Ilman alkoholia ihan helppo olla, mutta nämä vieroitusoireet!!! Krääh!
Ahdistaa, pyörryttää, öisin hikoiluttaa, kramppeja... Kauanko kestää?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 11:48"]
Onko ap Tuksu?
[/quote]
mulle tuli ihan sama mieleen!
:D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:29"]
Kummista krampeista täällä puhutaan, lihaskrampeista vai viinakrampeista? Viinakramppi on siis ihan vastaava kun epilepsiakohtaus.
Mulla varmaan vaan noita lihaskramppeja, eli pieniä nytkähdyksiä, ennen uneen menoa.
ap
Miten juomattomuus on sujunut? Onko fyysisiä oireita vielä kuinka paljon? Itsellä sama asia edessä. Vuosien tissuttelu pitäisi lopettaa.
Olisi kyllä kuulla miten tipattomuus on sujunut ja miten vaikuttanut? Tai vinkkejä onnistumiseen?
Tahdon kirjoittaa ja pyydän teiltä vastauksia/ kokemuksia. Minulla vieroitusoireita hoidettiin Katkolla,fysiikka siis kunnossa. Nyt ovat henkiset viekkarit ensi kertaa elämässäni todellisia. Tietenkin ne ovat kaikille erilaisia, mutta lienee kokemuksena samankaltaisia. kun koko kroppa ja pää huutaa alkoholia. Tuntuu kuin jokin käskisi tai orjuuttaisi ryömimään alkoholia kohti. En ole kuitenkaan aikeissakaan retkahtaa juomaan. minua kiinnostaa niin paljon tämä henkinen vääntely ja mitä päähineessäni tapahtuu, kun en vain ota. saan ikäänkuin paskamaisia kiksejä tästä... Voi siis olla mahdollista, että käperryn ikäänkuin nauttimaan näistä oloistani, masokistin tavoin.... Joku toinen huutaisi lääkkeitä tai pilveä.... minulla saattaisi olla mahkuja molempiin... mutten taivu niinkuin aiemmin... Tämä menee ohi tällaisenaan.. Mtta kuinka kaikki jatkuuu... Let``s katsotaan....
Minulla todettiin syöpä 2kk. Sitten ja aloin suojaamaan. Hoidoista kieltäydyin. En liho vaikka joisin kuinka ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa, pyörryttää, öisin hikoiluttaa, kramppeja... Kauanko kestää?
Oletsä Tuksu? Vain Tuksu kirjottaa "krääh". Kuka aikuinen muutenkaan lisää tekstiinsä huudahduksia kuten sarjakuvissa?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 11:33"]
Riippuu edeltävän putken pituudesta. Viimeistään 7. kuiva päivä on yleensä jo siedettävä, jos et ihan rappiolle ole itseäsi juonut.
Mulla kesti kyllä kuukauden verran että ahdistus ja levottomuus alkoi helpottaa. Enkä ollut edes koskaan juonut rajusti tai mitään putkijuomista, vaan suukulutusta tissuttelutyyliin vuosikymmenen.
Kyllä oli ekat pari viikkoa lopettamsiesta todella v-mäinen olo. Kaikki tuntui turhalta ja tympeältä, elämä kärsimykseltä, naamaa kuumotti kuin vaihdevuosissa, oli omituisia kipuja eri puolella kroppaa (esimm. saattoi ensin sattua jalkaan, yhtäkkiä kipu siirtyikin päähän, sitten käsivarteen, aina kipu sellaista aaltomaista eikä jatkuvaa), elohiiriä oli ympäri kroppaa, kaikki normaali ahdisti ja pelotti (jopa ajatus olemassaolemisesta, puhumattakaan ihmisistä).
Samanlaiset oireet oli minulla, kun lopetin tupakanpolton, tuon toisen myrkyn. Täysin oireeton olen vasta nyt, kun vuosi tuli täyteen.
Veemäisiä jatkuvia oireita joita alkoholista riippuvaisen on vaikea ymmärtää. Mulla auttaa jankata itelle mistä kaikki johtuu. Olen käynyt myllyhoidon itse yli 3kk meni sen avulla ilman, sen jälkeen 3 yksittäistä välissä sekoiluineen, yks katkoreissu. Yhtä vtun oravanpyörää.
OIREENI:
Fyysistä krapulaa en ees mainitse se tulee amatööreille. Se on pientä henkisiin/psyykkisiin nähden. Alkoholistilla koko elämä on krapulaa.
