Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison pahanhajuinen hengitys

Vierailija
15.04.2015 |

Mieheni henki haisee. Ihan selvä hammaskivi tms joka löyhkää. Ei ole käynyt hammaslääkärissä 10 vuoteen. Mies ei sitä itse huomaa. Minä ja muut ihmiset ovat sen huomanneet. Tilanne on se että olen tosi suorapuheinen yleensä mutta mies on hirvittävän herkkä ottamaan itseensä tällaisesta. Uskon että loukkaantuisi aivan kamalasti jos sanoisin asiasta.

Hengityksen haju on niin paha että haisee 0,5-1 m päähän jo :( Lienee selvää ettei paljon tee mieli pussailla tai edes harrastaa seksiä.

Varasin itselleni suuhygienistin ja hammaslääkärin. Sanoin miehellekin että varaisi, ajattelin että viimeistään se saisi tajuamaan että jotain on tehtävä: Vaan ei. Ei saa aikaiseksi varata aikaa. Tuntuu ihan tyhmältä että mä panosta suun hygieniaan paljon (käytän hammaslankaa ja olen toistuvasti puhunut miehellekin siitä, mutta sanoo ettei tarvitse).

Miten tällaisesta voisi sanoa herkälle miehelle?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:53"]

Mieheni henki haisee. Ihan selvä hammaskivi tms joka löyhkää. Ei ole käynyt hammaslääkärissä 10 vuoteen. Mies ei sitä itse huomaa. Minä ja muut ihmiset ovat sen huomanneet. Tilanne on se että olen tosi suorapuheinen yleensä mutta mies on hirvittävän herkkä ottamaan itseensä tällaisesta. Uskon että loukkaantuisi aivan kamalasti jos sanoisin asiasta.

Hengityksen haju on niin paha että haisee 0,5-1 m päähän jo :( Lienee selvää ettei paljon tee mieli pussailla tai edes harrastaa seksiä.

Varasin itselleni suuhygienistin ja hammaslääkärin. Sanoin miehellekin että varaisi, ajattelin että viimeistään se saisi tajuamaan että jotain on tehtävä: Vaan ei. Ei saa aikaiseksi varata aikaa. Tuntuu ihan tyhmältä että mä panosta suun hygieniaan paljon (käytän hammaslankaa ja olen toistuvasti puhunut miehellekin siitä, mutta sanoo ettei tarvitse).

[/quote]

Kirjoitan vielä että pari kk tästä saatiin aikaa kunnon riita kun sanoin monena päivänä peräkkäin miehelle että varaisi ajan hammaslääkäriin. Puhuin hyvästä hammashygieniasta ja siitä että kannattaa alkaa tehdä ajoissa asialle jotain ettei tule sitten vanhemmalla iällä ongelmia. Mies koki tämän jo erittäin loukkaavana ja suuttui pahasti. Herra jumala mikä sota olisi saatu aikaan jos olisin sanonut suoraan että sun hengitys haisee kammottavalle :/

AP

Vierailija
2/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt omalle miehelle voi asiasta sanoa, kummallista ettei voisi... 

Eri asia sitten meneekö hammaslääkäriin silti. Itse olen päättänyt etten mene enää koskaan, nyt jo 19 vuotta ollut käymättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulta varaan meille molemmille ajan hammaslääkäriin, onko sulla jotain erityista mitkä ajat ei sovi?

ai et tarvi. Kuule jos hampaissa reiät pääsee pahaksi niin edessä isot juurihoidot tai proteesien laitot. Soitan nyt ja annan luurin sulle kun olen sopinut oman aikani niin voit samalla sopia itsellesi ajan, kiitos kulta

Vierailija
4/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:58"]

kulta varaan meille molemmille ajan hammaslääkäriin, onko sulla jotain erityista mitkä ajat ei sovi?

ai et tarvi. Kuule jos hampaissa reiät pääsee pahaksi niin edessä isot juurihoidot tai proteesien laitot. Soitan nyt ja annan luurin sulle kun olen sopinut oman aikani niin voit samalla sopia itsellesi ajan, kiitos kulta

[/quote]

Olen nuo keinot käyttänyt. Äskenkin lähetin facebookissa viestiä että varasitko nyt sen ajan, vastasi "en". Laitoin perään että tässä verkkoasiointiosoite, mene ja varaa.

ap

Vierailija
5/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysy pelkaako se hammaslääkärissä käyntiä?

