Jos tietokoneesi kaatuisi nyt just, minkä menettäminen harmittaisi eniten?
Mistä siis on jäänyt varmuuskopiot ottamatta? Leikitään että kone ei tule kuntoon ikinä.
Mulla tää oli todellinen tilanne (sain kyllä koneen kuntoon) ja eniten harmitti sinä aikana kun luulin joutuvani luopumaan koko koneesta, suosikkien menetys.
Mulla on siis siellä vuosien varrelta vaikka mitä kiinnostuksenkohteistani.
Kun sain koneen kuntoon, ensimmäisenä otin noista backup-listat ja tallensin ne pilvipalveluun :) Sit vasta valokuvat sun muut!
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:48"]
??? Minkä menettäminen...? No varmaan se ettei pääse nettiin, ei meillä koneelle ole mitään tallennettu. Sitä nyt käytetään musiikin kuunteluun, "surffaamiseen", teini katselee leffoja/sarjoja, nettitilauksiin, laskujen maksuun ymv.....siinäpä se.
[/quote]Ai mulla on vaikka mitä asiakirjojakin kone täynnä, kirjojakin PDF-muodossa jne. Kuvittelin et yleensä ihmisillä nyt vähintään jotain valokuvia koneellaa on, työhakemusmalleja ja vastaavaa. En arvannutkaan olevani joku pro koneenkäyttäjä :) ap
Time Capsule kertoo uusimman varmuuskopion otetun tänään 21:36, jonka lisäksi asiakirjahakemistoni ja kuvani synkkaavat automaattisesti pilveen, joten antaa kaatua vaan.
Mun sims-perheiden katoaminen harmittaisi eniten.
Muistiinpanot, joita olen tehnyt koneelle kirjoista, joita olen lukenut; lehtijutut, joita olen tallentanut koneelle.
Opinnäytetyö, mikä pitäisi palauttaa ensi viikolla.
Varmuuskopiot on onneksi itsellä kunnossa, mäkki tekee ne niin mukavan automaattisesti ja palauttaa tarvittaessa koneen napin painamisella samaan tilaan kuin nyt.
Siis vaikka kone itsessään sammuisi, se ei tarkoita sitä etteikö kovalevyltä saisi tiedostoja ulos, ei siinä paniikkia kannata synnyttää. Eri asia jos itse kovalevy hajoaa, sitten tarvitaan jo enemmän ammattilaista.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:00"]
Muistiinpanot, joita olen tehnyt koneelle kirjoista, joita olen lukenut; lehtijutut, joita olen tallentanut koneelle.
[/quote]Oi tämä olisi helposti toteutettavissa pilvipalveluissa. Itsekin pidän tuollaista muistiinpanoblogia, ei näy siis edes muille kuin mulle itselleni. Lehtijutut tallennan pocketiin tai onedriveen. ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:02"]
Varmuuskopiot on onneksi itsellä kunnossa, mäkki tekee ne niin mukavan automaattisesti ja palauttaa tarvittaessa koneen napin painamisella samaan tilaan kuin nyt.
Siis vaikka kone itsessään sammuisi, se ei tarkoita sitä etteikö kovalevyltä saisi tiedostoja ulos, ei siinä paniikkia kannata synnyttää. Eri asia jos itse kovalevy hajoaa, sitten tarvitaan jo enemmän ammattilaista.
[/quote]Juu mut tuntuisi vähän hölmöltä vaivata ammattilaisia kolme vuotta vanhan läppärin FF:n suosikkien takia :) ap
??? Minkä menettäminen...? No varmaan se ettei pääse nettiin, ei meillä koneelle ole mitään tallennettu. Sitä nyt käytetään musiikin kuunteluun, "surffaamiseen", teini katselee leffoja/sarjoja, nettitilauksiin, laskujen maksuun ymv.....siinäpä se.