Ahdistuneisuushäiriön kaltainen jatkuva olotila joka ollut katkoreissusta asti. Ehkä kerenny lieventymään mut ne kohtaukset usein julkisilla paikoilla. Kiitos 2 viikon tinauksen. Rintaahdistus (joka prkl tulee aina vasemmalle puolelle), erilaiset kivut/pistokset, hengenahdistus, huimaus, sätkiminen, nykiminen yms kaikki jotka muistuttaa paniikkihäiriön oireita. Mutta johtuu kyllä päihteidenkäytöstä. Välillä säikkyykin.
Epäselvä ajattelu, olotila ei mitään tolkkua missään. Oon pihalla kaikesta kokoajan oman kuplani sisällä. "Ai alkoks koululaisilla kesäloma?"
Jos ei saa nukuttua kunnolla vtullinen kummitusolotila seuraavan päivän. Väsyttää mutta ei voi kuvitellakkaan lepäävänsä. Ennen tosin noi liskodiskoyöt oli kauheempia. Kauhea jännitystila päällä usein aamuisin. muistihäiröitä. Pakkoajatuksia. Keskittymiskyvyttömyys.
Fyysisten jälkeen: Krapula uhotuu "ei se niin paha ollut" ajatukset, Mielialavaihtelut, maniaoireet, naurukohtaukset/toinen ääripää, ärtyneisyys, lievistä täysiin raivokohtaukset, surullinen olo, marttyyriolo/uhriolo, mustasukkaisuus, itsesääli, häpeä, huonoitsetunto, vainoharhaisuus, vääristynyt kehonkuva, urheiluinto vaihe, liiallinen itsevarmuus, vaihteleva tuska, Pakonomainen syyn etsiminen asioihin ulkopuolisista tekijöistä, muusta asiasta, muista ihmisistäkin, usein keinottelu syyllä kuin syyllä/tavalla tai toisellaan saadakseen sen erään asian <--- tässä kohtaa ollaan jo viinanhimossa.
https://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=621543 Kuivahumalan oireyhtymä/syndrooma
Joo fyysiset on helppoheikin hommaa hoitaa pois. Itse 2 vuoden yrityksillä raittiiksi tiedän. Mutta henkiset onkin ne joista mun mielestä pitäisi puhua enemmän. Kutsutaan PAW-oireiksi/pitkäaikaiset vieroitusoireet. Aivokemioilla menee aikaa toipua ja korjautuminen ei tapahdu kun puw niinkuin ei alkoholismin syntykään sinne kriittiseen vaiheeseen. En tätä tiennyt/täysin hiffannut kun niistä kuulin. Siitä on kuitenkin konkreettista tietoakin ja ihan jos vertaistukiryhmissä kuuntelee ihmisten tarinoita. Siis jos niissä käy. Oireita on monenlaisia: Tosiaan ahdistus, masennus, jännittyneisyys, muistiongelmat, pakkoajatukset/vaikea sekava ajattelu, vaikea hiffata normaaleja asioita, keskittymisongelmat, ärtyneisyys, raivokohtaukset, mieliajan vaihtelut, tasapaino häiriöt, huimaus. Täytyy muistaa, että nämäkin on yksilöllisiä. Tässä kohtaa voisi jatkaa, että yleensä tilalle tulee monelle syöminen ja makeanhimo. Tai sitten joku muu asia joka vedetään aivan tappiin asti liikunta, urheilu, laihdutus, kuntosali, muut harrastukset, seksi, työnarkomania onhan näitä. Aika useesti myös mania on tyypillinen oire. Se näkyy eri muodoissa. Esim ostellaan kaikkea nyt kun rahaa on. Tai siis jotain tehdään paljon sitten mieliala laskee ja ei kiinnosta. No tälläisiä nyt kun tuossa just vähän aikaa sitten katkolta kotiuduin. Kova sairaus yleensäkin päihderiippuvuus jonka kanssa pitää elää päivä kerrallaan.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:29"]
Kummista krampeista täällä puhutaan, lihaskrampeista vai viinakrampeista? Viinakramppi on siis ihan vastaava kun epilepsiakohtaus.
[/quote]
Mulla varmaan vaan noita lihaskramppeja, eli pieniä nytkähdyksiä, ennen uneen menoa.
ap