Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako muuttaa Helsinkiin?

Vierailija
15.04.2015 |

Olen jo monta vuotta jotenkin "haaveillut" asuvani Helsingissä. Aina kun käyn siellä, niin tämä tunne vain vahvistuu! Siellä on jotenkin täysin eri fiilis, kuin muualla Suomessa. Tiedän, että siellä on paljon kalliimpaa, ja varaa olisi paljon pienempään kämppään kuin missä nyt asun, ja että asuinalueeni ei tulisi olemaan välttämättä sitä Helsinkiä, mitä aina reissuillani näen. Tiedän myös, että arki se sielläkin koittaa, mutta silti kutkuttaa! Kokemuksia/suosituksia/kommentteja? Myös huonojakin puolia :) Kiitos. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä oon ihan samaa mieltä! Asun tällä hetkellä vaasas ja olen nyt miettinyt muuttoa helsinkiin, uusia ystäviä ja uusia haasteita, istua lounge baareissa töiden jälkeen hyvällä kaveripiirillä!

Vierailija
2/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muutin helsinkiin aikoinaan vain siksi kun se tuntui ihanalle paikalle. Ja niin se olikin. Maisemat eivät koskaan käyneet tylsiksi. Ja tunnelma tosiaan on mukavampi kuin pikkupaikkakunnalla. Harrastusmahdollisuuksia riittää(paitsii maksaa tuplat). Aina tuntui kuin olisi turistina omassa kotikaupungissaan. Minulla vaan oli aika pienipalkkainen työ ja ja työmatkat hirveitä, tuli muita vaikeuksia ja paloin loppuun. Muutin lapsuudenmaisemiini downsiftaamaan ja ikääntyvien vanhempieni avuksi. Aluksi tuntui mukavalle hiljaisuus ja rauha, mutta vuodessa jo tympäännyin. Näin itseni ennen tänne muuttoa penkomassa yrttimaata, hippeilemässä avojaloin luonnossa jne. Paskanmarjat.

Ainoa hyvät puolet täällä on lyhyet kulkumatkat; ehtii tunnissa hoitaa kaikki asiat verotuksesta pankkiin ja kirjastoon, Helsingissä työmatkat jo vievät 45-60 min. yhteen suuntaan. Myös kaunis luonto on kiva, mutta siihenkin olen jo kyllästynyt kun lenkkiraitti on yks ja sama aina. Masentaa tosi paljon täällä. Eilenkin tulin harrastuksesta klo 17 ja katselin kaupunkia, niin kuin olisi aavekaupunki, ketään ei näy. Rumia laatikkotaloja. Ankeaa. Olen myös kyllästynyt kyräilyyn ja juoruiluun. Itseasiassa tuntuu tosi pahalle olla täällä ja googlaan joka ilta kuvia isommista kaupungeista, ja haaveilen muutosta Helsinkiin tai vaikka ulkomaille. Miten tämän kestää???

Sitten kun olen vanhempani hoitanut kunnialla loppuun niin en taatusti tänne jää. Tai no katsotaan. Ainakin täältä pitää joka toinen kuukausi päästä matkoille, toisaalta sillä rahalla mikä Helsingissä menee asumiseen voisi matkustella paljonkin ulkomaille asti...

p.s. yritin asua myös yllämainitulla Orivedellä, mutta en kestänyt 4 kk pitempään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi muualla Suomessa palvelujen takia. Helsinkikin tuntuu liian pieneltä.

Vierailija
4/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukku_Leenan elämä on raskasta!

Vierailija
5/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen juntteja täällä on alapeukuttamssa kaikkien vastauksia? Koittakaa nyt tajuta että jotkut maksavat mielummin palveluista ja sijainnista kuin omakotitalosta keskellä hevonh...tiä.

Vierailija
6/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kokeilla, onneksi sieltä päsee pois tarvittaessa.

Niiko Juice Leskinen sanoi, helsingissä ei ole muuta hyvää kuin pois lähtevät junat.

Vierailija
7/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 06:01"]

[/quote]

Vierailija
8/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 07:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 06:01"]

[/quote]

https://www.google.fi/search?q=laukku+leena&oq=laukku+leena&aqs=chrome..69i57.6951j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

[/quote]

Vierailija
10/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmeessä, jos haluat! Aina päässee poiskin. Mutta jos et ole varakas ja työskentelet pienipalkkaisella alalla, niin varaudu siihen, että rahaa ei riitä paljon muuhun kuin välttämättömään elämiseen, vuokrat ovat kovat ja moni asia maksaa enemmän kuin kauempana. Mutta on paljon asioita, joita voi tehdä pienelläkin budjetilla. Kesällä Helsinkin on mielestäni parhaimmillaan, kuten monet muutkin paikat. 

