G . Uusivuosi, ostatko/ käytätkö alkoholia ?
Kommentit (57)
Taas yksi ”pakkojuhla” mikä antaa joillekin syyn ryypätä.
En, kun ryyppäsin rahat jo. Ihan kiva ehkä olla kerrankin selvinpäin.
Aloitin tipattoman joulupäivänä. Muutaman kuukauden ajattelin olla juomatta, kun tänä vuonna tuli tissuteltua ihan liikaa. Annetaan maksan vähän rauhoittua.
Meillä on ainakin perinteiset uudenvuoden pippalot (jos nyt pysytään terveinä) kolmen pariskunnan kesken. Enää ei ole lapsetkaan mukana eikä kukaan ole raskaana eikä imetä, kun ollaan jo kaikki noin melkein kuusikymppisiä. Eli enää ei tarvitse kahden olla selvin päin. Tosin enää ei jakseta ryypätäkään, mutta toki me hyvin syödään ja ruoan kanssa juodaan viinit, ja ruoan jälkeen hölistään, pelaillaan jotain, lauletaan, jutellaan, nauretaan, juodaan vielä muutama viini, ken haluaa - ja luultavasti noin kahden kolmen maissa kukin menee nukkumaan. Aamu on ehkä jopa iltaa parempi: heräillään, laitetaan yhdessä aamupalaa, kaikki on hyvällä tuulella ja naureskellaan edellistä iltaa.
Rakastan mun ystäviä. Aina ja edelleen.
Harvoin käytän mutta uusivuosi ja juhannus on sellaisia päiviä että käytän.
Vierailija kirjoitti:
En osta. En ole absolutistikaan mutta miksi pilata seuraava päivä juomalla. En edes muista milloin olen viimeksi juonut saati ostanut.
Näh. Ei se lasi/pari viiniä pilaa yhtään mitään. Salaisuus on määrässä.
Vierailija kirjoitti:
En osta. En ole absolutistikaan mutta miksi pilata seuraava päivä juomalla. En edes muista milloin olen viimeksi juonut saati ostanut.
A simple "no" would have sufficied
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näh. Ei se lasi/pari viiniä pilaa yhtään mitään. Salaisuus on määrässä.
Ei tämäkään ihan paikkaa pidä. Tiedän ihmisiä jotka saa pahan olon ja kauhean krapulan jo yhdestä tölkistä.
Vierailija kirjoitti:
Kukin näkee asiat oman kokemussprektinsä läpi. Mielestäni aloituksessa ei puhuttu ryypäämisestä yhtään mitään.
Ei osteta alkoholia.
Ostetaan kyllä shamppista ja punaviiniä mutta alkoholia ei.
Vähän mustavalkoinen kysymys.
Vastasin kyllä, ostin s-marketista sellasen pienen skumppapullon. Ei siitä kaksi ihmistä humallu mutta on siinä alkoholia.
Pakko oli äänestää ei kun tänään sain viikon kesätävän antibioottikuurin, jonka aikana jopa vaarallista juoda.. No mutta sitten vähän rauhallisempi ilta hyvässä seurassa ja hyvää ruokaa :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ainakin perinteiset uudenvuoden pippalot (jos nyt pysytään terveinä) kolmen pariskunnan kesken. Enää ei ole lapsetkaan mukana eikä kukaan ole raskaana eikä imetä, kun ollaan jo kaikki noin melkein kuusikymppisiä. Eli enää ei tarvitse kahden olla selvin päin. Tosin enää ei jakseta ryypätäkään, mutta toki me hyvin syödään ja ruoan kanssa juodaan viinit, ja ruoan jälkeen hölistään, pelaillaan jotain, lauletaan, jutellaan, nauretaan, juodaan vielä muutama viini, ken haluaa - ja luultavasti noin kahden kolmen maissa kukin menee nukkumaan. Aamu on ehkä jopa iltaa parempi: heräillään, laitetaan yhdessä aamupalaa, kaikki on hyvällä tuulella ja naureskellaan edellistä iltaa.
Rakastan mun ystäviä. Aina ja edelleen.
Kuulostaa hauskalta!
Kilistellään shampanjalla ja ruokajuomaksi ehkä viiniä. Kumpaakin on jo valmiiksi kotona, ei tarvitse ostaa.
Töissä oon. En taida kehdata ja kun töissä pitää ajaa autollakin..
En osta, kun ei tarvitse käyttää. Teinien kanssa skoolataan limppareilla ja täräytetään muutamat raketit taivaalle, osataan juhlia selvistäpäin kaikki.
En osta. Maistoin juuri kiljua ja oli pakko heittää pois, kun ei uponnut...
En tiedä, onko tarpeen ostaa, ainakin skumppaa ja punaviiniä on ennestään. Valkoviini on luultavasti loppu, joten puoliso haluaa ehkä sitä. Ja kyllä, ruokajuomana on viini ja iltaa istuessa korkataan skumppa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että tarvitsisin syyn ryypätä? Kas kun et käyttänyt sanaa tekosyy.
Kyllä käytän alkoholia viikottain, ja aion myös uutena vuotena käyttää. Humalassa olin muistaakseni viimeksi vuonna 2016.