Missä iässä kaksosille omat vaatteet?
meillä kaikki iloisessa sekamelskassa, samassa vaatekaapissa, pesun kautta tietty, mutta käyttäjä vaihtelee. Ei vaivaa lapsia ollenkaan... Siis ihan kaikki rytkyt, sukkia, pikkareita myöten...
hmmm...
Kommentit (12)
5v pojat , ulkohaalarit ja oikeastaan kaikki ulkovaatteet omat. Muuten täysin sekaisin.
Meidän kaksoset käyttävät koko ajan toistensa vaatteita. Ovat 20 v.
Minä halusin siskoni kanssa omat vaatteet ehkä yläasteella. Jaoimme silloin olemassa olevat vaatteet keskenämme, ja sitten sai lainata toiselta. Vanhemmat eivät tähän puuttuneet. Kyllä lapset ilmoittaa sitten, älä puutu asiaan.
Mun mielestä kaikilla lapsilla on syntymästä asti oikeus omiin vaatteisiin. Miksi kaksoset olis poikkeus?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"]
Mun mielestä kaikilla lapsilla on syntymästä asti oikeus omiin vaatteisiin. Miksi kaksoset olis poikkeus?
[/quote]
Ei nyt oikeesti. Miten ne kaksoset kärsivät siitä, että voivat käyttää sisaruksen kanssa samoja vaatteita?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"]
[/quote]
Ei nyt oikeesti. Miten ne kaksoset kärsivät siitä, että voivat käyttää sisaruksen kanssa samoja vaatteita?
[/quote]
Alushousut pitää ainakin olla täysin omat. Muuten kaiketi ihan sama. (ohis)
Meillä oli omat jo ala-asteella kaksoissiskoni kanssa, ainakin. En muista sen pidemmälle. Joskus kyllä samanlaisiakin ja lainailtiin toisillemme vaatteita, ja edelleen lainataan ja kierrätetään keskenämme (~25v). Mutta meillä oli kuitenkin jo ala-asteikäisenä sen verran erilaiset kiinnostuksenkohteet ja tyylit että pääpiirteittäin oli ne omat vaatteet oltava. Olen miettinyt tätä viimeaikoina kun omat lapset ovat nyt noin 1 ja 2 -vuotiaita ja pikkusisko ottaa kovasti isosiskoa kiinni koossa. Nyt menee jo peräkkäiset koot. Mutta ei auta varmaan kuin katsella ja kuulostella, voi olla että mielellään jakavat vaatteensa pidempäänkin :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:41"] Mun mielestä kaikilla lapsilla on syntymästä asti oikeus omiin vaatteisiin. Miksi kaksoset olis poikkeus? [/quote] Ei nyt oikeesti. Miten ne kaksoset kärsivät siitä, että voivat käyttää sisaruksen kanssa samoja vaatteita? [/quote] Alushousut pitää ainakin olla täysin omat. Muuten kaiketi ihan sama. (ohis)
[/quote]
Jos samojen vaatteiden jakaminen ei kaksosia haittaa, miksi pitäisi olla? Kyllä kai se äippä niitä kalsareita kuitenkin pesee.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:33"]
Riippuu varmaan kaksosista. Meidän 15v pojat käyttää edelleen yhteisiä vaatteita, ei ole kiinnostusta omiin ja ovat samankokoisia.
[/quote] vaikea kuvitella että mun lapsi pukeutuisi samaan mitä veljensä jos ois. Hyvin kriittinen vaateiden suhteen ollut pienestä pitäen. Varsinkin mitä lukee ja mitä kuvia. Vaikeeta oli olla kaupassa, ei mikään taho kelvata. Annoin vapauden ostaa itse muistaakseni oli vitosella .
Lapsia tämä ei haittaa ollenkaan! Tottakai on omia suosikkivaatteita, omia lahjaksi saatuja tms, mutta vaihtavat, lainailevat, yhdistelevät... Ehkä me jatketaan näin, koska tuskin kokevat jäävänsä mistään paitsi, tai minkään oikeutensa olevan poljettavana. Ja hei, melkein tuplavaatekaappi käytettävissä :)
ap
Riippuu varmaan kaksosista. Meidän 15v pojat käyttää edelleen yhteisiä vaatteita, ei ole kiinnostusta omiin ja ovat samankokoisia.