Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Voisitko mennä juhliin ilman meikkiä?

Vierailija
16.04.2015 |

Olen nähnyt täällä palstalla vääntöä siitä, saako esim. hautajaisiin meikata. Monen mielestä se on ihmisen perusoikeus laittautua surujuhlaankin. Samoin taannoiseen "menisitkö häihin jos toive on meikkaamattomuus" suurin osa vastasi että menisi, mutta meikkaisi silti. 

Kuinka moni voisi mennä juhliin ilman meikkiä? Yläpeukku voisin, alapeukku en voisi.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta itse meikkaisin oikein näkyvästi, koska minun naamani värejä ei kukaan sanele.

Vierailija
62/77 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:28"]

Laitoin yläpeukun, koska voisin mennä jos jostain syystä olisi pakko. Muussa tapauksessa meikkaan hillitysti, lähinnä ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria. Meikkaan hautajaisiin, meikkaisin myös häihin vaikka kutsussa kiellettäisiin.

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

Koska ilman meikkiä naamani punoittaa ja näyttää epätasaiselta ja silmäni ovat muuten vain valjut, ihoni alkaa myös herkästi kiiltää. Tunnen oloni paremmaksi ja varmemmaksi, kun meikkaan itseni ihmisen näköiseksi. Jos se on jonkun uskonnolliselle vakaumukselle liikaa, niin sitten olen minä itsekin.
[/quote]

Piti siis lainata tätä. Periaatekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:47"]

Voi luoja! Kyllä se on naisen elämä hankalaa XD Ei ihme, että miehet pitävät meitä naisia tyhminä ja ulkonäkökeskeisinä :D Ihan hävettää.

[/quote]

Ja sitten ne samat miehet kritisoivat päin naamaa ulkonäköäsi ja naisten ulkonäköä, ja kohtelevat sen perusteella kivemmin tai paskemmin miten kaunis/ruma olet. Ei tässä pelissä voi kauheasti voittaa.

Vierailija
64/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omasta vakaumuksesta johtuen ei saa meikata niin miksi ihmeessä kieltää se muilta? Mutta jos näin kävisi (eli kutsu meikittömiin juhliin tulisi), niin en menisi.

Ehostus kasvoilla on täysin eri asia kuin paljastavat vaatteet ja esimerkiksi nännien esittely. Ainakin tietyn soveliaisuuden omaavilla ihmisillä. Miksi se meikki toisen naamalla on niin kova paikka? Eikö tuolloin voisi jättää meikkiä käyttävät vain kutsumatta?

Vierailija
65/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti saanut kutsun juhliin, jossa pyydettiin meikkaamattomuutta?

Vierailija
66/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tarvittaessa mennä meikittä, vaikka yleensä arkeenkin meikaan hillitysti (mikä minun kohdallani tarkoittaa vain BB-voidetta, puuteria, aurinkopuuteria sekä ripsiväriä, joskus myös jotain sävyä huuliin). Juhliin meikkaan yleensä hieman enemmän, mutta en ole mikään taitava silmämeikin kanssa, joten en edes viitsi sitä kovin näkyväksi yrittääkään.

Mutta siis joo, jos toive on ilman meikkiä niin sitten menen ilman meikkiä.

Vierailija
67/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, vaikka pidän meikkaamisesta :)

Vierailija
68/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kiinnostaisi mitkään juhlat, jossa kutsujat katsoisivat omaksi asiakseen puuttua vieraan erittäin henkilökohtaiseen asiaan, eli meikkaamiseen. En myöskään ymmärtäisi vaatimuksen syytä, hajuvesikiellon tietenkin jos sellainen olisi ja sitä noudattaisin.

Vierailija
69/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun ainakin puuteria pitäisi laittaa, on niin punoittava ja kirjava naama. Kesällä ruskettuneena ehkä voisin olla ilman sitäkin.

Vierailija
70/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlissa on ripsari paheksuttavaa, niin silloin on kyllä niin tiukkapipoiset juhlat,  että en minä sinne sovi.

Vierailija
71/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa muutenkaan, joten en meikkaisi.

Vierailija
72/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä etten edes osaa meikata...

53

Vierailija
73/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka toki tietyssä vaiheessa kiertoa voisi olla kamalaa kun ennen menkkoja tulee ne hormonifinnit. En nyt muutenkaan hirveästi meikkaa. Yhtä ruma meikeillä ja ilman ja kun on tummat piirteet (ripset ja kulmat) niin ei tuota tuskaa olla ilman meikkiä. Jos ei olisi niin huono iho niin voisin olla aina ilman meikkiä.

Vierailija
74/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja olen mennytkin. Mm. kaikissa viime vuosien juhlissa olen ollut ilman meikkiä. Ei tee tiukkaakaan vaikka en ole enää edes kaikkein hehkeimmilläni.

Vierailija
75/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uskonto kieltää meikkaamisen?
Ja minusta on typerän näköistä että olisi iltapuku päällä ja hiukset laitettu mutta meikitön naama!
Vaikka sitten muuten ei meikkaisi niin minusta se on juhlien luontoa kunnioittavaa että pukeutuu ja ehostaa itseään. Vaikka sitten vain huulipunaa.

Vierailija
76/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:22"]

Mikä uskonto kieltää meikkaamisen? Ja minusta on typerän näköistä että olisi iltapuku päällä ja hiukset laitettu mutta meikitön naama! Vaikka sitten muuten ei meikkaisi niin minusta se on juhlien luontoa kunnioittavaa että pukeutuu ja ehostaa itseään. Vaikka sitten vain huulipunaa.

[/quote]

Huulipuna kahvikupeissa on muuten ällöttävää. Mua emäntänä ällöttää tiskata sellaisia sotkuisia astioita.

Vierailija
77/77 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voisi koska olen susiruma ilman meikkiä. Meikillä siedettävä. Ilman meikkiä aiheutan ulkonäölläni traumoja muille ihmisille, joten meikittä olen vain kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi