Iän tuomat kilot
Ihmettelen, kuinka yksipuolisesti lehdistö soimaa naisvartaloa.Tosi ällöttävää aiheuttaa syömisongelmia tai identiteettiongelmia tytöille.Miksi äiditkään eivät reagoi?
Miksi naiset ovat niin hampaattomia, etteivät vaadi miehiltä selitystä heidän omista läskeistä tai kurtuista.Tytöt kasvatetaan jo kuvamaailman voimin bimboiksi.Miksi?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:27"] Aineenvaihdunta hidastuu, mutta eihän se muuta sitä tosiasiaa että kiloja tuo liika syöminen, ei ikä. [/quote] Entä jos ruokahalu kuitenkin pysyy ennallaan? [/quote] Ruokahalu varmaan pysyy, mutta voi silti käyttää myös järkeään ja syödä vähemmän. Tai sitten vain liikkuu enemmän.
[/quote]
Nii-in, mutta jos siitä huolimatta jääkin nälkä? Jos sen keski-iässä hidastuvan aineenvaihdunnan tarkoituksena onkin turvata jotain varastoa vanhuuden varalle, ja siksi keho tekee noin? Mikä nyt sitten on järjenkäyttöä?
[/quote]
Ei ainakaan holtiton läskin kerryttäminen ja läskin aiheuttamien sairauksien hankkiminen.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:27"] Aineenvaihdunta hidastuu, mutta eihän se muuta sitä tosiasiaa että kiloja tuo liika syöminen, ei ikä. [/quote] Entä jos ruokahalu kuitenkin pysyy ennallaan? [/quote] Ruokahalu varmaan pysyy, mutta voi silti käyttää myös järkeään ja syödä vähemmän. Tai sitten vain liikkuu enemmän.
[/quote]
Nii-in, mutta jos siitä huolimatta jääkin nälkä? Jos sen keski-iässä hidastuvan aineenvaihdunnan tarkoituksena onkin turvata jotain varastoa vanhuuden varalle, ja siksi keho tekee noin? Mikä nyt sitten on järjenkäyttöä?
[/quote]
Ei ainakaan holtiton läskin kerryttäminen ja läskin aiheuttamien sairauksien hankkiminen.
[/quote]
Kuka tässä mistän holtittomasta läskin kerryttämistä puhuu. Painu nyt jonnekin muualle haukkumaan läskejä jos on joku ahdistus päällä ja anna ihmisten keskustella.
Minä olen nyr 50-vuotiaana 20 kiloa lihavampi kuin 20-vuotiaana. Olen kuitenkin paljon onnellisempi, tasapainoisempi, sallivampi ja terveempi. BMI 18 oli nälkäilyä, stressivatsaa ja negatiivista kehonkuvaa. Mielstäni minulla oli 50-kiloisena tikkulaihana ollessa ihan hirveän leveä lantio.
Olen tyytyväinen pieneen pyöreyteen, en aio laihduttaa. liikun kyllä paljon ja kunto on hyvä. Vanha laiha nainen ei ole kaunis vaan kurttuinen ja luiseva.
Läski on kuin onkin tervettä. Laihat sairastuvat Alzheimerin tautiin selvästi todennäköisemmin kuin ylipainoiset. Tästähän oli ihan just tutkimustulokset mediassa. SE on jo tiedettykin, että yli 70-vuotiaan terveellisin paino on ylipaino.
Jos lihottaa itsensä nelikymppisenä 90-kiloiseksi, ei kyseessä todellakaan ole mikään vanhuuteen varautuminen. Päinvastoin, kyllä tuolla ylipainolla nimenomaan hankitaan niitä vanhuuden vaivoja, jos nyt edes eletään kovin vanhaksi.
Naiset elävät Suomessa nykyään kahdeksankymppisiksi, eikä mitään vararengasta tarvitse alkaa vielä 40-50-vuotiaana kerryttää. Joskus 50-luvulla tilanne oli vähän erilainen. Ja 80-vuotiailla pieni pyöreys (huom. ei mikään sairaalloinen ylipaino) on eri asia kuin nuorten tai keski-ikäisten ihmisten läskiys.
Kuka on suositellut 90-kiloiseksi turpoamista? Ei kukaan. Että voit huokaista helpotuksesta.
Voi hemmetin auyocorrect, puolukat :D