Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiset häät ja toiveena meikkaamattomuus

Vierailija
15.04.2015 |

Menisitkö? 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menis.

Vierailija
22/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:19"]Kyllä menisin, ja meikkaisin, en olisi muuten minä, mutta varmaan ihan kevyt ehostus eikä mitään "normaalia" juhlameikkiä. [/quote] Outoa jos joku pakkelikerros määrittää sinut.

[/quote]

Kevyt ehostus ei tarkoita pakkelikerrosta, vaan esim. ripsiväriä, kulmien laittoa, kevyttä meikkivoidetta tms.

Pitää olla tarkkana sanojen kanssa. Väärät sanat, väärät mielikuvat. Tavallinen keino johtaa harhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet lestadiolaisetkin taitavat meikata nykyään. Olen entinen vl ja minua ärsyttää lestadiolaisten kaksinaamaisuus. Sääntöjä on joka lähtöön, varsinkin niitä, jotka jollain tavalla liittyvät ihmisten seksuaalisuuteen. Sitten noita sääntöjä yritetään kiertää tai sitten sellaisia sääntöaukkoja käytetään hyväksi ja vedetään aivan överiksi. Tulee mieleen, että joiltakin lestadiolaisilta puuttu itsekontrolli ja -kritiikki kokonaan.

Tähän samaan asiaan liittyy tavallaan sekin, kun lestadiolaisissa seuroissa saarnataan ns. maailman vaaroista eli lestadiolaisuuden ulkopuolella olevan elämän vaaroista. Annetaan kuva, ettei vl-yhteisön ulkopuolella ole mitään kunnollista elämää, vaan kaikki siellä ryyppäävät ja viettävät kaikin puolin irstasta elämää. 

Vierailija
24/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ripsien pidennykset ja kulmien kestovärjäys, en tarvitse meikkiä. Mutta on kyllä törkeä pyyntö toi, jos on totta.

Vierailija
25/58 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee se Dolly Partonin sanonta mieleen, "Jumala ei luonut plastiikkakirurgeja, että heidän pitäisi nälkiintyä". Eli antaa kaikkien kukkien kukkia. Jos omiin häihin tulisi muslimi ystävä, ei häntäkään voi kieltää käyttämästä huivia.

Vierailija
26/58 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suurin osa meikkaisi, vaikka hääpari on esittänyt nimenomaisen toiveen ettei meikata? Jos on omaa arvomaailmaa vastaan niin jäisin mieluummin pois kuin olisin kunnioittamatta hyvin kohtuullista toivetta

ihmettelee ateisti

Vierailija
27/58 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kohtuullista toivetta.... Ei ole kohtuullinen.

Vierailija
28/58 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:45"]

Tulee se Dolly Partonin sanonta mieleen, "Jumala ei luonut plastiikkakirurgeja, että heidän pitäisi nälkiintyä". Eli antaa kaikkien kukkien kukkia. Jos omiin häihin tulisi muslimi ystävä, ei häntäkään voi kieltää käyttämästä huivia.

[/quote]

Vähän eri asia, aika harva kokee huivin syntinä ja musliminaiselle se on osa säädyllistä vaatetusta siinä missä housutkin. 

Tai no tietty joillekin meikkaaminen voi olla niin tärkeää että ei pysty poistumaan kotoa meikittä sen enempää kuin housuitta. 

Vierailija
29/58 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:50"]

Vai kohtuullista toivetta.... Ei ole kohtuullinen.

[/quote]

Miten niin ei ole? Ihmettelen ihan aidosti

Vierailija
30/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja toivetta noudattaen.

Vierailija
31/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesta en menisi. Tuo kerettiläinen lahko ei sanele minulle miten pitää elää.

Vierailija
32/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:45"]

Miksi suurin osa meikkaisi, vaikka hääpari on esittänyt nimenomaisen toiveen ettei meikata? Jos on omaa arvomaailmaa vastaan niin jäisin mieluummin pois kuin olisin kunnioittamatta hyvin kohtuullista toivetta

ihmettelee ateisti

[/quote]

Tuskin täällä monikaan ajattelee, että meikittömyys on arvomaailmaa vastaan. Minä ainakin pystyn hyvin ymmärtämään, että ihminen, jolla on iho-ongelmia, tuntisi olonsa todella vaivautuneeksi, jos ei saisi peittää punaisia laikkujaan tms. Sen sijaan kaunisihoisten "ripsiväri-poskipuna-pakolle" en niinkään lämpene.

