Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persehiki

Vierailija
15.04.2015 |

On niin ärsyttävää ja noloa kun perseeni hikoaa niin että aina kovalta istumelta (puu- tai muovituoli tms) noustessa penkissä on näkyvä kostea läntti, jota pitää sitten peitellä ettei kukaan luulisi että olisin vaikka kussut housuun (eikä mielleyhtymä hikisen märästä takapuolesta kyllä ole kovin paljon virtsankarkailua parempi).

Kärsiikö joku muukin persehiestä? Miten tästä pääsee eroon? Antiperspiranttia pakaroiden väliin vai?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTU vähemmän, liiku enemmän.

Vierailija
2/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. :( Niin noloa! En ole keksinyt oikein ratkaisua. Yritän istua vähän ilmavammin ja nousta ylös tuulettamaan persettä. Se hiki myös haisee. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmasti lihava.

Vierailija
4/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:37"]

Varmasti haiset YÄK!

[/quote]

Vierailija
5/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmasti lihava.

[/quote]

No kyllä, vielä pari kiloa ylipainon puolella mutta kevenen koko ajan. Tuoko laihempi olemus avun persehikeen? En kyllä toisaalta muista oliko ongelmaa viisi vuotta sitten tai sitä aiemmin, kun olin hyvinkin hoikka.

Vierailija
6/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 08:38"]

Varmasti haiset YÄK!

[/quote]

[/quote]

En kyllä omasta mielestäni, enkä ole kuullut kommentteja tai nähnyt nyrpistelyä muiltakaan. Hajutonta laatua tämä persehikeni sentään.

Vierailija
7/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muita persehien uhreja?

Vierailija
8/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hikoaa, jos käytän keinokuituisia housuja.

Vierailija
9/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän istua vähän sivuttain tai toisella kankulla kovilla tuoleille, vaikka se ei näytäkään niin viralliselta ja on hieman epämukavaa. En tiedä pitäisikö ryhtyä käyttämään jotain pvc-muovihousuja :D

Vierailija
10/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kärsin asiasta koulussa!!!

Vierailija
11/31 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi miten tuuletat peppuasi,kun minullakin olisi tarvetta siihen!!!

Vierailija
12/31 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei "ihanaa" että teitä on muitakin! Olen nuori (23) ja normaalipainoinen (bmi 21) ja kärsin takapuolen hikoilusta. Kyseessä ei siis taida olla painoon tai ikään sidottu vaiva. Eikä ainakaan minun pyllyhikeni haise :D

Mutta siis, mikä avuksi? Itse käytän ongelman peittämiseen pitkiä yläosia ja hengittäviä vaatteita enkä istu pitkiä aikoja paikallaan, mikäli se on mahdollista. Hikoilun vähentämiseen taas en ole keksinyt muuta toimivaa keinoa kun kahvin juonnin lopettamisen. Valitettavasti kuitenkin rakastan kahvin makua ja kofeiinia, joten en käytä ainoata toimivaksi osottautunutta keinoa :D

Mitä kikkoja olette kokeilleet hikoilun vähentämiseksi ja peittämiseksi? Mikä toimii mikä ei?

P.S. Tässä vielä Duodecimin artikkeli liikahikoilusta asiallista tietoa kaipaaville: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
13/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kans sama ongelma. Olen kokeillut talkkia ja se on toiminut minulla aika hyvin! :)

Vierailija
14/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin peppuseksiä. Ei se kyllä toiminut mutta se ei lopulta haitannut mitenkään.

Vierailija
15/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli on paras liukaste.

Vierailija
16/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla pershikeä, vaan sitä naisten kostumista...

Vierailija
17/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legendaarinen pehi :D

Vierailija
18/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, mutta minä olen lihava. Ongelma alkoi kun paino ylitti jotain 85 kg (olen 165 cm pitkä), nykyisin painan noin 100 kg. Kilpirauhasen vajaatoiminta jolle ei ole löytynyt hyvää hoitotasapainoa vielä vaikeuttaa painonhallintaa.

Mulla ei ihan niin paljon pers hikoile että ihan märkä läntti alustaan jäisi - alushousuihin kyllä. Mutta se tunkkainen, imelähkö pershien haju joka lemahtaa kun pidemmän istumisen jälkeen nousen ylös, se on kuvottava! Ja varmaan useimmat luulee että se on alapää joka haisee joka on vielä nolompi ajatus.

Vierailija
19/31 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuolen hikoilu johtuu siitä että ihmisellä on "alapäässä" paljon enemmän ja suurempia hikirauhasia kuin muualla kehossa.

20/31 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut lannoitusaukkojen auttavan persehikiongelmaani. Kuskaan siis omaa penkkiä, joka paikkaan, jossa aion istua.  Lannoitusaukon tekemiseen tarvitaan trimmeri jolla teet reiän penkkiin. Lannoitusaukosta valuu ulos kaikki persehiki ja halutessaan vaikka virtsa ja ulostekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi