Kannattaako muuttaa Helsinkiin?
Olen jo monta vuotta jotenkin "haaveillut" asuvani Helsingissä. Aina kun käyn siellä, niin tämä tunne vain vahvistuu! Siellä on jotenkin täysin eri fiilis, kuin muualla Suomessa. Tiedän, että siellä on paljon kalliimpaa, ja varaa olisi paljon pienempään kämppään kuin missä nyt asun, ja että asuinalueeni ei tulisi olemaan välttämättä sitä Helsinkiä, mitä aina reissuillani näen. Tiedän myös, että arki se sielläkin koittaa, mutta silti kutkuttaa! Kokemuksia/suosituksia/kommentteja? Myös huonojakin puolia :) Kiitos.
Kommentit (37)
Parasta Helsingissä on aina 6 minuuttia yli tasatunnin. Sillloin lähtee juna Tampereelle. Ruuhka-aikana hiukan tiheämminkin.
Paha kenenkään on puolestasi sanoa :) Itse asumme mieheni kanssa okt-alueella Helsingissä lähellä luontoa ja merta, keskustaan kuitenkin sopiva matka, viihdytään todella hyvin. Kantakaupunkiin tai pieneen kerrostaloyksiöön minua ei saisi, mutta täällä kivenheiton päässä "syrjemmässä" on ihanan rauhallista. Suosittelen!
Fiilis on ihan eri, kun syrjäsessä junttilassa. Ihmiset tyylikkäämpiä, kouluttautuneempia, paremman näköisiä...
Mä oon asunut nyt noin kolme vuotta stadissa, työskentelen vaatemyyjänä ja asun Kalliossa pienessä, mutta just mulle sopivassa yksiössä! Raha riittää kämppään ja ruokaan, mut hirveesti ei yli jää, toki kun joskus muuta työtä teen, niin asia varmasti muuttuu. Mutta ehdottomasti oon silti täällä, kärvistelen hieman, kun että asuisin "maalla" ja käteen jäis enempi. :) Tykkään täällä fiiliksestä, merestä, kaupungista.. ahh kaikesta! On enempi semmonen olo, kun olis jossain ulkomailla ihan.. :)
Eihän kukaan voi tietää olisko Helsinki juuri sinulle ok.
Mutta mikä estää vain lähtemästä? Etsit töitä ja asunnon Helsingistä ja muutat. Jos et viihdy niin takaisin "kotikylille" pääsee aina. Mutta varmasti kadut jos et uskalla toteuttaa haavettasi.
Tosin se asuminen ja työnteko jossain kaupungissa ei ole samaa kuin siellä kaupungissa lomailu!
Arki se on Helsingissäkin ;)
Olen paljasjalkainen hesalainen mutta en onneksi asu enää siellä. Muutin Hesasta pois jo 40 vuotta sitten ja en ole katunut yhtään.Asun mieluummin maaseutukaupungissa jossa on rauhallista ja mukavia ihmisiä. En muuttaisi ikinä Hesaan. Sain aikanani tarpeeksi koko kaupungista. Enkä ole edes siellä paljoa enää käynyt?
lol oon samaa mielt t. mamu lapsi 12v
juu lapsia kiusataan liikaa mun ki mielest nyt muutan intiaan ssuoraan tietä piste. oon tullu intiast ja mua kutsutaan mamuks se ei ole kilttiä. heippa
oon eri mielt tyhmä emo lapsi ja mä oon ihan best joten turha tulla urpoilee mulle emo.
Espoo on hyvä kompromissi. Siisti ja sivistynyt, silti nopeasti pääsy Lintsille ja Tallinnaan.
älä kiusaa emoja niil on rankka elämä reporttaan sun käyttäjän vauva.fille.
Muutin 20 vuotta sitten Helsinkiin vaimon työn takia. Olen itse viihtynyt.
Kannattaa muistaa, että ystäväsi ja kaverisi eivät muuta tänne. Eli riippuen siitä paljonko sinulla on täällä ystäviä, joudut aloittamaan elämän tältä osin alusta.
Helsingissä on paljon hyviä puolia. Mutta isossa kaupungissa on luonnollisesti huonojakin puolia.
Kannattaa muistaa, että Helsinki on monta hyvin erillaista kaupunginosaa.
Ja ihan saman kaupunginosan sisällä voi olla suuria eroja viihtyvyydessä. Pikatestin tälläisesta siirtymästä saa kesällä kun kävelee piritorilta (Sörnäisten Metroasemalta) Torkkelinmäelle.
Torkelinmäki on kaunis ja idyllinen paikka ja Piritori on ihan toista ääripäätä.
tänne ei tartteta yhtäkään jyväjemmaria enää lisää, joten älä please muuta! stadin henki on jo pilalla kun mestat vilisee luonnonsuojelija/kaupunkiviljeliä/hipstereitä.
Vanha keskustelu, mutta tässä oli mielenkiintoisia asioita, olisi jännä nähdä miten ihmisten mielipiteet on muuttuneet nyt koronan jälkeen?
Minä asun oikeastaan Espoossa, mutta vastaan nyt kuitenkin.
Asuin pikkupaikkakunnalla pohjois-Suomessa ja henkilökohtaisesti inhosin sellaista hiljaista meininkiä. Lisäksi koko kylä enemmän tai vähemmän juoruili toisistaan ja kaikki tunsi kaikki. LVI-ala/lukio kaksoistutkinnon jälkeen päätin että lähden minne vain muualle, ja opo heitti että lähdet Helsinkiin kun parahdin kuinka inhoan liian pieniä ympyröitä. Kun kiva alakin vielä löytyi niin lähdettyä tuli, enkä ole katunut hetkeäkään.
Helsinki on mukava kaupunki, ja tunnelma täällä on eloisa ja lämmin ainakin oman kokemukseni mukaan. Ystäviä sain heti opinnot aloitettuani. Kannattaa ehdottomasti muuttaa jos on edes sellainen tunne että voi sopia itselle, yleensä se tunne on edes jokseenkin oikea :)