Lentolippu samalle nimelle kuin passi?
Onko siis lentolipussa oltava kaikki ne etunimet mitkä passissa?
Kommentit (12)
Haha, en tiedä oikeaa vastausta tähän mutta mulla on niin pitkä nimi että lipussa lukee aina Mr eikä Mrs kun ei mahu..
Lentolippuun ei välttämättä mahdu koko nimi, mutta siihen on laitettava niin monta kijainta kuin mahtuu siitä nimestä, joka on passissa. Esim. Keijo-Kaarina Möttönen-Makkosen lipussa voi lukea Mottonen-Makkon Keijo-Kaar.
Ei mulla ainakaan lentolipussa koskaan toista etunimeä ole.
Ensimmäinen etunimi riittää. Minulla on kyllä toinenkin, koska se on kutsumanimeni.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:41"]Lentolippuun ei välttämättä mahdu koko nimi, mutta siihen on laitettava niin monta kijainta kuin mahtuu siitä nimestä, joka on passissa. Esim. Keijo-Kaarina Möttönen-Makkosen lipussa voi lukea Mottonen-Makkon Keijo-Kaar.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Jos nimi on Mia Ada Aho, niin Mia Aho riittää.
Sukunimi kannattaa laittaa kuten se lukee siinä passin alaosassa, eli Möttönen -> Moettoenen.
Ensimmäinen etunimi riittää (ja tottakai sukunimi). Toiset nimet eivät usein edes mahdu. Tarkkana kuitenkin sen oikeinkirjoituksen kanssa, on olemassa maita jotka eivät päästä tullista läpi, jos on yhdenkin kirjaimen heitto.
Niin ääkkösten kanssa myös huolelllinen, että kirjoittaa niin kuin pitää, jos lippuun ei pysty skandeja laittamaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:50"]Niin ääkkösten kanssa myös huolelllinen, että kirjoittaa niin kuin pitää, jos lippuun ei pysty skandeja laittamaan.
[/quote]
Tämän kanssa ei ole niin tarkkaa. Sekä Maeki että Maki kyllä kelpaavat toistaiseksi ainakin. Terv. Matkatoimiston täti.
Yksi etunimi + sukunimi riittävät, tärkeintä on, että ei käytetä mitään muuta nimeä kuin mikä esiintyy passissa.
T. Matkatoimistovirkailija
On. Se on tosi tarkkaa.