Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤*SYYSKEIJUT*¤*

17.09.2006 |

Onko meillä pinoja vielä ollut täällä vauva puolella. En oo ainakaan nähnyt. Käykäähän kertomassa kuulumisia.

Öttis ja neiti huomenna tasan 2 viikkoa

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vauva-arki lähtenyt aika mukavasti käyntiin. Vauva herää yöllä n. 3 tunnin välein ja syö silloin. Vatsavaivoja on ollut ja niitä itkeskelee. Vähän sellainen kitinä-Kalle on tämä toinen. Ehkä johtuu siitä kun syntyi vähän etuajassa? Tai luonne on vaan sellainen. Varasinkin iltaisin alkaa huutokonsertti syöttämisen jälkeen. Esikoinen kun ei pahemmin pitänyt oli sylissä ja käveltiin pitkin asuntoa hyssytellen, niin tämä taas on sellainen.

Imetys on tuottanut pulmia... :/ Jo laitoksella se ei onnistunut. Eikä kotonakaan. Ja äitini painostaa imettämään ja minullamenee kohta sen kanssa hermot. Olen pumpannut maitoa tähän asti ja sitä tulee iha kivasti. Enimmillään n. 100ml/krt,. Olen siis syöttänyt pullosta. Ja korviketta on myös saanut kun oma maito ei riitä. Minulla on nyt huono omatunto sen takia kun en imetä. Ja äitini kommentit ärsyttää...!/ Eilen jankutti koko ajan imettämisesetä ja minua alkoi ahdistamaan.

Eilen yritin imetystä ja aluksi onnistuikin, mutta sitten poika hermostui. Tänään yritin myös, mutta " Sintti" ei ottanut kunnon otetta ja taas hermostui ja minä myös. Olen niin väsynyt yövalvomisista etetn jaksa enää mitään ylimääräistä tähän.

Mitenkäs muilla imetyksen suhteen?

T.Rose74 ja poika 12 päivää

Vierailija
42/61 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitihän syntyi 20.9 ja mitat oli 3860g ja 52cm.Pikkunen syntyi helposti ja nopeasti,ja on mitä suloisin pikkuihminen!Kotona on ihana olla,isoveljet hoitaa siskoa kilpaa ja isosiskokin tykkää,välillä taas ei...Eilen tuumasi että vie vauvan poliisiasemalle...ja jos hän ei tykkääkkään vauvasta niin voisiko sen kenties vaihtaa?Mutta pääsääntöisesti isosiskon mielestä vauva on kuitenkin aivan ihana.

Imetys on alkanut ihan hyvin,rinnat vaan on niin täynnä että vauvan on vaikea saada otetta...Rinnanpäät on myös rikki ja rintakumeja käytän nyt ainakin muutaman päivän jospa helpottaisi.Maitoa kuitenkin tulee hurjasti,mutta luovuttamaan en sitä ala...on siinä kuitenkin aikamoinen urakka ja kun meillä tätä jälkikasvua on paljon,tuntuu että aika ei riittäisi maitorumbaan...

viime yönä vauveli valvotti.Oli ihan virkkuna ja hyväntuulisena,mutta uni ei tullut...sitten kakkasi kaksi vaippaa ihan ääriään myöten täyteen...ja vasta sen jälkeen uni taas maistui!eli viime yönä herätti vain sen yhden kerran...mutta söikin siinä kahden tunnin aikana kyllä molemmat rinnat pariin kertaan!

Kyllä olo on jotenkin ihan mahdottoman onnellinen,jotenkin se että saatiin viides terve lapsi tuntuu niin uskomattomalta!Nyt täytyy todella nauttia tästä kääröstä täysillä,jos tämä nyt on sitten perheen viimeinen vauveli...

Mutta nyt poistun koneelta,molemmat tytöt nukkuu ja pojat on iskän kanssa mummolassa.Kiva että tämä tällainen vauvapalsta on,jotenkin tuohon odotuspalstaan jäi niin koukkuun että kiva jatkaa jutusteluja tällä puolella!

Vauvantuoksuisin terveisin Unelias ja pikkuneiti 4vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt oli lähes 4 kg (terkkari kävi kotikäynnillä torstaina).

T.Rose74 ja poika

Vierailija
44/61 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ennätän kirjoittaa... Neiti ähisee jo...

Pikkuneidillä on huomenna ikää 3vkoa. Öttimötiäisellä taisi olla täsmälleen samanikäinen neiti.

Arki on lähtenyt rullaamaan ihmeteltävän mukavasti. Mies on tosin vielä isyyslomalla, joten sillä on tietenkin merkitystä. Velipojat ovat ottaneet pikkusiskon vastaan vaihtelevasti: nelivuotias ei oikein tiedä miten olla. Koululainen suhtautuu luontevasti.

Neiti on rauhallinen, kovaa huutoa tulee, jos maitoa ei ole silloin saatavilla, kun hänestä tuntuu. D.vitamiinit vaihdoin Jekovitiin, kun tuntui tulevan ilmavaivoja Devitolista.

Painoa on tullut runsaasti. Viikon kuluttua syntymästä alkupaíno oli ylitetty 300g:lla. Tulevalla viikolla on seuraava neuvola.

Imetys sujuu jo rutiinilla, mutta tiedoksi niille joilla se ei meinaa onnistua: korvikkeella kasvaa myös ihan yhtä hyvin ja läheisyyttä vauva saa silloinkin sylissä. Kokemusta on ekan lapsen kohdalta.

Jälkivuotoa tulee vielä. Pikkuhousunsuojalla selviää, mutta selvästi on vielä vuoto veristä. Mitens seksiasiat muilla? Onko asia jo käynyt mielessä? Meillä mies yrittää innostaa ja ajattelinkin, että miehen iloksi lämpenen ajatukselle kunhan tuo jälkivuoto helpottaa.

Neiti syö yöllä kaksi kertaa. Ihanaa olisi jos siirtyisi yhteen kertaan. Ainakin vielä olen jaksellut ihan hyvin noista heräilyistä huolimatta.

Ristiäisiä vietetään ensi sunnuntaina.

Kalaäiti, poijat ja neiti

Vierailija
45/61 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille syyskeijuille, kiva että löysin teidät nyt tältä vauvapuolelta!

Mehän nimittäin muutettiin elo-syyskuun vaiheessa, ja oltiin tooosi pitkään nettipimennossa, joten en päässyt edes vauvauutisia kertomaan odotus-puolelle.

Eli meidän pieni poika syntyi 3.9. (järjestyksessä jo kolmas, eli ei ole meidän mies sekatyöläinen!;) ), painoa oli 3088g ja pituutta 50cm. Mullehan piti tehdä suunniteltu sektio, mutta poika päätti syntyä vuorokautta aiemmin, eli hänet leikattiin kiireellisesti. Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin ja päästiin jo kahden vuorokauden jälkeen kotiin. Isot veljet ovat vastaanottaneet pikkuveljensä aivan upeasti, ihan turhaan pelättiin valtavia mustasukkaisuuskohtauksia. Jopa keskimmäinen, joka on vasta 1v 8kk vaan haluaisi koko ajan pussailla uutta tulokasta:)

Valitettavasti vaan vaavelimme kärsii ihan hirmuisista vatsavaivoista, masu vaan rutisee koko ajan ja poika on itkuinen. Öisin heräillään pahimmillaan tunnin välein...:( Onneksi mies on ollut ne kolmisen viikkoa isyyslomalla, mutta huomenna alkaa sitten taas arki kun hän palaa töihin. Hieman jännittää, miten asiat lähtee sujumaan.

Painoakin oli pikkumiehellemme kertynyt 2 viikkois-neuvolassa jo yli 4kg (eli yli 1kg lisää!) ja pituutta 53,5cm, ei tosin ihmekään kun herra on koko ajan tissillä:)

Ja tissistä puheenollen, nyt taas imettämään!

Mäkimeirami ja poika 3vk tasan

Vierailija
46/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa pian tulisi uusia keijuja kirjoittelemaan tänne, muuten kadotaan jonnekin tosi kauas!

Meille ei tänne oikeastaan mitään ihmeempiä, poitsu on edelleen kova syömään ja miun nännit on niin kipeet, että tuntuu, et varpaankynnetkin irtoaa, kun poika saa kunnon otteen tissistä! Oon käyttänyt niitä rintakumeja, mut poika alkoi tuskailemaan tissillä, ei millään haluaisi kumia suuhunsa, ei tykkää tutistakaan. Siksipä en oo enää niin ahkerasti niitä käyttänyt, varsinkaan yöllä. Ehkäpä tää jossakin vaiheessa alkaa helpottamaan...?

Meidän vauvelin iholle tuli hurjasti nyt niitä ihonpuhdistusnäppylöitä, tai ainakin oletan, et ne on niitä. Aika isoja näppyjä, vähän sellaiseia " vaaleapäisiä" ja niiden ympärillä iho punoittaa. Pahan näköinen, muttei ilmeisesti kamalasti lasta vaivaa, ennemmin miuta. Oon laittenut iholle Bepanthenia ja antanut ilmakylpyjä, olisiko kellään muita keinoja auttaa?

Poitsu nukkuu, jospa tästä lähtisi itsekin hiukan torkkumaan.

Niina ja poitsu 1vk 1pv

Vierailija
47/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulenpa kertomaan kuulumisia tälle puolelle.eli poitsu on nyt viisi päivää vanha.torstaina 21.9. käynnistettiin synnytys,joka meni ihan hyvin.erittäin kivulias ja nopea.kalvot puhkastiin klo 9:05 ja poika synty 11:47.samalla huomattiin että lapsivettä ei ollut lainkaan.näin jälkeenpäin sitä on ajatellu että mitä olis voinu käydä vauvalle.

isoveli on haltioissaan ja siskot on tosi kiinnostuneita pikkusesta.kuopus keksii kyllä sitten kaikkea tekemistä kun huomaa että vauva on tissillä,mutta muuten on alkanu arki neljän alle viiden vuoden ikästen lasten kanssa.

imetys on ruvennut sujumaan hyvin,maitoa tulee tosi reippaasti,täytyy kohta ruveta pumppaamaan pulloon maitoa.poika syö tosi ahnaasti,välillä tulee tankkauksen jälkeen puklu.viime yönä heräs kaksi kertaa syömään ja päivisin syö kahden-kolmen tunnin välein,muuten tosi unelias kaveri.

keskiviikkona mennään neuvolaan tarkastukseen,saa nähdä miten paino on ruvennut nousemaan.tuttelia olen muutaman kerran antanut.

napatynkä rupeaa irtoamaan,tänään vaipanvaihdon yhteydessä pelästyin kun se tynkä melkein lähti irti.muutenkin inhottavaa se navan putsaus kun pitää putsata se pohjaa myöten.

jälkivuoto on tosi niukkaa.maha on vieläkin kipeä kun kätilö murjo salissa mahaa vähän väliä,vuotoa tässä synnytyksessä tuli 800ml.

jälkisupistuksia ei enää tunnu,alussa ne oli ihan hirveitä.

tänään pitäis käydä apteeekista hakemassa vähän rautaa itellee ja vauvalle rasvaa ja septidiniä.

mutta nyt on ihan pakko lähteä lypsyhommiin kun poikakin nukkuu.

täytyypi tulla useamminkin lukemaan muiden kuulumisia!

äityliini ja muksut

Vierailija
48/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän poika päätti tulla tähän maailmaan sunnuntailapsena sunnuntaina 17.9. klo 12.57 kokonaisuudessaan 4 h 35 minuutin aherruksen jälkeen rv 40+6.

Tiistaina lähdimme sairaalasta kotiin, kun mua alkoi sairaalan tylsyys ja tekemisen puute ahdistaa. Kotona on olo sujunut loistavasti, jätkä nukkuu hyvin ja syö reippaasti. Isosiskokaan ei ole saanut mitään suurempia mustasukkaisuuskohtauksia, mitä nyt välillä olisi pakko päästä syliin samaan aikaan vauvan kanssa. Kovasti neiti käy paijaamassa ja suukottamassa pikkuveljeään.

Imetyksestä: Meillä on imetys lähtenyt sujumaan hyvin ja välillä poika tankkaakin lähes koko päivän. Yöllä syödään kerran tai kaksi. Pakastimeenkin olen saanut pumpattua reilun desin yhteensä hätävaroiksi. Nan-jauhetta on paketti kaapissa (ostin, kun halvalla sain jo odotusaikana ) ja on sieltä kerran pieni maitoannos herralle tehty, mutta ei kelvannut. Mielelläni nyt imettäisin vähän pidempään

( täysimetin kk:n ja muuten vajaat puoli vuotta) kuin esikoista. Oma hommansa siinä pullojen pesussa ja keittelyssä sekä korvikkeen kantamisessa kotiin on. Mutta ihan reipas tyttö korvikkeellakin on tullut. En siis mitenkään paheksu tai arvostele muiden tapaa toimia, vaan itselleni koen helpommaksi, jos rintamaito riittää. Eipähän tarvitse miettiä, onko korviketta kaapissa vai ei.

Ristiäisistä: Alustavasti ollaan mietitty päiväksi 19.11., mutta saa nähdä, miten se isovanhemmille sopii, kun ristiäiset järjestetään anoppilassa. Syynä noinkin myöhäiseen ajankohtaan on se, että tulevalla kummitädillä on la lokakuun lopussa ja sitä ennen olevat viikonloput eivät sovi. Eipä tosin ole vielä mitään kiirettä, kun ei pojalle ole edes nimeä... Kummit on sentään kysytty ja suostuneet. Kummeiksi pyydettiin miehen hyvä kaveri (jonka ansiosta aikoinaan tapasimme) avovaimoineen sekä mun hyvä kaveri miehineen, joilla on samanikäinen tyttö kuin esikoinen ja nyt lasketuissa ajoissa meillä oli 6 viikkoa eroa.

Terkkari kävi tänään kotikäynnillä ja kaikki oli pojalla ok. Painoakin melkein saman verran kuin syntyessä (syntymäpaino 3950 ja tänään 3910). Seuraava käynti onkin sitten jo neuvolassa, ensi torstaina.

Illalla olisi esikoisen lorujumppa. Tarkoitus olisi, että isi olisi pojan kanssa sen aikaa. Saa nähdä, kuinka pärjäävät. Tai siis tottakai pärjäävät, onhan tuo mies esikoisenkin kanssa pärjännyt ja nyt on kuitenkin jo yhdestä lapsesta kokemusta :) Äiti taitaa vaan huolehtia turhaan... Vauvan saisi kyllä ottaa sinne mukaankin, mutta mielelläni annan sen ajan pelkästään esikoiselle ja huomioin yksin hänet.

Jaa, jospa sitä vastaisi vielä pariin sähköpostiin ennenkuin lapset herää päikkäreiltä. Ihanan hiljaista, kun molemmat nukkuvat yhtäaikaa :)

Jossu, Sara 2v 2kk ja " Jalmari" 8 pv

Vierailija
49/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhat tutut alkavat löytää tiensä tännekin puolelle!!

Meninkin sitten kehumaan miten loistavasti pikkuneiti nukkuu....Nyt tuntuu kääntyneen yö ja päviä ympäri, päivällä nukutaan piiitkiä unie ja yöllä syödään 3h välein. Mutta tätähän tämä on pienten kanssa, just kun luulet tietäväs rytmiä niin johan se sitä vaihtaa, hakemista vielä.

Mie oon varmaan ihan kaheli, mutta miusta on ihan hirveetä tuo ajan kuluminen, tyttökin on jo kohta 2vkoa vanha. Siis eihän se palljon ole, mutta jos tällä huiskeella aika kuluu niin sehän juoksee ennen kuin ennätän kissaa sanoa. Kun ne on niin vähän aikaa pienia ja vauvoja. eilen just käytiin kolmekuista tutttavaa katsomassa ja jestas mikä järkäle se jo oli! Kauheesti jokelteli ja viihty lattialla leikkimässä ja sylissä tuntui painavan ainakin 7kg, hyvä kun jaksoin nostaa :)

Miun pitäs saada aikaseks soittaa jollekin papille kasteesta. Ja yhteen ihanaan kappeliin jota ajateltiin paikaks, se on sam kappeli jossa meidät on vihitty. Kunpa vielä nimi ja kummit loksahtas kohilleen..

Harmittaa kun ei mahu vihkisormus vieläkään sormeen. Voiko mulla yhä olla sen verran turvotusta vai voiko nivelet kasvaa raskausaikana niin ettei ne mene enää ikinä?

Seksistä kyseltiin. Ite odotan innolla kun jälkivuoto loppuu, mulla on niin iso läheisyyden kaipuu ja ihon ikävä että olen pakahtua. Siis tokihan ollaan lähekkäin muutenkin, muttei se ole sama asia, ei olla jotenkin tarpeeks lähellä. Ja viime kerrasta on oikeesti jo aikaa, olin raskausaikana jotenkin niin kuiva ja kipeä ettei paljon loppumetreillä enää jaksanu napata. Ehkäsyhän se on kans vielä mietittävissä....Mites muilla? Ite ihan pihalla, pillerit ei oikein sovi mulle, eikä hormonikierukkakaan varmaan, tavallinen kierukka ei jotenkin innostas (kaverilla kuluu 3 pakettia rättejä aina kun vuotaa ja vuotaa kauan)..sterilisaatiota harkittiin (miehelle ja jossakin vaiheessa mullekin) mutta kun mie tuon sulottaren syliini sain niin päätin ettei sitä ainakaan mulle vielä tehdä, en voi vannoa etteikö joskus vielä saattas vauvakuume iskeä. Ja miehelle...en haluais sitä sillekään, enkä usko että se haluaa itekään loppujen lopuks, mokoma sairaalakammonen :) En tiedä, sa nähdä.

Minjuska ja nimetön hiirenherne 12pv

Vierailija
50/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tänne sitten eksyin;)

Meille syntyi ihana poika 3.9. klo 00.11. painoa oli 3600g ja tasan 50 cm pituutta. Synnytys oli uskomaton.Nopea ja spinaalin ansiosta kivuton.

Kätilö kun näytti että poika sieltä tuli, niin olin ihan pyörryksissä,et nytkö se jo syntyi?

Esikoisen synnytys kun olikin hankalampi ja paikalla oli varmaan kymmenkunta hoitajaa/lääkäriä._Siksipä odottelin koko ajan et millon ne ihmiset tulee:) ja nyt yksi kätilö kera yhden apulaisen kanssa hoiti koko homman. Jäi kyllä tosi hyvä fiilis!!

Nyt poika nukkuu tässä sylissä tyytyväisenä.Kova on syömään ja hyvä nukkumaan.

Ristiäiset vietämme 14.10 ja nimi on päätetty.Odotan kovasti ristiäisiä,että pääsee käyttään pojan nimeä. Vielä ei oikein voi kun iso-sisko on sellanen papupata että salaisuus olisi mennyttä;)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Ritu ja poitsu 3 vko:a ja 1 pvä

Vierailija
51/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska tuossa kyseli... Ei mitään havaintoa... Jotain varmaan tarvis keksiä, kun tällä hetkellä ollaan miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että nämä kaksi kullannuppua on meille riittävästi. Kuitenkaan en ole lopulliseen ratkaisuun valmis, jos sitä vaikka joskus iltatähden...

Imetykseen en ehkäisynä luota, joten sen pitäisi olla imetyksen aikanakin sopiva muoto. Esikoisen jälkeen otin kaksi DepoProvera-piikkiä, mutta ei mulle ikinä enää, kiitos. Kierrot ihan sekaisin (10-80 päivää) ja tätä toista tehtiinkin sitten melkein vuosi, kun esikoinen napsahti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen. Tarvii konsultoida neuvolassa terkkaria aiheesta.

Vierailija
52/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit 4vuotiaasta pojasta samoja sanoja kuin miekin : ei oikein tiedä miten päin olla. Tuntuu että poika hoksas olevansa paljon isompi kuin vauva ja nyt sen pitäs pystyä jo vaikka mihin ja osata jo vaikka mitä. Ja hiha palaa iloseen kun ei onnistu, heittäydytään lattialla ketarat oikosenaan viskoutumaan ja kaikki on ihan " EPÄLEILLUU" , kuulostaako tutulta vai miten se teillä ilmenee?

Meillä on myös sitä että äidin pitäs pystyä kaikkeen ja keretä kaikkeen..kiukkuaa ihan uskomattomista asioista (kuten siitä, että varjo lähtee kukkamaljakosta väärään suuntaan hänen mielestään) eli keksimällä keksii aiheita joilla purkaa pahaa mieltään. Onneks sentään purkaa minuun eikä vauvaan. Nyt on myös alkanut keksiä uskomattomia juttuja kuten että on kummitädin kyydissä aukaissut oven vauhdissa ja roikkunut auton ovessa...Varmaan ihan vaan huomionkipeyttä..

Kunpa keksis jonkuin keinoon jolla oloa helpottaa...kun isikin on päivät töissä ja äiti jumissa vauvan kanssa. Täytynee panostaa iltoihin ja viikonloppuihin, mies on kyllä kiitettävästi ottanukin omiin juttuihinsa mukaan.

Minjuska

Vierailija
53/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt taas muistaisi, mitä pitikään kommentoida. Pää on vähintään yhtä hatara kuin raskausaikana ;)

Ristiäisistä: Meillä on kummit päätetty ja kaikki neljä ovat suostuneet. Isosiskoilla on molemmilla kolme kummia, mutta nyt päädyimme kolmannen kohdalla pariskuntaan, joten siksi neljä. Nimet on myös päätetty. Minä myös odotan, että nimeä / nimiä pääsisi käyttämään, mutta noiden papupatojen kanssa salaisuus on pidettävä :) Ristiäiset pidetään meillä kotona samoin kuin esikoistenkin kanssa.

Jälkivuoto: On vähentynyt, mutta välillä lorahtelee edelleen oikein kunnolla. Eli siteillä jatketaan, plääh!

Tänään oltiin koko poppoo srk:n perhekerhossa, ja hyvin meni. Poikahan on kovin pieni vielä, mutta tyttöjen kanssa menee hermot jos kaikki päivät kökkii kotona. Onneksi poju oli itse rauhallisuus, uskallan mennä ensi viikolla uusiksi. Teki omalle päälle tosi hyvää olla kolme tuntia taistelematta esikkojen kanssa...

Jaa mutta mies tulee töistä, joten menenpä tästä kokkailemaan.

- mytty ja poju 2,5 viikkoa

Vierailija
54/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain myös minä aikaseks pinoutua tälle vauva-puolelle =) Eli meille syntyi ihana pikkupoitsu 9.9 rv. 40+2 mitoin 3770g ja 49cm. Synnytys kesti komeat 2tuntia ja meni tosi hyvin. Yksi pieni kosmeettinen tikki laitettiin ja jäi muutenkin positiivinen kuva koko hommasta. Toipuminen on mennyt hyvin, jälkivuotoa tulee vielä.

Perhe-elämä on lähtenyt ihan ok käyntiin. Isosisko joka täyttää ensi lauantaina tasan 2-vuotta, on suhtautunut poikaan hyvin. Uhma häntä tosin muuten viavaa aikalailla, joten hermoja kiristää monesti päivässä meikäläiseltä. Ihanaa kun ukko on vielä ensi viikon torstaihin asti kotona =)

Poika imee tisua minkä ehtii, maitoa tulee yli vauvan tarpeiden ja joudun lypsämään jatkuvasti. Paino tippui heti 10kiloa ja olen taas oma hoikka itseni. Vaikka eipä sitä vielä hetkeen tunne kroppaansa omaksi, kyllä se raskaus jälkensä jättää. Poika oli 6päivän ikäisenä 30g päässä syntymäpainosta, joten hyvin kasvaa =)

Viime yönä poitsu nukkui ekaa kertaa omassa sängyssään. Ollaan otettu alku tosi rennosti nukkumisten suhteen. Esikon kanssa nukutin puoli nukuksissa vauvaa aina yösyöttöjen jälkeen omaan sänkyynsä, nyt pari ekaa viikkoa ollaan nukuttu perhepedissä. Eipä tuo esikkokaan tällä hetkellä malta nukkua omassa sängyssään omassa huoneessa lainkaan, joten hänkin on perhepedissä ollut yöt. Olen aina ollut perhepetiä vastaan, mutta olen todennut että tämä järjestely on meidän perheessä hyvä tällä hetkellä. Vauvan tosin aion nukuttaa tästä lähtien omaan sänkyynsä.

MITEN teillä muilla, joilla pieni ikäero lapsilla, nukkumiset onnistuu käytännössä??

Olen iloinen, että esikoistyttö nukkuu pitkät päikkärit vielä päivittäin, niin saa itsekin hengähtää =) Seksistä on ollut puhetta.. Meillä tuo tuskin hetkeen on ajankohtaista, sillä jälkivuotoa vielä on. Ei tosin tee mielikään, ukko tosin ei malta odottaa ;)

OLETTEKO käyneet paljon ulkona tms, jättäen vauvan isukin luokse?

Mä olen useamman kerran viikossa käynyt esikoisen kanssa kaupungilla, jumpassa, kerhossa ym. En ole kerrallaan kauaa kotoa poissa ja mieheni on tosi pätevä vauvanhoidossa. Annan tisua ennen lähtöäni ja lypsän maidon jääkaappiin varalle nälän yllättäessä. Minusta on tärkeää, että annan aikaa esikoistytölle ja että meillä on yhteisiä " tyttöjen hetkiä." Koen myös merkittäväksi sen, että isä saa mahdollisuuden osallistua vauvan hoitoon siinä missä äitikin. Nämä ovat tosin niitä ikuisia mielipideasioita, joista ei kiistellä voi =)

Nyt kutsu käy, palaillaan =)

-frodo ja tyttö 2-vee ja poitsu 2vkoa 2vrk-

Vierailija
55/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisistä: Meillä ristiäiset pidetään kotosalla 14.10. Kummit ja nimi on jo ajat sitten päätetty. Tänä viikonloppuna pidetään esikoisen 2-vuotissynttärijuhlat kahtena päivänä, joten kyllä juhlia riittää! Anoppi on lupautunut onneksi kuitenkin leipomaan sekä synttäreille, että ristiäisiin. Helpotus!! Pitäisi pojulle hankkia vaaleansiniset nauhat vaan pukuun...

Yönukkumiset/syötöt: Meillä vauva syö 2-3kertaa yössä. Välit nukkuu iha hyvin, mutta pitää aikamoista ääntä nukkuessaan, mikä vaikeuttaa omaa unensaantiani. Joskus häntä on vaikea saada nukahtamaan uudelleen, jos tissille ei nuku. Esikoinen oli kyllä parempi nukkuja jo vauvasta pitäen, kellon ympäri veti sikeitä yhdellä syötöllä.

Nyt annan vuoron muille, tulkaahan kirjottelemaan =)

Vierailija
56/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli ihan loistava yö tuon pikkuneidin kanssa,oikein ihmettelin kun aamulla heräsin!tyttö heräsi vaan kerran syömään yöllä ja nukkua posotti kahdeksaan...Päivällä on valvonut ihan hurjasti,parikin tuntia jaksaa olla hereillä yhteen menoon ja sitten nukkuukin 3tuntia.Maito maistuu neidille,tisut on vaan niin täynnä että on vaikea saada otetta,mutta kärsivällisesti yrittää ilman itkuja!

Tänään vasta toiseksi vanhin poika(6v) uskalsi ottaa pikkusiskon syliinsä...Ja sen jälkeen onkin kulkenut perässäni joka paikkaan,paijannut vauvaa ja pidellyt pikkukäsistä kiinni.Poika toivoi pikkusiskoa niin kovasti että usein odotusaikana tuli pojalta itku kun mietti että mitä jos toive ei toteudukkaan...Yksi pikkusisko jo oli,ja niin ihana että tahtoi toisenkin!!no olipa onni että toive toteutui!

Ehkäisystä oli puhetta...itse oon vakavasti harkinnut laitattaa hormonikierukan tulevaisuudessa.Todennäköisesti tämä on viimeinen lapsukainen,jollen nyt sitten joskus 5vuoden päästä vielä innostu tekemään iltatähteä...

Kovasti tekisi mieli lähteä vaatekaupoille ostelemaan niitä prinsessanvaatteita tuolle pikkuiselle,mutta maltan vielä ainakin viikon...noin pientä en halua vielä kauppoihin viedä,ja luulenpa että ei iskäkään uskalla vielä jäädä vauvankanssa kotiin niin pitkäksi aikaa.

Ja onhan isosiskolta jäänyt kaikenlaista nättiä vaatetta...kaupat vaan on kaikkia ihanuuksia pullollaan!

Nyt pitää mennä leipomaan sämpylät,ennenkuin taikina tipahtaa pöydältä...

Vauvantuoksuisia päiviä kaikille:Unelias ja pikkuneiti 5pv

Vierailija
57/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuneitihän syntyi 14.9., painoa oli 4120 g ja pituutta 49,5 senttiä. Muutama päivä oltiin sairaalassa, ja kun kaikki sujui hyvin lähdettiin kotiin.

Nyt ollan ehditty reilu viikko olla kotosalla, tänään oltiinkin tyttöjen kanssa ekaa päivää kolmistaan, kun isukin piti palata töihin. Ihan hyvin päivä sujui, vaikka tuntuikin pitkältä kun heräsimme jo kuudelta =). Päiväunille meno vähän hirvitti etukäteen, mutta hyvin sain isomman neidin (1 v 4 kk) nukkumaan.