Vierailija
11/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko muuttaa 3 v. sitten miehen töiden perässä Helsinkiin. En viihdy, en todellakaan. Lasten kanssa todella turvaton olo kaikkialla. Keskellä kirkasta päivää junassa, juna-asemilla ja kaupoissa törmäät narkkareihin. (siis ihan JOKA päivä!!) Puistoista puhumattakaan. Aluksi ihmettelin kun 8-9 v. lapsetkin leikkivät ulkona jonkun aikuisen vahtimana. Enää en ihmettele. Emmekä edes asuu missään Kalliossa tai Kontulassa, vaan lapsiperheiden suosimalla alueella! Välimatkat ovat pitkiä -lääkärireissuihin tms. asionteihin saa kulumaan kolmisen tuntia kevyesti. Asuminen on TÖRKEÄN kallista -koko minun palkkani kuluu vuokraan! Asuntolainaa emme ole näillä törkyhinnoilla edes harkinneet-emme varmasti kyllä saisikaan. Ei-Helsinki ei ole taivas-päinvastoin.

Vierailija
12/37 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Helsingistä niin, tosin ekaksi muutin Espooseen ja myöhemmin Helsinkiin. Duunikin löytyi ja kyllä kannatti.

Vierailija
13/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat ja töitä sulle olisi, niin muuta ihmeessä.

Itse jouduin 10 vuotta sitten muuttamaan kun kotipaikkakunnalta loppui työt. Itse olen tottunut täällä asumiseen mutta en mitenkään nauti. En pidä ruuhkista, en kusenhajusta porttikongeissa, en roskaisuudesta, en "epämääräisestä porukasta" joka paikassa. Mutta kyllä täällä asumaan pystyy tällainenkin, joka mieluummin asuisi jollain pikkupaikkakunnalla... 

Vierailija
14/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tunnelma täällä Helsingissä on parempi ja töitä löytyy paremmin. Huonona puolena on asumisen kalleus, erityisesti jos halaut lapset kunnon kouluun. Aikuisilla asumispaikka ei ole niin tärkeä ja silloin löytyy edullisempiakin asuntoja. Erityisesti kantakaupunki on kallis, mutta toisaalta liikenneyhteydet muualtakin ovat hyvät. Itse en enää muuttaisi muualle Suomeen.

Vierailija
15/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin pohjosessa koko lapsuuteni ja nuoruuteni, kunnes sitten aikuisemmalla iällä muutin Helsinkiin opiskelemaan, ja täällä ollaan edelleenkin. Pohjosessa mulla olis varaa paljon isompaan ja hienompaan asuntoon kun täällä. Täällä taas palveluita on triplasti enempi ja muutenkin tykkään kyl. 

Vierailija
16/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkanen stadilainen, eikä mua sais täält kyl pois varmaa millää. Samaa mieltä, et tääl on tosi hyvä fiilis, ja arkikin tuntuu mun mielest kivalt :)) Tosin asun viel porukoil, ja asunki varmaa pitkään viel kun opiskelen vast, et en nii hyvin tiiä noist vuokrist yms.. Meijän alueelt on lyhyt matka keskustaan, mut kuiteski saa olla rauhas ja rauhallises ympäristös :)) Eli just semmone sopiva !

Vierailija
17/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans muutto helsinkiin kesällä, oon odottanut tätä jo monta vuotta. Hoitoalalta löytyy aina töitä. Odotan uusia ihmisiä, kesäiltoja, rantoja, baareja, ihanaa uutta kesää. Muutan kallioon joten odotan muuttoa fiiliksen takia vieläkin enemmän.

Vierailija
18/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod kannata. Itse asuin 7 vuotta ja ihmiset täysin perseestä, lapsia kiusataan, työpaikalla kiusataan jne. Kallista, epäsiistiä ja turvatonta, harrastukset maksaa jne. Kannattaa muuttaa ulkomaille mielummin kuin helsinkiin tai sitten Ruotsiin tai Suomen muihin kaupunkeihin. Me muutimme Englantiin ja kohta takaisin Suomeen, mutta ei missään nimessä helsinkiin.

Vierailija
19/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jos on rahulia. Asuntojen hinnat ovat vain kallistuneet, hyvä sijoitus hyvän arjen ohessa, mutta kuka tahansa ei pääse "osakkaaksi". Työelämässäkin taitaa olla jo metropolialueen ja provinssin työmarkkinat eriytyneet. Tarkoittaen sitä että se taso mikä riittää maalla, ei riitä stadissa

Vierailija
20/37 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä haluat Helsingistä? Oletko tällä mahdollisella muutolla vain täyttämässä jotain "tyhjiötä", ja haet uutta ja kivaa muuttamalla pk-seudulle/haluatko aloittaa puhtaalta pöydältä? Hyvä kun olet hoksannut tuon, että arki se sielläkin alkaisi, niinhän se tuppaa tekemään ellei ole miljonääri. Olen itse aikoinani asunut neljä vuotta Helsingissä, nykyään asun Orivedellä, ja voi mitkä yö ja päivä nuo paikat ovatkaan, silti viihdyn orivedellä paremmin. Punnitse seuraavia asioita; 

- Onko Sinulla varaa asua Helsingissä?

- Onko Sinulla tukiverkostoa lähellä? (ajanmyötä huomaa, että on oikeasti tosi tärkeä!)

- Helsingissä pienehkön kerrostalo-asunnon hinnalla saisit "maalla" melkein omakotitalon

Tsemppiä valintasi kanssa. Minun neljä opiskeluvuottani Helsingissä olivat rellestystä ja opiskelijajuhlia, eli kivat on muistot, mutta ei enää kiitos :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi