Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Voisitko mennä juhliin ilman meikkiä?

Vierailija
16.04.2015 |

Olen nähnyt täällä palstalla vääntöä siitä, saako esim. hautajaisiin meikata. Monen mielestä se on ihmisen perusoikeus laittautua surujuhlaankin. Samoin taannoiseen "menisitkö häihin jos toive on meikkaamattomuus" suurin osa vastasi että menisi, mutta meikkaisi silti. 

Kuinka moni voisi mennä juhliin ilman meikkiä? Yläpeukku voisin, alapeukku en voisi.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menisi. ihoni on niin surkeassa kunnossa, että vähintään puuteria pitää olla. ei välttämättä muuta meikkiä

Vierailija
22/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:25"]Voisin, ja menenkin. Syynä se että yksinkertaisesti en ole löytänyt sellaista silmämeikkiä joka ei laittaisi mun silmiä vuotamaan. Näytän hetken päästä krapulaiselta pandalta.
[/quote] Sisleyn ripsari, joka lähtee pois vain 38 asteessa on tosi hyvä, jos on vuotavat silmät.
[/quote]
Kun oliskin vaan vuotavat. Ne kun alkaa kutisemaan ja punoittamaan. Edes herkille silmille tarkoitetut tuotteet ei ole sopineet. Nykyään olen niin tottunutkin enkä enää edes kaipaa meikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Toinen kulmakarvani on vähän outo, iho ei ole kauhean hyvä ja tummat silmänaluset. En mä nyt mitään sotamaalauksia hautajaisiin pistäisi mutta meikkivoidetta, puuteria, ripsaria ja kulmakynää kyllä.

Vierailija
24/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:28"]Meikkaan hillitysti joka päivä, mutta jos kutsussa toivotaan meikittömyyttä, niin ilman muuta noudatan toivetta. [/quote] Ai kauhee mitkä naurut, ajatuskin että joku lähettäisi hääkutsun jossa lukee "toivomme että häävieraat saapuvat paikalle ilman meikkiä. Tumma puku." Ja kierin täällä lattialla kaksinkerroin. Kiitos tästä koomisesta aloituksesta!!! En menisi hääjuhliin ilman meikkiä tällä naamalla eikä luojan kiitos kukaan sellaista tule koskaan vaatimaankaan.

[/quote]

Siis siinä oli kyse hääparin uskonnollisesta jutusta. Ei minusta sen oudompaa/ hassumpaa kuin mikään muukaan uskonnollinen ajatus

Vierailija
25/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meninkin kerran. Tosin vahingossa, en meikkaa muuten kuin juhliin, ja kerran se unohtui. Oli kyllä kiusallinen olo kun muilla oli aikas vahva meikki, ja minulla ei mitään.

Vierailija
26/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan aika lailla joka päivä, mutta jos olisi pakko (tai esim. häiden pitäjän toive) voisin mennä meikittäkin vaikken olisi ajatukseen yhtään ihastunut. Käytän kevyttä meikkiä, tavoite on näyttää siltä kuin meikkiä ei olisi.

Vierailija
27/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi koska ihoni on aivan kamala, punaiset läikät nenän alla, liilat silmänaluset ja finnejä/arpia. Ilman meikkiä näytän narkkarilta (ja en ole, en polta edes tupakkaa). Eli tasoittaisin ainakin ihon ja ehkä sipaisisin ripsaria hiukan etten näytä niin kalpealta ja sairaalta (liioittelematta yhtään). Voin mennä esim kauppaan tarvittaessa ilman meikkiä, se on jo suuri myönnytys johon olen opetellut. Mutta juhlat joihin mennään vähän edustamaankin, nähdään ihmisiä joita ei olla nähty pitkään aikaan. Selän takanani on supistu että olenko raskaana kun oli tuota painoa kertynyt silloin, voin vaan kuvitella kun läheisiltäni kyseltäisiin että olenko sairas vai narkkari... Multa on siis kyselty muutenkin että miten olen niin kalpean/sairaan näköinen ilman meikkiä että ei ole tosiaan kuvitelmaa, kiva niille jotka voi olla tyytyväisiä ihoonsa. Olen onnellinen puolestanne :) Ja onneksi saan tosiaan meikillä nämä virheet korjattua ja voin olla itsevarmempi ja tyytyväinen ulkonäkööni, voisi olla pahemminkin. -N24

Vierailija
28/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:28"]

Laitoin yläpeukun, koska voisin mennä jos jostain syystä olisi pakko. Muussa tapauksessa meikkaan hillitysti, lähinnä ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria. Meikkaan hautajaisiin, meikkaisin myös häihin vaikka kutsussa kiellettäisiin.

