Pitäiskö huolestua, kun ei tunne elämää masussa vielä..
Nyt on viikko 18 ja rapiat, enkä vielä oikein tunne potkuja... olen itse vähän hermona, kyseessä toka raskaus ja esikoinen oli aikas liikkuvainen aikasesta. Mulla on istukka tosi edessä, vaikuttaisko asiaan... Ultra on ens torstaina, mutta jännittää! Tunne vähän jotakin silloin tällöin, mutta sellaista seurattavaa hurmaavaa elämointiä en tunne...
Kommentit (3)
Olen suunnilleen samassa vaiheessa kuin sinä, enkä tunne potkuja. Olen ollut vähän hermona asiasta, ja ensikertalaisena en noista istukan paikoistakaan ymmärrä mitään. Äitiyskortissa näkyi lukevan, että istukan paikka on " etus" eli kai se sitten mullakin edessä sijaitsee. Olen odottanut seuraavaa neuvola-aikaa kuin kuuta nousevaa, ja torstaina minäkin sinne sitten vihdoin pääsen. Tässä on ollut niin pitkä tauko, että olisi jo todella mukavaa kuulla ne sydänäänet... Hyvä etten ole ainoa joka tällaisia miettii!
[color=darkviolet]Mulla myös nyt istukka etus. eli etuseinässä. Esikoista oottaessa oli takaseinässä. Näin uusodottajana osaa ns. paremmin tunnistaa liikkeen tapaset, mutta ite aloin oleen täysin varma n. rv 17 liikkeistä. Harvakseltaan ja kevyitä tuntu.
Nyt rv 21 ja eilen jopa näin liikkeen :) Niin ja jos masu näyttää " tärisevän" niin se voi ihan hyvin olla liikkeitä. Se istukka vaimentaa ja näkyy lievää tärinää tai tutinaa miksi sitä nyt kukanenkin vois sanoa.
mulla oli toisen lapsen kanssa istukka myös edessä ja todella hiljasta oli raskausaikana. myöhemmillä viikoillakin en itse tuntenut mitään mutta näin kun maha heilui. ja liikelaskentaa oli ihan mahdoton tehdä. montakohan kertaa oli käyrillä synnärillä senkin takia ;-)
mutta varaudu siihen että hiljasta on pitkään.