Kolme vuotta töitä hakenut sai työhaastattelukutsun. Itken!
Olen niin onnellinen jo siitä, että joku näkee minussa mahdollisen työntekijän. Olin jo niin lähellä luovuttamista. En ole enää pitkään aikaan pitänyt itseäni minään, olen ollut täysi nolla, yhteiskunnalle kelpaamaton luuseri. En ole kolmeen vuoteen päässyt edes työhaastatteluun, hakijoita joka työpaikkaan on ollut satoja.
Voi miten pelkkä haastattelukutsu voikin nostaa mielialan taivaisiin!
Joko olisi minun vuoroni päästä!
Kommentit (62)
Hei, älä luovuta. Menet johkin toiseen haastatteluun taas pian :-) ja saat töitä.
Jokainen joka kutsutaan haastatteluun täyttää peruskriteerit, loppu on sitte erilaisia arvostuksia ja painotuksia ja myös ennakkoluuloja ja harhaluuloja...
No onpa kurja kuulla. Toivottavasti pian ilmaantuu muuta.
Tsemppiä! Saman kokenut. Se vie voimat hetkeksi, mutta elämä jatkuu..
-Työtön
Anna mä arvaan, sä oot niitä jotka vaan kelpuuttaa oman alan töitä. Lusmu. Eikai niitä työhaastattelu kutsuja kaltaisillesi nirsoille tulekaan.
Olen vilpittömästi iloinen puolestasi, tsemppiä haastatteluun!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:59"]
Anna mä arvaan, sä oot niitä jotka vaan kelpuuttaa oman alan töitä. Lusmu. Eikai niitä työhaastattelu kutsuja kaltaisillesi nirsoille tulekaan.
[/quote]
Anna mä arvaan, joku kusi sun muroihin aamulla ja sä päätit laittaa vahingon kiertoon.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:03"]
[/quote]
Anna mä arvaan, joku kusi sun muroihin aamulla ja sä päätit laittaa vahingon kiertoon.
[/quote]Ei, ei kussut. En syö muroja :)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:54"]
Työhaastattelu tuli ja meni. En tullut valituksi.
ap
Voi ei!! Tiedän niin miltä susta tuntuu. Just vähän aikaa sitten olin haastattelussa unelmaduuniini, oli oikeasti hyvät suosittelijat, haastattelu meni mielestäni nappiin ja olisin niin pajon halunnut sen työn. Mutta paikan saikin joku tuttu, joka oli talossa työskennellyt jo kauan, eli koko rekryprosessi oli pelkkää teatteria ja ihmisten ajan tuhlausta. Homma oli alusta asti luvattu jollekin toiselle ja haastattelut tehtiin vain koska oli pakko. Kyseessä oli siis virka julkisella puolella.
[/quote]
[/quote]
Tämä oli neljässadasseitsemäskymmeneskolmas työpaikka, jota hain. Haastattelukutsun jälkeen olen hakenut seitsemää työpaikkaa. Työhaastattelu oli ensimmäinen kolmeen vuoteen. Sitä aiemmat työhaastattelut ovat olleet 2000-luvun alkupuolella. Olen opiskellut ja saanut lapsia tässä välissä.
En nyt sanoisi itseäni nirsoksi, mutta en voi hakea jokaista avointa työpaikkaa. En voi hakea lähihoitajaksi ilman koulutusta. En voi hakea opettajaksi, palomieheksi, turkin tulkiksi, enkä kunnanjohtajaksi. Voin hakea vain niitä töitä, joiden kriteerit täytän. Kolmen vuoden aikana niitä on osunut silmiini 480. Plus tämän päivän kaksi, joiden hakemuksia väännän tässä samalla.
ap
Suomessakin on korkea aika ihmisten muovata identiteettinsä ja omanarvontunteensa sellaiseksi, ettei se ole riippuvainen työpaikasta tai yleensä työn tekemisestä. Ei siksi etteikö työtä olisi tärkeää tehdä vaan siksi, ettei tulevaisuudessa taideta tarvita kaikkien työpanosta.
ihanaa!!! onnea!!! et ole koskaan ollut nolla tai luuseri! pidä se mielessä!!
AP, kannattaa pyytää perusteluja vielä, miksi eivät valinneet sua. Tekee hyvän vaikutuksen, kun otat rekrytoijaan vielä yhteyttä ja kysyt lisätietoja ja palautetta siitä, mitä sinun pitäisi parantaa. Sitten voit tehdä neuvojen mukaan, jos mahdollista, mutta ainakin jätät hyvän kuvan itsestäsi. Jäät myös mieleen ja jos samassa paikassa tulee jatkossa tehtäviä auki, sulla on hyvät lähtökohdat hakea.
Löytäisitpä töitä pian! Mutta olet tärkeä ilmankin. Kirjoituksistasi ainakin saa käsityksen fiksusta, normaalista ihmisestä. Tsemppiä.
Kaikkea parasta sinulle, ap! Kohta tärppää.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:57"]
AP, kannattaa pyytää perusteluja vielä, miksi eivät valinneet sua. Tekee hyvän vaikutuksen, kun otat rekrytoijaan vielä yhteyttä ja kysyt lisätietoja ja palautetta siitä, mitä sinun pitäisi parantaa. Sitten voit tehdä neuvojen mukaan, jos mahdollista, mutta ainakin jätät hyvän kuvan itsestäsi. Jäät myös mieleen ja jos samassa paikassa tulee jatkossa tehtäviä auki, sulla on hyvät lähtökohdat hakea.
[/quote]Eipä kai sihen sen kummempaa syytä edes tarvitse, kun hakijoita on vaan niiiiiiiin paljon. Vain yksi otetaan ja monta hyvää jää valitsematta.
Töitä ei myöskään ole enää sen takia, koska käytetään näitä työkkärin pakottamia ilmaistyöntekijöitä. Miksi maksaa normaali palkka kun saa ilmaisen työntekijän.
Harmi ettei haastattelu johtanut työpaikkaan. Itse olen ollut useammassakin työhaastattelussa tässä alkuvuonna, mutta fiilis on ollut että potentiaaliset työnantajat halusivat vain nähdä minkälainen tyyppi täällä oikein on, ilman että mitään todellista paikkaa olisi ollut avoinna... Tämän kertoi ihan suoraan yksikin työhaastattelija. Tällä hetkellä hieman alasta riippuen ovat työpaikat todella kiven alla.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 16:14"]
[/quote]Eipä kai sihen sen kummempaa syytä edes tarvitse, kun hakijoita on vaan niiiiiiiin paljon. Vain yksi otetaan ja monta hyvää jää valitsematta.
[/quote]
Jonkun seikan perusteella ovat kuitenkin tehneet päätöksen. Olkoonkin se sitten vaikka henkilökemia, mutta joku syys siihen on. Eri asia, jos ei pääsisi haastatteluun, silloin voi ajatella että se johtuu hakijoiden suuresta määrästä. AP:n olisi itsensäkin kannalta hyvä saada tietää, jos on syytä parantaa jotain. Lisäksi antaa hyvän kuvan mahdolliselle tulevalle työnantajalle siitä, että on kiinnostunut kehittämään itseään ja pystyy ottamaan palautetta vastaan.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 16:14"]
[/quote]Tottahan se on, mitäs siinä alapeukuttelet ja ihmettelet?
Työhaastattelu tuli ja meni. En tullut valituksi.
ap