Imetys on lähtenyt hyvin sujumaan ja maitoakin riittää. Neiti syö yötä päivää noin 1,5-3 tunnin välein. Masuvaivoja on nyt alkanut olemaan, ja on tosi kurjaa toisella nipistää. Itkee ihan hirveesti, mutta onneksi rytmikäs kävely tehoaa itkuun. Toivottavasti nämä menisivät pian ohi.

Isompi neiti on suhtautunut pikkusiskoon ihan hyvin. Välillä huomaa että häntä harmittaa kun äiti on niin sidottu pikkuiseen, ja sitä sitten protestoidaan heittelemällä tavaroita yms. Muuten hoitaa vauvaa koko ajan vähän liikaakin ja pussailee.

Jälkivuotoa on vielä minullakin. Välillä se melkein jo loppui, mutta yltyi nyt sitten uudestaan. Seksiä ei olla vielä suunniteltukaan, kun on noita tikkejäkin muutama, ja aika ikäville vielä tuntuvat. Mulla oli viime raskauden jälkeen käytössä ehkäisynä Patentex Oval -ehkäisykapselit, ja olin niihin tosi tyytyväinen. Ajateltiin niitä käyttää nytkin.

Ristiäispäivä meillä on vielä päättämättä, mutta luultavasti lokakuun viimeinen viikonloppu. Kummit on osittain selvillä, mutta nimi on vielä hakusalla. Vaihtoehtoja kyllä on, mutta ei oikein osata päättää.

Nyt taidan lähtä saunan lämmitykseen, ennen kuin isosisko ja isukki tulevat ulkoa.

Terkuin Heann, pikkuneiti 11 pv ja neiti 1 v 4 kk

Vierailija
58/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun meidän pino tällä vauvapuolellakin on aktivoitunut.

Ehkäisystä, ei hajuakaan. Kait ne pillerit otan vaikka ei yhtään huvittaiskaa kun sit mielialat heittää ihan laidasta laitaan. Jotenkin vieroksun ajatusta kierukasta.

Oon jättänyt miedän neitiä isin hoitoon heti alusta saakka. Pari päivää sen jälkeen kun päästiin sairaalasta kotiin lähdin ensimmäisen kerran shoppailemaan ilman pikku neitiä. Otin poitsun mukaan. Mun mielestä on ollut tärkeetä että oon poitsun kanssa tehnyt asioita ihan kahdestaan kuten ennen vauvan tuloa. Mies on mielellään hoitanutkin pikku neitiä. Ja nykyäänkin aika usein tehdään niin että jos lähden kaupungille, tapaamaan kavereita yms otan jomman kumman lapsen mukaan. Toinen saa silloin viettää isin kanssa laatuaikaa.

Mitähän kaikkea pitikään kommentoida ja kirjoittaa, ei taaskaan yhtään muista.

Meen kattoo telkkua miehen viekkuun.

Öttis, poitsu kohta 2v ja pikku neiti tasan 3 viikkoa

Vierailija
59/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla vielä odotusajasta niin kovin tuttu: hillitön hiki koko ajan?! On meillä täällä sisällä lämminkin, 25 astetta, mut ei tää näytä ketään muuta vaivaavan... Pakko vielä koittaa jaksaa suihkussa käymään, sitten nukkumaan.

Jossu: Meidän vauveleilla näyttäisi olevan ikäeroa tasan kymmenen minuuttia! Meidän pikkumies syntyi 17.9 klo 12.47.

Frodo: Oon muutaman kerran käynyt ihan pikaisesti kaupassa, kun vauva on unillaan. Miehelle lapsi on esikoinen, joten hoito on vielä aika epävarmaa, en uskalla pitkäksi aikaa jättää heitä keskenään selviytymään. Mies kyllä jo sanoi, että heti kun siltä vaan tuntuu, voisin lähteä esim. tyttöporukalla shoppailemaan tai jotakin. Kauniisti ajateltu!

Ristiäisistä: Meillä ne pidetään 5.11 samassa seurakuntatalon kappelissa kuin isommat lapsetkin ovat kastettu. Kummit ja nimi päätetty jo aikaa sitten.

Nyt on mentävä, ehtii hetken nukkua, ennen kuin vauva herää syömään.

Hyvää yötä kaikille!

Niina ja poitsu 1vk 1pv

Vierailija
60/61 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman pinon johon laitetaan vauvan mittoja.

Öttis