Naapuri kyttää millon tulen kotiin töistä ym. ja on jo rapussa oottelemassa millon minkäkin asian tiimoilta. Tänään halus soittaa mun puhelimella koska
omansa on rikki. Mihin asti pitää auttaa naapuria vai voinko sanoia että nyt riittää ja laita puhelimes kuntoon ym. asiat.
Kommentit (14)
Sinä päätät rajat. Itse en lainaisi puhelinta.
Kuulostaa ihan mun ex-naapuriltani. Ei uskonut vaik sille mitä sanoisi. Onneksi nyt on jo muuttanut pois.
Tuo on äärimmäisen stressaavaa. Itellä samanlainen tapaus. Täti käy kaike lisäksi tupakilla oveni takana olevalla tuuletusparvekkeella - sieltä onkin mukava kyttäillä ja huudella "töistäkö tulit, tlihinkö menet nyt)
Oma naapuri kuuntelee minua rapussa aina välillä. En keksi muuta syytä käytökselle.
Avaa ovensa silloin aina niin hiljaa, etten kuule. Seisoo rapussa kymmeniä minuutteja täysin hiljaa.
Sitten vetää oven kiinni niin että kuulen. Spookyä.
Saatan roikkua aina netissä täydessä hiljaisuudessa, ja yhtäkkiä kuulen aina kun naapuri vetää ovensa kiinni.
En mitään muuta sitä ennen.
Onneksi varoitettiin ennalta naapurista, joka kyselee milloin mitäkin palvelusta ja alkaa vaatimaan ja komentelemaan, jos erehtyy suostumaan. Oli pyytänyt esim. kyytiä naapurikaupunkiin lääkärille ja kun häntä oli neuvottu menemään taksilla, niin oli puuskahtanut, että sehän maksaa.
Rasittavaa, laita luuri korvalle kun olet menossa kotiin ja puhut puhelimessa itsekseen tärkeän oloisena ikäänkuin lääkäri soittaisi sinulle koevastauksia.Heilauta vaan kättäsi naapurille pikaisesti ja ole kiireisen näköinen ja mene nopeasti sisään.elä avaa ovea jos naapuri soittaa ovikelloa.
Minä en anna puhelinta kenellekkään vaan kysyn tarviiko apua niin soitan hätänumeroon tai jos on antaa joku muu numero niin voin soittaa mutta kenenkään käsiin en anna puhelintani.
Kotihoidossa kun alkaa olla yhä enemmän mt- tapauksia ja sekavia yksinäisiä vanhuksia niin täytyy pitää järki päässä ettei provosoidu eikä ala lainailemaan yhtään mitään niin että jos kerran antaa pikkusormen niin viedään koko käsi.
Oletteko niitä samoja ihmisiä jotka peräänkuuluttavat yhteisöllisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko niitä samoja ihmisiä jotka peräänkuuluttavat yhteisöllisyyttä?
Kyttääminen ja jatkuva palvelujen vaatiminen ei ole "yhteisöllisyyttä"!
Mielummin tuo kuin tämä meidän naapuri. Ihan sietämätön ihminen! Kyttää ja valittaa välittömästi joka liikkeen. Ollaan nuorimpia tässä talossa eli tämän naapurin mielestä se tarkoittaa että ollaan bilehirmuja joilla ravaa vieraita yötä myöten. Onneksi va on meidän puolella eikä usko sitä höperöä mutta ahdistavaa elää jatkuvat kyttäyksen alla.
Mene takaoven kautta kotiin. Mä en puhuisi sille mitään. Menisin suoraan kotiin.
Tee huoli-ilmoitus sosiaalitoimeen sillä perusteella, että naapuri ei selvästi tule enää omillaan toimeen vaan tarvitsee apua.
On jo iäkäs. ap