Anoppi oli sammunut kun hoiti 4,5v lastamme, en edes tiennyt alkoholiongelmasta, lapsi soitti ja sanoi "mummu nukkuu pöydän alla"
Ensin pelästyin onko kyseessä jokin sairaskohtaus. Onneksi olin jo matkalla lasta hakemaan ja olin melkein heti perillä. Haistoin jo ovelta alkoholin. Siinä herättelin häntä ja puhui sössöttäen eikä päässyt pystyyn. Kysyin tytöltä onko mummu nukkunut pitkään. Osasi sanoa "Nukahti kun tuli se miljoona-ohjelma" eli osasin päätellä,että tyttö oli yksin n. 1,5-2 tuntia. Eipä mene enää anopille hoitoon. Mies suhtautui vähätellen, että äitinsä ottaa joskus pari lasia viiniä ja olen hysteerinen. Olenko?
Kommentit (44)
Et ole hysteerinen, tuo on pienen lapsen heitteillejättö, voi sattua ihan mitä vain.
https://www.mll.fi/vanhemmille/tukea-perheen-huoliin-ja-kriiseihin/vanh…
tuossa toki puhutaan vanhemman juomisesta,mutta pätee se turvattomuus isovanhempaankin. Ihan lukisin ukolle madonluvut,ja kysyisin,sallisiko hän että sinäkin otat "pari lasia viiniä" silloin tällöin.
Mun isä oli viikonloppu-tuurijuoppo. Mä en luota ihmisiin,en ollenkaan. Mieluummin olen yksin kuin turvaton.
Kyllä meillä osaa 5v painaa puhelimesta "äiti tai isi" jotka on tallennettu helposti etummaiseksi, ei ole ihmeellistä.
Oho, ei mun 5v lapsikaan osaisi soittaa meille vanhemmille. Pitäisiköhän opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika näppärästi osaa tuon ikäinen käyttää puhelinta. Miksei siis soittanut heti kun mummo sammui, vaan odotteli 1.5-2 h? Hieman yritydtä hei, nyt on ihan 0/5.
Olipa taas nollavitonen vauhdissa!
Ei varmaan tajunnut ensin että "nukkuu" odotteli jonkin aikaa". Hätääntyi kun mummi "ei herää". Nykyajan kakarat syntyy puhelin kädessä! Jo vauvat osaa!
Vierailija kirjoitti:
Aika näppärästi osaa tuon ikäinen käyttää puhelinta. Miksei siis soittanut heti kun mummo sammui, vaan odotteli 1.5-2 h? Hieman yritydtä hei, nyt on ihan 0/5.
Huvittavaa miten vainoharhaisia jotkut ovat etteivät vaan uskoisi vahingossa johonkin mikä saattaa olla keksitty juttu :)
Kai sitä nyt saa vähä ottaa kun karsee kakara katsottavana?
Miks sillä lapsella on jo puhelin alle 5 vuotiaana?
Olihan ne pari lasta olleet kuolleet äidin kanssa Ranskassa pari päivää ja luulleet, että äiti nukkuu.
Kyllä nykyajan viisivuotiaat osaa soittaa, jos on opetettu. Vaikka tähän alkuperäiseen juttuun en usko, meidän anoppilassa olisi voinut käydä juuri noin, enkä ymmärrä miten miehen sisarukset veivät sinne lapsiaan hoitoon. Kyllä niistä lapsista yksi soitti kotiinsa vanhalla lankapuhelimella jo viisivuotiaana, siinä oli näppäimet ja muutama tallennettu numero, mistä oli opetettu soittamaan itse.
Miten lapsi osasi soittaa sulle?
Miten sai puhelimen auki, jos siinä näppäinlukko päällä?
Miten lapsi löysi puhelimen yhteystiedoista sinut?
Ja jos jollakulla on alkoholi ongelma, sen taatusti huomaa.
Henki haiskahtaa väkisinkin jossain vaiheessa kanssakäymistä.
Kotona on viinipulloja tai laatikkoviinejä.
Muitakin merkkejä näkyy.
Ja miten muka olis juuri silloin juonut itsensä kaatokänniin, kun lapsi oli siellä?
Kun hän juopotella ihan rauhassa, kun on yksin.
Surkeaa provoilua!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä osaa 5v painaa puhelimesta "äiti tai isi" jotka on tallennettu helposti etummaiseksi, ei ole ihmeellistä.
Viisivuotiaalla oma puhelin?
Kyllä meidän 5v osaa soittaa puhelimella, mutta ei varmaan muiden kuin minun (äidin) ja isosiskonsa, koska tietää niiden suojakoodit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas nollavitonen vauhdissa!
Ei varmaan tajunnut ensin että "nukkuu" odotteli jonkin aikaa". Hätääntyi kun mummi "ei herää". Nykyajan kakarat syntyy puhelin kädessä! Jo vauvat osaa!
Ihan totta, penska oppinut että äiskäkin nukkuu pöydän alla joka viikko vähintään neljä kertaa, totuuhan siihen. Juoppojen lapset tottuu juopon metkuihin. Ei ne vähästä hötky.
Tällä kertaa anoppi eikä oma mies joka on narsisti ja myös huutanut koko joulun. Heh.
Vaikea sanoa oletko hysteerinen. Nuorilla on kuitenkin hieman miettimisen paikka. Ei vanhuksen voimat ole enään samat kuin nuorena. Usein ei edes kysytä jaksatko tai voitko ottaa lapsen hoitoon. Viettekö esimerkiksi jotain tuliaisia joita mummu tarvitsee kun ei kauppaan pääse. Huomioitteko muuten kuin silloin kun tarvitsette ilmaistyötä. Lapsen hoito on raskasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa anoppi eikä oma mies joka on narsisti ja myös huutanut koko joulun. Heh.
Mutta onhan anoppiai narsisti, vai mitä ap?