Jos ei niin sitten sano suoraan etta jotain tarttis tehda tuolle hengityksen hajulle...

jos pelkää niin etsi joku pelkopotilaisiin erikoistunut hampilääkäri miehellesi?

Vierailija
6/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin miehelle viestin: Olisi kiva että kun mäkin hoidan hampaani kuntoon ja puhtaaksi, säkin tekisit niin :)

Vastasi vaan että "ei mulla ole tarvetta" AARGH. Ainoa keino kai vaan sanoa suoraan nyt ongelmasta kun ei tunnu tajuavan MITENKÄÄN hommaa muuten. tSIISUS että toi mies on tyhmä.

AP

Vierailija
7/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:53"]

[/quote]

Kirjoitan vielä että pari kk tästä saatiin aikaa kunnon riita kun sanoin monena päivänä peräkkäin miehelle että varaisi ajan hammaslääkäriin. Puhuin hyvästä hammashygieniasta ja siitä että kannattaa alkaa tehdä ajoissa asialle jotain ettei tule sitten vanhemmalla iällä ongelmia. Mies koki tämän jo erittäin loukkaavana ja suuttui pahasti. Herra jumala mikä sota olisi saatu aikaan jos olisin sanonut suoraan että sun hengitys haisee kammottavalle :/

AP

[/quote]

Tuohan on ihan järkyttävää jäkättämistä, en ihmettele että mies suuttuu. Ja minusta olisi parempi sanoa suoraan se syy, miksi haluaa että toinen siellä käy, koska nyt tosiaan ilman kerrottua syytä (se pahanhajuinen hengitys) tuntuu vaan että jäkätät lämpimiksesi ja holhoat aikuista kuin pikkulasta. 

Itse en ole mikään herkkis mutta pitäisin kyllä ÄÄRIMMÄISEN alentavana ja loukkaavana jos puoliso alkaisi saarnata mulle jostain suuhygienian hoidosta. Tai vaikka oikeasta peseytymistekniikasta tms.

Vierailija
8/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi olla että miehesi pelkää hammaslääkäriä, mikä on todella yleistä. Minkä ikäinen mies, onko kauhukokemuksia lapsuuden kouluhammaslääkäristä? En tiedä missä asutte, mutta ainakin suurimmissa kaupungeissa on hammasklinikoita jotka ovat ihan erikoistuneet pelkopotilaisiin. Olin itse ennen pelkopotilas, löysin "pelkoklinikan" ja nykyään rentoudun hammaslääkärissä niin, että melkein nukahdan siellä :)

Pelkoa pitää kunnioittaa, mutta kunnioittaminen ei tarkoita sitä, että ei hoida hampaitaan. Se voi olla vaarallistakin: sydänlihastulehdus voi saada alkunsa huonosti hoidetuista hampaista. Kun ientaskut syvenevät ja niiden alle kertyy hammaskiveä ja bakteeripesäkkeitä riittävän kauan, hampaat voivat irrota kokonaan (peridontiitti tai vast.?). Tilan hoitaminen ja omien hampaiden pelastaminen on pitkällistä ja hankalaa, mutta onnistuu kyllä. 

Ehdotan, että et nalkuta. Älä myöskään nöyryytä tai pilkkaa. Sano rauhallisesti ja kahden kesken, että miehesi henki haisee ja hänen pitäisi tilata aika hammaslääkärille. Kysy viikkoa myöhemmin, onko aika varattu ja mikä se on. Ellei mies ole varannut aikaa, sopikaa, että sinä varaat sen hänelle. Ja jos taustalla on pelko, sano että pelossa ei ole mitään kummallista. Monet hammaslääkäritkin pelkäävät hammaslääkärissä käyntiä. Omani kammoaa gynekologilla käyntiä. Se on ihan normaalia ja sallittua. 

Vierailija
9/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
10/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin (ja olen joutunut sanomaankin) miehelle että hengitykses haisee niin pahslke, että nyt olis korkea aika hoitaa hampaat kuntoon. Anna suuttua!

Vierailija
11/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pahalle/ paskalle ;)

Vierailija
12/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko aiemmat kumppanini olleet normaalia puhtaampia, mutta tuntuu että nykyisen miehen hygieniassa on sanomista.. Ei huomaa sukkiensa haisevan (siitä sanon lähes joka päivä) en siis voi olla samassa huoneessa jos mies on hikisukkiensa kanssa.

Tai sitten mä olen hajuherkkä.

AP

Vierailija
13/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sanoin miehelleni suoraan että hänen hengitys haisee kauhealle, johtunee hammaskivestä. Kehotin varaamaan ajan hammaskiven poistoon. Eipä tuo terveitsetuntoinen mies siitä ollut moksiskaan, varasi ajan ja (luojan kiitos!) menee sinne ensi viikolla.

Haju on pöyristyttävä.....

Vierailija
14/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että hengitys haisee. Jos kerran muutkin jo huomaavat niin on aika noloa, jos oma vaimo ei sano asiasta.

Vierailija
15/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että kulta, mun ei tee mieli pussailla, kun sun hengitys haisee niin pahalle

Vierailija
16/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:33"]

No minä sanoin miehelleni suoraan että hänen hengitys haisee kauhealle, johtunee hammaskivestä. Kehotin varaamaan ajan hammaskiven poistoon. Eipä tuo terveitsetuntoinen mies siitä ollut moksiskaan, varasi ajan ja (luojan kiitos!) menee sinne ensi viikolla.

Haju on pöyristyttävä.....

[/quote]

Haju on selvästi hammaskivestä johtuvaa. Semmoinen että olen alkanut automaattisesti kääntää pään pois jos mies haukottelee tms. pidätän hengitystä. Ja mies pesee hampaat aamuin illoin kyllä, mutta ei missään nimessä suostu käyttämään hammaslankaa. Hampaat aika keltaiset ja niissä on ienrajassa jopa rusehtavia läikkiä...! Ei tupakoi enää, luojan kiitos.

Ikää herralla 35 vuotta.

AP

Vierailija
17/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän olevani valittaja mutta joskus tuntuu että olen miehelle äiti. Koti olisi hävityksen kauhistus ellen naputtaisi siivoamisesta, pyykit pestäisiin valkoiset/värilliset samassa. Eilen oli pessyt koneellisen, tunkenut sen NIIN TÄYTEEN ettei tietenkään tullut puhdasta jälkeä. Olen oikeasti nätisti näyttänyt miehelle, mitä käy kun laittaa valkoisen t-paitani ja esim. hänen siniset farkkunsa samaan pesuun: t-paita värjääntyy. En siis nalkuta turhasta vaan koitan näyttää miksei näin toimita. No eipä ota tätäkään kuuleviin korviinsa vaan tunkee jatkuvasti koneen aivan ääritäyteen. Tuntuu että kaikki mitä sanon menee nyt kuuroille korville. Olen varmaan valittanut liikaa..

AP

Vierailija
18/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että viherkasvit kuolevat viiden metrin säteellä, kun mies hengittää. Ongelmasta on huomauttanut useampi henkilö viherkasvivainajien lisäksi.

Hammaslääkärissä PITÄÄ käydä, jotta suuhygienia on kunnossa.

Vierailija
19/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan sille äläkä kiertele ja kaartele. Minä ainakin toivoisin, että minulle asiasta sanottaisiin suoraan, jos tällainen tilanne olisi. Jos mies suuttuu niin sittempähän suuttuu. En minäkään mitään haisulia tykkäisi pussata..ällöttää ajatuskin.

Mun mies käy hammaslääkärissä vain, jos on jotain ongelmaa. Kun opiskelin hammashoitajaksi sain miehen suostuteltua mukaan suuhygienistiopiskelijoiden luona käymään puhdistuksessa (hml myös tarkastaa tuolla hampaaat putsin lisäksi) ja siellä hän käykin nyt joka vuosi putsauttamassa hampaat. Olin kyllä ihmeissäni, kun sain hänet sinne mukaan ja kaikkein parasta on se, että he soittavat miehelleni joka vuosi asiasta ja miehen ei tarvitse itse huolehtia ajan varaamista. Jos hän joutuisi itse varaamaan ajan niin ei varmasti kävisi vuosiin missään hampaitaan näyttämässä.

Vierailija
20/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhah!!! On teillä ongelmat.. hikisukat, mätä hengitys yms.. Mä laitoin ukon pihalle 7 vuotta sitten ja uutta en huolisi. Nautin tästä vapaudestani ja miehiä saan aina sillon kun mieli tekee =) Semmosta miestä ei tuu ikinä kenen kanssa muuttaisin enää saman katon alle asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme