Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin että olen käyttänyt "turhuuksiin" yli 15000€!

Vierailija
23.04.2015 |

Tämä siis viimeisen kolmen vuoden aikana. Tuo summa sisältää kaikkea sellaista, joka on enemmän tai vähemmän vain omaksi iloksi. Matkustelua, harrastuksia ja ulkonäköä. Ihan pienimpiä juttuja kuten viikonloppureissuja, ulkonasyömisiä, salijäsenyyttä ja vaatteita en ole edes laskenut tuohon summaan. Niiden kanssa rahaa on kulunut varmasti lähemmäs 20000 euroa. Olen keskituloinen eli palkkani on pikkuisen päälle 3000 euroa. Onko tämä normaalia kulutusta palstalaisten keskuudessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo mitään turhaa ole, turhaa ois vaikka kassillinen huumeita tms. :) Mulla kans liksa päälle 3000€, en oo ees laskenut paljonko mennyt noihin samoihin. Mutta kun ei oo lapsia niin kehen sitä tuhlais jos ei itteensä...

Vierailija
2/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi mitään turhuuksia ole, jos ne on ilahduttanu sua :) Elämästä kuuluu nauttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea, niin voit yllättyä! Musta toi mun kuluttama summa on iso, vaikka tosiaan ihan keskituloinen olen enkä todellakaan mikään tuhlariluonne. Paljonkohan suurituloiset käyttää rahaa hömpötyksiin! ap

Vierailija
4/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa etkä hanki kaikkea velaksi, niin mikäpäs siinä. Laita nyt vähän säästöönkin...

Vierailija
5/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei mitään hätää, mutta minä laskin ja tajusin että minulla on mennyt tuo sama kokonaissumma 20 000 alle puolessa vuodessa (!) eli omaa rahaa kauneudenhoitotuotteisiin, vaatteisiin ja asusteisiin sekä muutamaan sisustusjuttuun. Tienaan vain vähän enemmän kuin sinä.

Mieheni joka tienaa 3 kertaa enemmän kuin minä, maksaa lomamatkat 4 krt vuodessa eli yleensä pari kaukokohdetta ja pari Euroopan pidennettyä shoppailuviikonloppulomaa ja kaikki ravintoloissa käynnit, ja ostelee minulle mm. koruja ja laukkuja matkoilta ja osti minulle oman auton ja käy tankkaamassa ja huoltamassa sen joten minulla ei mene omasta palkasta rahaa auton ylläpitämiseen. Minä kyllä maksan meidän rivitalon vastikkeen ja ostan kaupasta ruuat eli ei hän nyt ihan kaikkea sentään maksele. Paitsi ostelee ne kalleimmat viinit viikonloppuaterioita varten jos syömme kotona.

Tästä lievästi järkyttyneenä aion nyt kerätä vaatteita ja laukkuja ja viedä hyväntekeväisyyteen ja pistää sivuun rahaa ja lahjoittaa sitä eri kohteisiin, muuten alkaa tuntua pahalta.

Vierailija
6/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Meilläkään ei ole lapsia emmekä halua niitä, joten siksi voimme törsätä muuhun :) Muutenhan tilanne olisi eri jos olisi muita ylimääräisiä joista pitäisi huolehtia.

Vierailija
7/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaa nuo muka ovat? Ei kai kaikki sellainen ole turhaa, jota ilmankin selviäisit ilman vilua ja nälkää? Sitä varten rahaa on, että sitä käytetään, ja sitä varten elämä on, että pidetään myös hauskaa ja nautitaan!

Vierailija
8/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saat käteen 3 000 euroa eli 36 000 e vuodessa plus jotain rippusia lomarahoja? Sinä et taida asua yksin, jos voit laittaa palkastasi puolet hemmotteluun ja harrastamiseen. Eihän tuossa mitään vikaa ole, jos tuo on se, mihin haluat rahasi laittaa.

Vierailija
9/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi kannattaa muistaa, että kauneushoidot ja ravintolassa syöminen työllistävät palvelualoja, olemme siis hyvällä asialla!

Vierailija
10/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:13"]Tämä siis viimeisen kolmen vuoden aikana. Tuo summa sisältää kaikkea sellaista, joka on enemmän tai vähemmän vain omaksi iloksi. Matkustelua, harrastuksia ja ulkonäköä. Ihan pienimpiä juttuja kuten viikonloppureissuja, ulkonasyömisiä, salijäsenyyttä ja vaatteita en ole edes laskenut tuohon summaan. Niiden kanssa rahaa on kulunut varmasti lähemmäs 20000 euroa. Olen keskituloinen eli palkkani on pikkuisen päälle 3000 euroa. Onko tämä normaalia kulutusta palstalaisten keskuudessa?
[/quote]

On mun mittapuulla aivan normaalia. Siksihän sitä käydään töissä, että on varaa pitää kivaa. Matkustella ja käydä kampaajalla ja kosmetologilla, shoppailla jne jne. :) Mukaansa täältä ei saa mitään niin ihan turha sitä pankkitiliä on paisuttaa vaan elämästä pitää nauttia!

Vierailija
11/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, ap. Turhaa turhuuden päälle. Seuraavaksi vaatteeiksi riittää säkki ja tuhkaa päälle, ruoaksi riittää vaikka pettu, ja ennen kaikkea: muista kärsiä! Älä jaksa silti valittaa siitä AV-palstalla, vaan mene vaikka Nuukailijat ry tai Pseudo-Masentuneet(R). Sinua kuunnellessa todella tulee mieleen, "Että on turha...", ja se ei viittaa rahankäyttöösi.

Vierailija
12/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:29"]

Ap, saat käteen 3 000 euroa eli 36 000 e vuodessa plus jotain rippusia lomarahoja? Sinä et taida asua yksin, jos voit laittaa palkastasi puolet hemmotteluun ja harrastamiseen. Eihän tuossa mitään vikaa ole, jos tuo on se, mihin haluat rahasi laittaa.

[/quote]

15000e kolmessa vuodessa = keskimäärin reilu 400e/kk. Ei nyt sentään puolia tuloista siis, eikä edes mitenkään erityisen isoja summia muutenkaan.

Vierailija
13/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:29"]

[/quote]

15000e kolmessa vuodessa = keskimäärin reilu 400e/kk. Ei nyt sentään puolia tuloista siis, eikä edes mitenkään erityisen isoja summia muutenkaan.

[/quote]

Anteeksi lukihärö. Jotenkin ymmärsin, että vuoden aikana. Joo, tuo viisi tonnia per vuosi on jo ihan kohtuullinen summa. 

Vierailija
14/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta kuin ruokaa. Vaatteita noin yhden vuodessa kaupasta ja kirpparilta saatan katsoa.
Poikkeuksena joskus ostan kengät.
Kemikaaleja en tarvitse.
Joskus pyykinpesijauhetta.
Kulutus max. 300 euroa kuussa ( taloudessa lapsi).

Vierailija
15/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 3 vuodessa:
- 17.000€ matkusteluun
- 8000€ vaatteisiin
- 12.000€ taiteeseen
- 15.000€ ravintolaruokaan
- 25-30.000€ juhlimiseen

Mistä tuosta nyt leikkaisi..

Vierailija
16/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 tarkentaa. bruttopalkka alle 6000, pari lasta, iso asuntolaina ym. aika moneen tuokin riittää. ei perintöjä yms ja puoliso vastaavissa hommissa.

Vierailija
17/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kokonaissumma mikä on mennyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän