Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmajoella kadonnut poika löytyi kuolleena :(

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:36"]

Tuskin ranskalaisäitikään pystyi tajuamaan, että hänen silmien edestä viedään lapsi. 9 vuotias. Sen ikäinen täällä ei ole leikkipuistossa äitinsä kanssa vaan kavereiden. Joten vaikka kuinka varaudut, onnettomuuksia sattuu. Kukaan ei pysty aukottomasti suojelemaan lapsiaan vaikka kaikki sitä yrittää. Nytkin lähti 7 vuotias yksin kouluun ja tulee iltapäivällä takaisin. Kevättulvaojat on matkan varrella. Muutaman kerran hän on koulumatkalla sinne mulannut vaikka kuinka on kielletty. Pitäisikö saattaa koulumatkat, että kukaan ei syyllistä?

[/quote]

Kaikelta et voi suojella lastasi, mutta tässäkin tapauksessa 3,5-vuotias oli yksin pihalla, jonka läpi kulki vesistö. Nyt oikeasti, kuka täällä voi väittää, että tässä on toimittu kuten 3,5-vuotiaan kanssa kuuluisi toimia?

Jos on tuon ikäisen kanssa pihalla ja tulee tarve hakea sisältä vaikka takki, niin eivätkö kaikki ota tuon ikäisen lapsen mukaansa? Erityisesti, jos pihapiirissä on vesistö.
[/quote]

Näin on. Ja se ennakointi. Vaaranpaikat pitää tiedostaa ja toimia sen mukaan.
Ovi vaikka sisältä lukkoon eikä yksin ulos!

Vierailija
42/46 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut voi olla aika aivottomia. Jos lapsi kuolee, suru on valtava, vaikka muita lapsia olisi 10. Se on juuri se ainutkertainen ja ihana lapsi, ei sitä korvaa milliäkään muut lapset, oli niitä sitten kuinka monta tahansa. Suru on aivan yhtä suuri, oli sitten paljon tai vähän lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:51"]

Kyllä itsellä on tuttavapiiristä semmonen kokemus että kun lestaperheestä kuoli lapsi, isä kommentoi lehdessä jotain tyylin " jumala antoi ja otti, näitä sattuu.".

[/quote]

Ja onko jälkimmäinen osa omaa mielikuvitustasi? Ja ensimmäinen, Raamatusta lainattu kohta ymmärretty väärin, ja jee päästy kauhistelemaan kauheita lestoja? "Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi", eli uskovaisen selitys kauhealle tapahtumalle. Että sillekin on joku selitys "yläkerrasta". Tarkistin, on muuten Jobin kirjasta, siitä kohtaa kun Job on menettänyt lapsensa ja omaisuutensa, repinyt vaatteensa ja ajellut päänsä. Siinä sulle vähän kontekstia! Ei TODELLAKAAN oo mikään "liibalaaba, pikkujuttu"-lausahdus! Saman lauseen sanoi Duggarin perheen 19 lapsen äiti, kun 20. lapsi kuoli kohtuun. Ja todellakin oli suuri suru heille, pitivät jopa hautajaiset tuolle melko varhaisilla viikoilla olleelle lapselle (ei olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella vielä moneen viikkoon). 

T. Ei lesta (enkä oo koskaan ollukaan), ei nykyään kovin uskovainen, joka miettii ja ymmärtää kontekstia!

Vierailija
44/46 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin hukkua joen virtaukseen n. 10-vuotiaana. Oli kai kielletty menemästä, mutta kun ei muistettu laittaa kettingillä kiinni pöydänjalkaan, menin kuitenkin.

Vierailija
45/46 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:11"]Yhden lapsen hankkineitahan aina kritisoidaan siitä että ei ole toista lasta varalle jos toinen kuolee. Lestaperheissä tätä ongelmaa ei ole. [/quote] Ei lapsissa ole "varalapsia".

[/quote]

Mutta varamummoja voi olla.

Vierailija
46/46 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:24"]Lehdessä sanottiin että ihan pihassa ollut ojaa isompi vesiuoma, pieni joki. Miks vitussa on tämmösessä pihassa 3,5v yksin? Olikohan lestadiolaisperhe? Niillehän ei oo niin väliä jos muutama kersoista kuoliskin... [/quote] Ei jumalauta. Itse olen lestaperheestä ja minun pikkuveljeni hukkui 5-vuotiaana rantaan. Äiti vahti aina lapsia (joskus tuntui että liikaakin) ja sen yhden ainoan kerran kun meni laittamaan itselleen sisälle vaatetta päälle, niin veli kerkesi kadota pihalta. Ja voin kertoa että sillä oli väliä. Se suru oli jotain niin käsittämätöntä ettei sitä voi tajuta jos ei itse ole kokenut.Ja äitini ei ole vieläkään päässyt asiasta kunnolla yli, vaikka tapahtuneesta reilusti yli 10 vuotta. Että pidä oikeasti pääsi kiinni.

[/quote]

Keskustelupalsta ja sananvapaus. Jos ei kelpaa, löytyy internetistä kissakuvia katseltavaksi.

[/quote]

Vohoi vittu! :D Ja sinun mutuilusi ja luulosi on muka tasa-arvoisia vastaajan omien, henkilökohtaisten, vastakkaisten kokemusten kanssa? Joopa joo!

Sananvapaus nönnönnöö! Mutku mä saan! Joo, niin saat, mutta sun täytyy myös kestää vastakkaiset argumentit ja sun typerästä perusteettomasta mielipiteestä suuttuminen! Mieluiten ilman "MUTKU MÄ SAAN KOSKA SANANVAPAUS!" -mussuttamista. Ai niin, mutta sehän vaatisi henkistä kypsyyttä ja asioiden kriittistä tarkastelua...

Ketju on lukittu.