Vierailija
33/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Menisin. Olisin luomu ja jättäisin myös parran ajamatta.

t. karvainen nainen

Vierailija
34/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsematonta porukkaa.

Vierailija
35/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja vetaisin kunnon sotamaalauksen naamaa!

Vierailija
36/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 05:56"]Suvaitsematonta porukkaa.
[/quote]

Sanoo suvaitsematon!

Vierailija
37/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:21"]En ja syynä ei olisi meikkaamattomuus vaan mua ahdistaisi se lestadiolaisuus. En tykkää mistään uskonnollisesta hääjuhlasta. Kirkkohäät on jees mutta jos itse hääjuhlienkin pääteema on virrenveisuu ja hartaus ja muu ahdasmielinen uskonnollinen ohjelma niin ei voisi vähempää kiinnostaa.

Todennäköisesti houkutus olisi suuri jakaa tuollaisessa tilaisuudessa uskontojen uhrien tuki ry:n esitteitä ja lisätä tietoisuutta kyseisestä yhdistyksestä.
[/quote]

Sun on syytäkin jäädä poi noista häistä m

Vierailija
38/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:24"]Minäkään en lähde kotoa ilman meikkiä. Eikä siinä ole kyse pakkelikerroksesta, vaikka couperosa-ihoni punotusta yritänkin peittää. Kyse on minusta, siitä kuka olen. En ole se punanaamainen olio, joka tuijottaa aamulla peilistä. Aamuisin pesen hampaat, laitan deodoranttia, ehkä tuoksuakin (en aina, jos menen paikkoihin, joissa siitä ei pidetä), harjaan hiukset ja joskus laitan ne kiinni. Jos joku pyytää, että tulethan ilman hiustenharjausta, et varmaan suostuisi? Minulle hiustenlaitto on aivan sama asia kuin se, että peitän punakan ihoni. Ymmärrän, että toiveena voi olla hillitty meikki, hillityt kampaukset, hillityt vaatteet, mutta en oikeastaan sitä, mitä jotkut uskovaiset tekevät eli meikkiä ei ole, mutta silmälasit ovat kalliit, muodikkaat ja koristeelliset, korut ovat näkyviä ja suuria, samoin sormukset. Mitä ideaa? Eikö sitten pitäisi pyytää, että meikittömyyden lisäksi tullaan siinä aamukunnossa ilman hiustenharjausta, vaatteiden pukemista ja hampaiden pesua. Ollaan sitten niitä Jumalan luotuja ihan kunnolla eikä vain yhdestä kohtaa. Koristeellisilla vaatteilla peitämme sitä Jumalan luomaa vartaloa paljon enemmän kuin pienellä sutaisulla meikkiä.

En siis oikeasti ymmärrä, miksi en saisi peittää punakkaa naamani, jos saan kuitenkin vääntää tyylikkään nutturan ja koristautua kuin joulukuusi koruilla.
[/quote]

Tietenkin saat. Mutta oletatko, että saat toimia itsekkäästi haluanallasi tavalla toisten häissä?

Vierailija
39/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:45"]Miksi suurin osa meikkaisi, vaikka hääpari on esittänyt nimenomaisen toiveen ettei meikata? Jos on omaa arvomaailmaa vastaan niin jäisin mieluummin pois kuin olisin kunnioittamatta hyvin kohtuullista toivetta

ihmettelee ateisti
[/quote].
Joskus tänne av:llekin eksyy joku järkevä

Vierailija
40/58 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut puoliksi lestadiolaisilla häissä, sen ei-lestadiolaisen puolelta. Ihan kivat ne olivat, juhlavat, sellaiset todella arvokkaat, paljon hyvätasosta esistystä ja ruokaan oli panostettu todella paljon. Toisessa suvussa on musikaalisia huippulahjakkuuksia ja esiintyjät olivat pitkälle edistyneitä. Mutta meikkiä oli monella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi