Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi oli sammunut kun hoiti 4,5v lastamme, en edes tiennyt alkoholiongelmasta, lapsi soitti ja sanoi "mummu nukkuu pöydän alla"

Vierailija
30.12.2021 |

Ensin pelästyin onko kyseessä jokin sairaskohtaus. Onneksi olin jo matkalla lasta hakemaan ja olin melkein heti perillä. Haistoin jo ovelta alkoholin. Siinä herättelin häntä ja puhui sössöttäen eikä päässyt pystyyn. Kysyin tytöltä onko mummu nukkunut pitkään. Osasi sanoa "Nukahti kun tuli se miljoona-ohjelma" eli osasin päätellä,että tyttö oli yksin n. 1,5-2 tuntia. Eipä mene enää anopille hoitoon. Mies suhtautui vähätellen, että äitinsä ottaa joskus pari lasia viiniä ja olen hysteerinen. Olenko?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia josta ei paljoa puhuta, on isovanhempien alkoholinkäyttö heidän hoitaessaan lapsenlapsia.

Enkä nyt puhu pikkurilli pystyssä hienostellusta viinipikarillisesta tai saunaoluesta.

Onko ihan ok, että isovanhemmat dokaa pientä lasta hoitaessaan?

Vierailija
22/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi soitti Zoom-puhelun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-9470764

Jotkut osaavat salata asian,hyvinkin!

Vierailija
24/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa oletko hysteerinen. Nuorilla on kuitenkin hieman miettimisen paikka. Ei vanhuksen voimat ole enään samat kuin nuorena. Usein ei edes kysytä jaksatko tai voitko ottaa lapsen hoitoon. Viettekö esimerkiksi jotain tuliaisia joita mummu tarvitsee kun ei kauppaan pääse. Huomioitteko muuten kuin silloin kun tarvitsette ilmaistyötä. Lapsen hoito on raskasta työtä.

Vanhukset saattaa anella lasta hoitoon ja silti vetää pään täyteen.

Vierailija
25/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen puhelimella se soitti?

Tietenkin sen sammuneen mummon puhelimella. Oli niin näppärä neljä vuotias, että osasi käyttää sitä. Muisti varmaan myös ulkoa äitinsä numeron.

Vierailija
26/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sellaista asiaa ei ole olemassa kuin ikääntyneemmän ihmisen kontrolloimaton alkoholinkäyttö?

Vierailija
27/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älå välitä, ap, huomenna taas uusi yritys. Kirjoita tarina jossa mies hakkaa ja sammuu, niin mammat uskoo paremmin.

Vierailija
28/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puhelinnumeron viereen tallennettu kuva. Lapsi 5v osaa avata mun puhelimen pin-koodin ja puhelimen suojakoodin, mutta eihän se mummon puhelimen suojakoodeja tietäisi. Toisaalta taas jos olisi pöytäpuhelin, niin pitäisi varmaan muistaa numero, ellei sitten ole jossain pikavalinnassa. Luulen kuitenkin, että tämä on ihan keksitty juttu.

Vierailija
29/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta hienoa miten monen mielestä tuon kaltainen tilanne on mahdottomuus.

Oman perheen kohdalla on kipuiltu rajanvetoa tuon asian suhteen. Asiaa ei helpota se, että näistä asioista ei saa asianosaisten eikä muidenkaan kanssa rakentavaa keskustelua aikaan.

Vierailija
30/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soitti tenava puhelimella vahingossa jo parivuotiaana mummonsa naapurille, kun ei ollut näppäinlukko päällä. Nelivuotiaana osasi lukea, joten sen puolesta ei tarina ole epäilyttävä. Pöydän alle sammuminen ja isän reagointi sen sijaan eivät ole uskottavia, kyseessähän olisi oikeasti lasun paikka ja rikossyyte.

Vierailija
31/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2-vosaa kyllä ohittaa kasvojentunnistuksen ja avara puhelimen sekä soittaa sukunimen perusteella äidille tai isälle.

Vierailija
32/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas anoppi - jo se paljasti heti jutun provoksi. Jos olis ollu oma äiti, niin olisin ehkä hetken epäröinyt... Ja pöydän alle sammutaan vain vitseissä!

Vierailija
33/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5-v osaa soittaa ja avata lukot ja lukee jo Shakespearea alkukielellä.

Vierailija
34/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 2,5-v osaa soittaa ja avata lukot ja lukee jo Shakespearea alkukielellä.

Meijän Maija on jo tohtoriksi väitellyt, ikää on rapiat 3 v.

Vierailija
35/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia josta ei paljoa puhuta, on isovanhempien alkoholinkäyttö heidän hoitaessaan lapsenlapsia.

Enkä nyt puhu pikkurilli pystyssä hienostellusta viinipikarillisesta tai saunaoluesta.

Onko ihan ok, että isovanhemmat dokaa pientä lasta hoitaessaan?

Siis tämä. Mun mielestä ei ole ok ja tästä syystä lapset ei mene anopille yksikseen. Eikä meidän äidillekään, ellei siellä ole joku muukin aikuinen paikalla.

Anoppi siis ottaa varmasti ja meidän äiti mahdollisesti. Siksi aina joku muukin aikuinen paikalle. En vain pysty olemaan miehen kanssa leffassa/syömässä jos en voi olla varma miten lapsilla sujuu.

Isälleni uskallan jättää. Asuu kyllä niin kaukana ettei tämä ole useinkaan mahdollista.

Ja mä olen opettanut meidän lapsille miten mun puhelin avataan ja mistä numeroista saavat apua. Saisivat mummonkin puhelimella soitettua, koska mummolla ei ole lukitusta.

Vierailija
36/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jos et tee rikosilmoitusta.

Heitteillejättöhän tuo on.

Vierailija
37/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, ei mun 5v lapsikaan osaisi soittaa meille vanhemmille. Pitäisiköhän opettaa?

Eikö muka osaa? Mun kummipoika soitti mulle jo kolmivuotiaana ihan sujuvasti vanhempiensa puhelimesta. Ja vieläpä ilman lupaa:D

Vierailija
38/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani lapsesi puolesta.

Eikö nyky aikana lapset osaa soittaa puhelimella 4 vuotiaana?

Meillä on kotona kännykkä, josta voi vain soittaa, sillä pystyy kuka vaan hälyttämään apua, lapset, hoitajat, riippumatta siitä onko omissa puhelimissa puheaikaa tai virtaa.

Vierailija
39/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vuosia jo aikaa. Siivosin eläkkeelle jääneen lääkäripariskunnan kotia. Ihmettelin joskus heidän käytöstään. Siivosin myös heidän pojan perheen kotia. Kerran sitten sanoin heidän miniälle, onkohan sun appiukolle kehittymässä muistisairaus. On toisinaan ihan sekaisin päästään. Sittenhän se selvisi, että olivat alkaneet juopottelemaan. Vetivät reippaita päiväkännejä. Oli miniä hakenut 2 v lapsen hoidosta, niin molemmat isovanhemmat olleet ympäripäissään. No tuohan selvensi minullekin, miksi Isäntä oli toisinaan hyvin sekava ja rouva oli hyvin iloinen ja rempseä...

Vierailija
40/44 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se hirveen tottunut alkoholin käyttäjä ole jos pöydän alle sammuu

En tunne ketään kuka olis sammunu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi