Nolottaa asua Helsingissä
En tiedä mikä tämä nyt oikein on, mutta olen siis asunut Helsingissä muutaman vuoden ja ennen kuin sain asua siellä, haaveilin sinne muuttamisesta. Olen kotoisin pienestä kaupungista.
Olen asunut ulkomailla sekä pienemmissä ja isommassa kaupungissa kuin mitä Helsinki on. Tällä hetkellä olen takaisin Suomessa ulkomailta ja toistaiseksi täällä syntymäpaikkakunnalla. Nyt en voisi enää kuvitellakaan asuvani tai muuttavani Helsinkiin, vaikka minulla siellä onkin asunto edelleen. Jotenkin Helsingin kuviot on niin pienet, että ihan sama asua täällä tuppukylässä. Jotenkin nolottaa mennä jonnekin kahvilaan ja vetelehtimään johonkin kauppakeskukseen. Muutenkin Helsinki on nykyään niin törkyinen ja likainen (ja valitettavan paljon mamuja), että ei vain kiinnosta. Pari hassua katua siinä keskustassa, muutama ihminen hortoilemassa, kaikki on niin tuhnusta. Asut jossain kanankopissa, joka naurettavien asunkustannuksen keskellä.
Blaah.. Näin ne mielipiteet muuttuu. Voisi muuttaa Lontooseen (juu siellä se vasta huonoja puolia onkin, mutta onpahan kunnon kaupunki)
Kommentit (14)
Toisin sanoen nolottaa asua Suomessa? Elämä on lyhyt tuhlattavaksi. Lontoo on hieno paikka, jos mahdollista muuta sinne ainakin osaksi vuotta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:57"]
Toisin sanoen nolottaa asua Suomessa? Elämä on lyhyt tuhlattavaksi. Lontoo on hieno paikka, jos mahdollista muuta sinne ainakin osaksi vuotta.
[/quote]
Ei, vaan Helsingissä
ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:57"]
[/quote]
Ei, vaan Helsingissä
ap
[/quote]
No, jokaisella on omituisuutensa. Onneksi tämä on vapaa maa.
Niin, kyllä se perä-Pieksämäen keskusta on sentään jotain ihan muuta. Siellä ne vasta on suuret kuviot ja kylänraitin lukuisat kahvilat tupaten täynnä.
Jos et tykkää Helsingistä, niin älä tule tänne. Täällä on hyviä ja huonoja puolia, mutta on monille meille rakas kotikaupunki. Juuri sopivankokoinen tällaisenaan. Ei liian iso, eikä liian pieni.
Minä en ole ikinä vetelehtinyt kauppakeskuksissa tämän 29 vuoden aikana. Mutta toki jos ei tiedä muuta tekemistä....
Kyl se hesa mulle kelpaisi. Mutta voin silti kuvitella, että kun on muutaman kerran käynyt kulttuuripaikat ja muut paikat läpi, niin ei sieltä enää mitään irti saa, varsinkaan jos ei ole laajempaa ystäväpiiriä. On helpompi olla yksinäinen keskikokoisessa tai pienemmässä kaupungissa, tuntee itsensä vähemmän yksinäiseksi.
Helsinki on pöhötystä poteva pikkukaupunki jossa kaikilla on kiire ei-minnekään. Ja vielä ruma ja likainen, poislukien keskustan muutamaa korttelia. Muutin pois.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:53"]
En tiedä mikä tämä nyt oikein on, mutta olen siis asunut Helsingissä muutaman vuoden ja ennen kuin sain asua siellä, haaveilin sinne muuttamisesta. Olen kotoisin pienestä kaupungista.
Olen asunut ulkomailla sekä pienemmissä ja isommassa kaupungissa kuin mitä Helsinki on. Tällä hetkellä olen takaisin Suomessa ulkomailta ja toistaiseksi täällä syntymäpaikkakunnalla. Nyt en voisi enää kuvitellakaan asuvani tai muuttavani Helsinkiin, vaikka minulla siellä onkin asunto edelleen. Jotenkin Helsingin kuviot on niin pienet, että ihan sama asua täällä tuppukylässä. Jotenkin nolottaa mennä jonnekin kahvilaan ja vetelehtimään johonkin kauppakeskukseen. Muutenkin Helsinki on nykyään niin törkyinen ja likainen (ja valitettavan paljon mamuja), että ei vain kiinnosta. Pari hassua katua siinä keskustassa, muutama ihminen hortoilemassa, kaikki on niin tuhnusta. Asut jossain kanankopissa, joka naurettavien asunkustannuksen keskellä.
Blaah.. Näin ne mielipiteet muuttuu. Voisi muuttaa Lontooseen (juu siellä se vasta huonoja puolia onkin, mutta onpahan kunnon kaupunki)
[/quote]
hmmm.....ja syy, miksi päätit avautua täällä oli?
jaksuhalit sinne :)
Asun Hgissä mutta oon asunut eräässä maassa ei Euroopassa lähes vuoden ja ollut muuten siellä muut
On siellä lontoossakin mamu ongelma.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 22:25"]On siellä lontoossakin mamu ongelma.
[/quote]
Niin onkin, valitettavasti ja Helsinkiin pitää väenvängällä saada sama ongelma, kun ollaan olevinaan niin kansainvälisiä. No sitä saa mitä tilaa.
En kyllä sanonut että tämä tuppukylä on sen parempi paikka, mutta Helsingissä ei ole mitää mitä Suomen mittakaavassa ei täältäkin saisi. Netti riittää ja kahvit voin keittää itse.
En vain osaa sitä kunnolla selittää, miksi se jotenkin tuntuu niin typerältä asua Hkissä. Kait, kun oli haaveita asua siellä ja sit huomasi että on vähän parempiakin kaupunkeja, kuin joku Helsinki. Ympyrät on niin pienet. Pääsääntöisesti myös aika ruma kaupunki keskustaa lukuunottamatta. Karseita lähiöitä. Häiriökäyttäytymistä, juoppoja tuhottomasti.
Kiusallinen ehkä olisi hyvä sana kuvaamaan tunnettani Helsingistä asumisesta.
Juu ja vapaasti saa haukkua maaseutua, tuppukyliä ym. Eipä tuo paljoa hetkauta, kun Helsinki on aika samaa sotkua.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:53"]
Asut jossain kanankopissa, joka naurettavien asunkustannuksen keskellä.
[/quote]
Missäköhän metropolissa olet asunut jos Helsingin kanakopeissa on naurettavan kallista asua? En ole asunut päivääkään ulkomailla, mutta rohkenenpa väittää että ei muualla ainakaan halvempaa ole. Vai väitätkö, että Lontoon Mayfairissa, Knightsbridgessa tms. "siistillä" alueella on halvempaa?
Vai ajattelitko paeta tuhnuista Helsinkiä idylliseen, edulliseen ja tyylikkääseen Monte Carloon?
Kerro nyt, missä Euroopan sivistysvaltion pääkaupungissa keskustan nurkilla on halvempaa? Mielellään vielä sellainen alue, jossa ei niitä sekoilevia mamuja löydy? Niitä nimittäin löytyy muualtakin, ja jos luulet nähneesi gheton Helsingissä, olet kulkenut ulkomailla laput silmillä.
Älä sitten asu Helsingissä hyvä ihminen, jos ei pakko ole!
Stadi ei ole enää se stadi jota mä rakastin.
t.Laiho