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

Koska ilman meikkiä naamani punoittaa ja näyttää epätasaiselta ja silmäni ovat muuten vain valjut, ihoni alkaa myös herkästi kiiltää. Tunnen oloni paremmaksi ja varmemmaksi, kun meikkaan itseni ihmisen näköiseksi. Jos se on jonkun uskonnolliselle vakaumukselle liikaa, niin sitten olen minä itsekin.

Vierailija
29/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:34"]En voisi koska ihoni on aivan kamala, punaiset läikät nenän alla, liilat silmänaluset ja finnejä/arpia. Ilman meikkiä näytän narkkarilta (ja en ole, en polta edes tupakkaa). Eli tasoittaisin ainakin ihon ja ehkä sipaisisin ripsaria hiukan etten näytä niin kalpealta ja sairaalta (liioittelematta yhtään). Voin mennä esim kauppaan tarvittaessa ilman meikkiä, se on jo suuri myönnytys johon olen opetellut. Mutta juhlat joihin mennään vähän edustamaankin, nähdään ihmisiä joita ei olla nähty pitkään aikaan. Selän takanani on supistu että olenko raskaana kun oli tuota painoa kertynyt silloin, voin vaan kuvitella kun läheisiltäni kyseltäisiin että olenko sairas vai narkkari... Multa on siis kyselty muutenkin että miten olen niin kalpean/sairaan näköinen ilman meikkiä että ei ole tosiaan kuvitelmaa, kiva niille jotka voi olla tyytyväisiä ihoonsa. Olen onnellinen puolestanne :) Ja onneksi saan tosiaan meikillä nämä virheet korjattua ja voin olla itsevarmempi ja tyytyväinen ulkonäkööni, voisi olla pahemminkin. -N24
[/quote]

Ja en juuri tuon enempää meikkaa muutenkaan koskaan.

Vierailija
30/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi juhliin ilman meikkiä. Meikillä en tarkoita sellaista suttuista ja voimakasta bile/teinimeikkiä vaan meikatessani pyrin peittämään ihon epätasaisuutta ja pieniä virheitä sekä korostomaan hyviä puolia kasvoissani. Tekoripsiä tai pidennyksiä en ole käyttänyt koskaan ja tekoripset ovat mielestäni "liikaa" hautajaisiin. En ymmärrä miksi hillitty ehostus ketään haittaisi? (tietyt työtehtävät on sitten erikseen). Jos esim. työskentelisin vaikkapa leikkaussalihoitajana tmv. tehtävässä, en tietenkään meikkaisi.

Voin mennä kauppaankiin kyllä ilman meikkiä (ja olen usein mennytkin), mutta mieluiten meikkaan, kun liikun ihmisten ilmoilla.

Vierailija
31/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla on akneiho, eikä se koskaan ole niin hyvässä kunnossa että kehtaisin esitellä arpiani ja finnejäni koko maailmalle. Meikkaisin siis ihon, mutta muuten voisin olla meikittä. Ihon meikkiä kukaan ei välttämättä edes huomasi.

Vierailija
32/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:36"]

Laitoin yläpeukun, koska voisin mennä jos jostain syystä olisi pakko. Muussa tapauksessa meikkaan hillitysti, lähinnä ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria. Meikkaan hautajaisiin, meikkaisin myös häihin vaikka kutsussa kiellettäisiin.

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

Koska ilman meikkiä naamani punoittaa ja näyttää epätasaiselta ja silmäni ovat muuten vain valjut, ihoni alkaa myös herkästi kiiltää. Tunnen oloni paremmaksi ja varmemmaksi, kun meikkaan itseni ihmisen näköiseksi. Jos se on jonkun uskonnolliselle vakaumukselle liikaa, niin sitten olen minä itsekin.

