Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuusleikkaus ja uusi suhde, en haluaisi kertoa

Vierailija
15.04.2015 |

Minut on leikattu vuosia sitten, arvet on kyllä näkyvissä. Seurusteltu ollaan n. 4 kuukautta, enkä ole kertonut leikkauksesta. Arvistakaan ei ole kysynyt. Mies on koko elämänsä harrastanut liikuntaa ja syö todella terveellisesti eikä paino-ongelmia ole koskaan ollut. Rasvaprosentti on kuulemma 8, huhhuh. Mulla on semmoset 15 kiloa ylimääräistä silti, mutta olen sinut itseni kanssa. Mies näyttää tykkäävän musta läskeineni päivineni.

Pitäisikö mun tuosta leikkauksestani jotenki kertoa? Voiko tulla tilanne eteen jossa se paljastuisi? Häpeän sitä enkä tiedä ymmärtäisikö mies ja mietin että vaikuttaisiko se jotenkin suhteeseen. Ei kai se voisi vaikuttaa  kuitenkaan? Kaikkea sitä miettiikin! Edellisessä suhteessa kerroin, mutta mies oli itsekin vähän pullukka eikä ottanut asiaa mitenkään erikoisesti.

Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jos siltä tuntuu. Jos mies sinusta välittää, niin tuo ei haittaa. Mies21

Vierailija
2/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä tuollainen asia kuuluu kertoa kumppanille. Ettekö koskaan katsele yhdessä vaikka vanhoja valokuvia? Kyllä asia tulisi lopulta ilmi ja siinä vaiheessa minua ainakin loukkaisi se, että kumppani on salannut jotain. Jos mies suuttuu tuosta, niin hän ei sitten ole kovin varteenotettava vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta oikein ole siltä läskiajalta vanhoja valokuvia. Ei me olla menneisyydestä kauheasti puhuttu.

-ap

Vierailija
4/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?

Vierailija
5/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertoisin,ihan siksi että itsellä olisi helpompaa! Ei Se mies katoa mihinkään..

Vierailija
6/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuosta myöhempien komplikaatioiden vaaraa, mutta kertoisin kyllä keskeiset asiat omaan terveyden hoitoon liittyen, mikäli joskus joutuisin sellaiseen tilanteeseen että puolison pitää tilata minun puolestani apua. Onko se sitten keskeistä, en osaa sanoa.

Vierailija
7/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta tuo taas on yksityisasia siinä kuin rakkolaskeumaleikkaus, peräsuolen laskeuman leikkaus tai muukin lääketieteellinen asia. Jos kysyy arvista, voit kertoa olleesi vatsan leikkauksessa. LIhavuus ja muut syömisongelmat ovat ennen kaikkea psyykkinen ongelma, eihän psykiatrilla käynneistäkään ole tarpeen muille tehdä selkoa.

Kertoisin aiheesta vasta paaaaaljon myöhemmin, jos se tulisi jotenkin oleellisesti tärkeäksi suhteessa. Kun pitäisi selittää miksi syö usein ja miksi ei voi vetäistä kokonaista pizzaa. Näinhän kai lihavuusleikatulla on?

Vierailija
8/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainaki ällöttäis tollanen ihminen. Yök.

Vierailija
9/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:27"]Mulla ainaki ällöttäis tollanen ihminen. Yök.
[/quote]

Ällöttäisi ihminen joka kertoo totuuden menneisyydestään? Mies21

Vierailija
10/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Täällä sinällään sama tilanne, miettinyt joskus samaa. Leikkauksesta tiesi vain silloinen miesystävä ja yksi ystävä, en kertonut siitä muille. Olin pudottanut painoa n. 30 kg ennen leikkausta. Leikkaus oli v 2011, sen jälkeen lähti muutama kymmen kilo. Loput tiukasti laihduttanut pussikeitoilla ja liikunnalla, fitfarmin dieeteillä ja jos jollain. Yhä ylipainoa jokunen kymppi eli mallia pyöreä. Mies ollut kuvioissa pari vuotta enkä ole katsonut tarpeelliseksi kertoa. Toki tietää että olen laihduttanut paljon, on nähnyt kuvia. Mutta jotenkin tuo leikkaus on vain yksi etappi matkan varrella, en muutenkaan oo selittänyt jokaista kuuria ja vaihetta tällä matkalla. Leikkaus ei enää vaikuta mun terveyteen tai elämään. Myös sama tunne että tavallaan ehkä häpeän sitä... Ja ehkä suurimpana se, että monet ajattelee että leikkaus on vain luuserien juttu ja sitten kilot lähtee kuin itsekseen. Mulle se oli pieni apu, jumalaton tyä minkä ihan itte olen tehnyt. Ja työtä yhä edessä, tiukka ruokavalio tälläkin hetkellä menossa. Mietin sitä myös suhteen alussa mutta tulin tulokseen ettei sen tarvii tietää. Eikä ole kysynyt arvista myöskään. Jos joskus tulee puheeksi ni voin toki kertoa, en siitä valehtele. Mutta mulla menee siihen sarjaan mitä en näe tarpeelliseksi jakaa.

Vierailija
11/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että oon ihan väärässä, mutta eikös syömiset ja annoskoot oo tosi rajoitettuja leikkauksen jälkeen? Voitko mennä ravintolaan syömään kolmen ruokalajin illallisen, jos mies joskus vie? Pahoittelut, jos tää on ihan pöhkö kysymys.

Vierailija
12/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen juu mutta ei kai enää vuosien päästä.

Vierailija
13/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys.. Mulla ei enää vaikuta leikkaus niin etten voisi elää normisti ja sen takia olisi luontevaa selittää.. Syön ihan normaalisti kuten muutkin. Normaalin naisihmisen annoksia. Juu, en koko pitsaa niinku joskus ennen, mutta eivätpä syö monet muutkaan naisihmiset. Eli meillä tän parin vuoden aikaan ei ole tullut vastaan tilannetta jolloin olisi pitänyt kertoa. Enkä edes enää mieti asiaa. Kerron jos tulee tilanne vastaan että tulee puheeksi. Tiedän kyllä että miehelleni asia on se ja sama, hänen reaktiotaan en pelkää tai mieti. Tässä vaiheessa toki voi ainut reaktio oli se että miksen ole kertonut aikaisemmin :)

Vierailija
14/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis -11

Vierailija
15/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:30"]

Voi olla että oon ihan väärässä, mutta eikös syömiset ja annoskoot oo tosi rajoitettuja leikkauksen jälkeen? Voitko mennä ravintolaan syömään kolmen ruokalajin illallisen, jos mies joskus vie? Pahoittelut, jos tää on ihan pöhkö kysymys.

[/quote]

Epäilen ap:ta trolliksi, kun ei tuo tätä esille lainkaan. Kerta-annokset ovat todella pieniä.

Vierailija
16/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On rajoitettuja kyllä, mutta kyllä suht normaalin kokoisesti pystyy syömään tarvittaessa. Ravintolasyömisessä ruokalajien välit on kuitenkin aika pitkiä, että ruoka ehtii laskeutumaan välissä hieman. Eikä sitä isointa pihviä tarvitse ottaa vaan voi ottaa jotain kevyempää. Esim. keitot menee nopeemmin eteenpäin mahasta kuin joku pihvi :)

Kiva kuulla myös leikatun ajatus, kiitos 11! Muidenkin kommentit on tietysti tervetulleita. koska "maallikon" kanssa tätä asiaa pitäisi hoitaakin :)

-ap

Vierailija
17/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:35"]

[/quote]

Epäilen ap:ta trolliksi, kun ei tuo tätä esille lainkaan. Kerta-annokset ovat todella pieniä.

[/quote]

Mulle on tehty gastric sleeve. Leikkauksen jälkeen annoskoot oli toki todella pieniä, mutta näin 5 vuotta leikkauksesta pystyn kyllä syömään ihan normaalin naisihmisen annoksia niin kuin 11 tuossa jo totesikin. Tiesitkös sitä että moni leikattu onnistuu myös lihomaan leikkauksen jälkeen jos ei kiinnitä huomiota syömiseen?

-ap

Vierailija
18/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä venyttänyt mahasi entisiin mittoihn, jos normaali annos taas mahtuu? Lihot uudelleen.

Vierailija
19/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:35"]

[/quote]

[/quote]

Mulle on tehty gastric sleeve. Leikkauksen jälkeen annoskoot oli toki todella pieniä, mutta näin 5 vuotta leikkauksesta pystyn kyllä syömään ihan normaalin naisihmisen annoksia niin kuin 11 tuossa jo totesikin. Tiesitkös sitä että moni leikattu onnistuu myös lihomaan leikkauksen jälkeen jos ei kiinnitä huomiota syömiseen?

-ap

[/quote]

Todellakin tiedän, oletko itse ajatellut sitä?

Vierailija
20/25 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi niin tuskin olisin sua siitä valistanutkaan :). 19, NORMAALI annos mahtuu, ei sen yli. Toki pystyn lihomaan ja ei tämä painon hallintakaan helppoa ole, mutta leikkaus auttaa siinä. Kyllä niitä ruokavalintoja pitää ihan oman pään sisällä tehdä, ei se leikkaus sitä muuta mitenkään.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi