Muutto toiselle paikkakunnalle, miten käy työpaikan??
Houston, I have a problem! =)
Asun tällä hetkellä siis Hesassa ja olen myöskin täällä vakkaritöissä. Mä olen nyt täysin kyllästynyt tähän kaupunkiin ja haluaisin muuttaa Tampereelle, missä asuu suurin osa kavereista ja perhe ja kun sieltä kotoisin niin veri alkanut vetää takaisin. Siellä ei kuitenkaan juurikaan ole töitä tarjolla mun alalla. Rupesin tässä kelaamaan, josko muuttaisi ja voisikohan tehdä etätöitä sieltä käsin ja käydä vaikka kerran viikossa työpaikalla täällä. Etätöitä voin nytkin tehdä tarvittaessa ja lintsausta on turha pelätä, koska hommia on paljon ja jos en niitä ite tee, niin ei niitä tee kukaan muukaan mun puolesta. Mulla on aika lailla uusi pomo vaihtunut, ihan rento kyllä, mutta en tiedä uskallanko ehdottaa edes moista? Nykyään kun yt:t pyörii koko ajan, niin onko sitä sitten heti listalla jonossa? Ja jos kysyy, tuleeko sellainen mielikuva ettei kiinnosta työpaikka enää?
Auttakaa ja antakaa mielipiteitä!
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:34"]
Siis voisin toki käydä kahtenakin päivänä Helsingissä. Meillä istuu porukkaa nytkin ympäriinsä ja käyvät sitten täällä 1-2 kertaa viikossa. Heillä kyllä eri pomot kuin mulla =) Tulee jotenkin sellainen mieleen, ettei sitten pomo ajattele että kohta irtisanoudun ja etsin työn sieltä Tampereelta, joten koska mun työni on aika tärkeää ja ei ole tuuraajaa, niin ettei sitten ala jo ettimään toista tilalle varalta ja sitten yt:ssä saan sen takia potkut. Kun en tosiaan halua työpaikkaa vaihtaa!
Työpaikkahan mulla on Helsinki, joten työnantajahan ei maksa siitä että käyn Tampereelta Helsingissä. Mutta lasketaanko nämä työmatkat (itsehän maksan junamatkat Tre-Hki-Tre) matkakuluksi, jotka voi sitten vähentää verotuksessa? Näin luulen, mutta onko näin vielä tänäkin päivänä kun joka asiasta koittavat säästää? =) Ja etätyö jos ei halua/voi kotona tehdä, voisi onnistua ehkä myös meidän ns. toimitiloissa myös jos siellä on tilaa..
Nyt vaan pitäisi saada rohkeutta kysyä! Mutta sitten jos muuttaisin Treelle ja saisin tämän takia kenkää (jos pomo ajattelisi että etin sieltä kohta uuden työn), niin olisin kyllä k*sessa. Koska Treella ei ole oikein tän alan paikkoja ja sitten pitäs muuttaa takaisin tänne.
Voi apua! Oonko mä jo liian neuroottinen=D
[/quote]
Firma ei voi tehdä noin... antaa sulle potkut yt:ssä ja heti perään palkata jonkun toisen tekemään sun töitä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:32"]
No mä käyn Helsingistä Tampereella töissä, eihän se ole junalla kuin pari tuntia suuntaansa ja sen ajan voi käyttää töitä tehden. Välillä etäpäiviä, mutta itse olen kyllä ainakin 3-4 kertaa viikossa käymässä toimistolla. Pelkkään etätyöhön voi olla vähän riskialtista siirtyä, ettet sitten ole erittäin tärkeä työnantajallesi.
[/quote]
Meillä ainakin voi siirtyä ihan etätyöntekijäksi. Asiasta tehdään kirjallinen sopimus ja konttorilla on käytävä palavereissa ja isommissa kokouksissa, joita on 2-3 kertaa vuodessa. Yksi kaveri asuu Porissa ja käy Helsingissä kerran kuussa, hänen ei tarvitse osallistua tiimin kokouksiin muuten kuin poikkeustapauksissa.
Minä kysyisin rohkeasti. Eikös nykyään kannateta etätyötä jos sellaista hommaa tekee?
Kerro sitten kuinka kävi! Itsekin vähän ajatellut samaa..
Kerro sitten kuinka kävi! Itsekin vähän ajatellut samaa..
Mun pomolla ei tosiaan muita alaisia kuin minä. Mutta ei mekään livenä nähdä kuin tosiaan kerran viikossa. Muut yhteyshenkilöni nään useimmiten myös kerran viikossa toisia kerran vuodessa, juuri siksi koska asuvat muualla ja tekevät etätöitä ja käyvät konttorilla vaan 1-2 kertaa viikossa, toiset vielä harvemmin.
Eihän sitä voi potkuja antaakaan ja etsiä uutta tilalle, mutta kyllä firmassa keksitään aina keinot kiertää ne yt pykälät. En tosiaan tunne uutta pomoani niin hyvin, etten tiedä mitä hän olisi mieltä. Tiedän että hän luottaa kyllä muhun että hommat hoituu ja pystyn tekeen työt itsenäisesti, siis ilman että tarvitsen hänen apuaan ja tukea jatkuvasti. Mutta tosiaan, aion asiaa kysyä kun mielessäni mä olen niin siirtynyt jo asumaan Tampereella ettei mitään järkeä! Kun tosiaan pohtinut tätä jo pari kuukautta ja katsonut töitä sieltä mutta kun ei ole.
Eihän se auta kuin keskustella asiasta pomon kanssa ja siinä keskustelussa tietenkin kerrot myös nuo "pelkosi" ja vakuutat pomon että et ole uutta työtä etsimässä ja olet enemmän kuin tyytyväinen työhösi.
Jos monet muut jo tekee etätöitä niin kai pomolla pitää olla perustelut miksi se ei sinun kanssasi onnistuisi jos idea ei ole pomon mielestä hyvä.