[/quote]

Eikö sitten kannattaisi olla menemättä kokonaan?

Vierailija
33/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivinä en juurikaan meikkaa, ellei ole jotain erikoisempaa esim. työhaastattelua tai ravintolassa syömistä tms. Juhliin myös meikkaan aina, paitsi en hautajaisiin. Itken kuitenkin ja meikit menevät sotkuiseksi.

Jos taas tulisi ihan "kielto" meikistä juhlissa, niin aivan hyvin voisin mennä ilman.

Vierailija
34/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:43"]

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Varmaankin. Tuollainen ulkonäön sanelu on tökeröä, ei millään tavalla verrattavissa pukukoodiin tai esim. alkoholittomuuteen.

Vierailija
35/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan kilon meikkiä joka päivä naamaan, ilman en poistu minnekkään

Vierailija
36/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:27"]

Tarkoittanet juhloja.

[/quote]eiku juhleja

Vierailija
37/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en meikkaa muutenkaan koskaan.

Vierailija
38/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:46"]

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Varmaankin. Tuollainen ulkonäön sanelu on tökeröä, ei millään tavalla verrattavissa pukukoodiin tai esim. alkoholittomuuteen.

[/quote]

Häveliäisyyskäsityksiä on hyvin erilaisia, ja jollekin meikkaaminen voi olla yhtä epämukavaa kuin toiselle tulla ihan läpinäkyvässä ja ohuessa vesirajamekossa. Minä en näe mitään eroa siinä että toivoo vierailta meikkaamattomuutta ja siinä, että toivoo hartiat peitettävän kirkossa

Vierailija
39/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:48"]

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Häveliäisyyskäsityksiä on hyvin erilaisia, ja jollekin meikkaaminen voi olla yhtä epämukavaa kuin toiselle tulla ihan läpinäkyvässä ja ohuessa vesirajamekossa. Minä en näe mitään eroa siinä että toivoo vierailta meikkaamattomuutta ja siinä, että toivoo hartiat peitettävän kirkossa

[/quote]

En nyt oikein ymmärrä, miten kukaan voisi pahastua siitä, että kasvojeni iho on tasainen, kiitos meikkivoiteen. Entä värjätyt ripset tai kulmat? Kynsilakka? Lävistykset? Mihin se raja oikein vedetään? Mistä kutsuja tietää, onko ripsissäni ripsiväriä vai ammattilaisen laittama kestoväri? Tai onko ihoni luonnostaan kauniin värinen ja tasainen, vai onko se purkista peräisin?

Vierailija
40/77 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:48"]

[/quote]

Miksi näin?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En nyt oikein ymmärrä, miten kukaan voisi pahastua siitä, että kasvojeni iho on tasainen, kiitos meikkivoiteen. Entä värjätyt ripset tai kulmat? Kynsilakka? Lävistykset? Mihin se raja oikein vedetään? Mistä kutsuja tietää, onko ripsissäni ripsiväriä vai ammattilaisen laittama kestoväri? Tai onko ihoni luonnostaan kauniin värinen ja tasainen, vai onko se purkista peräisin?

[/quote]

No miksi joku pahastuu siitä että nännini näkyvät valkoisen, ohuen mekon läpi? Ihan luonnollinen osa kehoani ne ovat, silti suurin osa pahastuu jos en peitä niitä. Uskonnot ja ylipäätään tapakulttuurit ovat täynnä mielivaltaisia sääntöjä.

Ja se raja vedetään tietenkin siihen mihin juhliin kutsuja sen vetää. Jos ei kestä tulla paikalle ilman meikkiä/ kynsilakkaa/ lävistyksiä, niin sitten jää minun mielestäni kotiin ennemmin kuin menee tahallaan loukkaamaan muita ihmisiä.

Ja se, ettei kutsuja voi tietää onko meikkiä vai ei - no, ei varmaan voikaan, mutta minä en edelleenkään lähtisi tahallani tekemään vastoin kutsujan toivetta vain siksi, että en varmaan jää kiinni. Aika paljon kaikkea muutakin voi tehdä mistä ei välttämättä jää kiinni, mutta jotka minusta hyvätapainen ihminen jättää tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi