Työpaikaltamme hävisi jokunen kk sitten yksi arvokas design lamppu
Aikamme ihmeteltiin ja tultiin siihen tulokseen että joltain, ehkä siivoojalta tai muulta, on mennyt rikki, oli lasia. Asia jäi siihen eikä sitä sen kummemmin ihmetelty, melkein unohdin koko jutun kunnes näin työkaverin päivityksen nyt jouluna. Siinä nimittäin oli samanlainen lamppu.
Miten ottaa asia puheeksi?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs todistat lampun varastetuksi? Jossei se työnantajaa kiinnosta, niin miksi sinä ryhdyt poliisiksi syyttelemään työkaveriasi? Työkaverisi design lamppu on todennäköisesti hänen itsensä hankkima.
Mitä se lamppu sinulle merkitsee? Meinasitko, että itse olisit saanut sen jossain vaiheessa?Oho, kylläpä joku hermostui... Onko sulla kotona paljonkin työpaikalta sinne kulkeutuneita tavaroita?
Ihan hyviä pointtejahan noi on, samoja mietin itsekin ja ihan hermostumatta.
Eri
Mä en usko koko juttua. Tai työpaikka on porvoossa.
Huono 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä henkilö mukana kun työpaikalla ihmeteltiin katoamista? Luulisi, että jos lampusta puhutaan, hän olisi maininnut että kotona on samanlainen lamppu. Paitsi jos oli jotain salattavaa...
silloinhan just sanoisi että kotonakin sama lamppu
No ei hän varmaan suunnitellut että tulisi jäämään siitä somepäivityksen takia kiinni.
Laita sen kuvaan kommenttia, hei mistä löysit tuon lampun, onko ollut pitkäänkin, voitaisi töihin hankkia uusi sen kadonneen tilalle samasta paikasta jos mahdollista?
Kerro toi juttu mahdollisimman monelle töissä niin että kaikki tietää. Eihän kenenkään tarvii syyttää varasta mistään. Mutta kun kaikki tietää sen varkaaksi, asenne häntä kohtaan alkaa vuotaa yleiseen käyttäytymiseen häntä kohtaan ja hän saa rangaistuksensa sitä kautta, vaivaihkaisesti. Kun vaivihkaa varastaa, kärsiköön vaivihkaisesta halveksumisesta.
Kerro nyt ap vihdoin, onko se jotain tusinadesignia vai oikeasti harvinainen? Lokkeja ja Blockeja on joka kodissa (melkein), eikä Aallonkaan lamput ole maailman harvinaisimpia. Ihan hyvin työkaverilla voi olla samanlainen. Mitä esimies teki silloin, kun lamppu katosi? Aika kova syytös lähteä syyttämään varkaudesta ilman todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä henkilö mukana kun työpaikalla ihmeteltiin katoamista? Luulisi, että jos lampusta puhutaan, hän olisi maininnut että kotona on samanlainen lamppu. Paitsi jos oli jotain salattavaa...
Mitä lisäarvoa keskusteluun tuo "joo mul on samanlainen valaisin kotona", kun puhutaan kadonneesta valaisimesta. Ei mitään.
Itse toimin kaupungin kiinteistönhoitajana ja aina kun kouluja, päiväkoteja tai virastoja tyhjennetään niin ihan hyvällä omallatunnolla olen kuskannut jokaisen Artekin huonekalun, designvalaisimen, ylipäätään minkä tahansa arvokkaan asian kotiini, joko omaan käyttöön, eteenpäin annettavaksi tai jopa ihan myyntiin.
Roskalavalla ne eivät hyödytä yhtään ketään.
Tämä taitaa olla provon tuotteliaasta näppiksestä lähtöisin oleva keksitty tarina. Osoittaa kuitenkin sen, kuinka naiset keskenään samalla työpaikalla ovat kuin kyykäärmeet toisilleen. Ollaan valmiita epäilemään ja syyttämään varkaaksi ilman todisteita, kytätään facebookista pomolle kanneltavaa oman edun tavoittelemiseksi ja jopa joku ehdotti herjaavaa mustamaalauskampanjaa. Ei ihme, miksi monella työpaikalla on niin kurja henki. Mitäs jos pomo vei lampun pois työpaikalta kokeeksi ja halusi nähdä miten teidän tiimi toimii. Se kuka ensimmäiseksi alkaa syyttelemään ja puukottamaan selkään työtovereitaan voi olla se, joka ensimmäisenä seuraavissa yt-neuvotteluissa lähtee työpaikan myrkynkeittäjänä ja juorukellona. Ei mene AP:n aika työpaikalla ainakaan työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hölösuita täällä on? En mä kommentois mitään vaikka ois kotona samanlainen lamppu, pöytäliina, vessanraikastin kuin mitä töissäkin on.
1: "Voi harmi kun taa kiva lamppu katosi"
2: "niimpä, hajotikkohan siivooja sen"
3: "mulla on kotona samanlainen :)"
Tämä taitaa olla provon tuotteliaasta näppiksestä lähtöisin oleva keksitty tarina. Osoittaa kuitenkin sen, kuinka naiset keskenään samalla työpaikalla ovat kuin kyykäärmeet toisilleen. Ollaan valmiita epäilemään ja syyttämään varkaaksi ilman todisteita, kytätään facebookista pomolle kanneltavaa oman edun tavoittelemiseksi ja jopa joku ehdotti herjaavaa mustamaalauskampanjaa. Ei ihme, miksi monella työpaikalla on niin kurja henki. Mitäs jos pomo vei lampun pois työpaikalta kokeeksi ja halusi nähdä miten teidän tiimi toimii. Se kuka ensimmäiseksi alkaa syyttelemään ja puukottamaan selkään työtovereitaan voi olla se, joka ensimmäisenä seuraavissa yt-neuvotteluissa lähtee työpaikan myrkynkeittäjänä ja juorukellona. Ei mene AP:n aika työpaikalla ainakaan työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen reaktio kertoo kyllä enemmän sinusta ja sinun työpaikkasi ilmapiiristä kuin aapeen.
Vierailija kirjoitti:
Eräästäkin yliopiston kirjastosta lähti aikoinaan arvokkaita design-lämpötila ja muutakin kävelemään. Tuskin opiskelijoiden mukaan, vaan niiden vaihtuvien työharjoittelijoiden ja muiden työelämään tutustujien kainalossa.
Design-lämpötila? Onko semmoisiakin oikeasti olemassa? ;) Ihan siihen tilaan designattu? Sorry, tuon luettuani mä en enää osaa hakea sitä oikeata sanaa, minkä nähtävästi ennakoiva tekstinsyöttö korjas..
Vierailija kirjoitti:
kirjoita kuvaan harmi kun sama(nlainen )lamppu meni rikki töissä.
Miksi pitää valehdella? :D Suoraan laittaa, että hei sulla on samanlainen lamppu kun töistä hävis...
Ammattivarkaat vie kyllä viherkasvit lamput kengät astiat ruuat lakanat lähiöissä vaikka parvekkeen kautta tai huumaamalla kohde tai sanomalla olevansa joku uskonto mukamas! Uskonnot hoidetaan niiden omissa tiloissa ei tunkemalla asuntoihin varastamaan. Yksikin otti mukaansa kenkiä kasseja eteisestä sattui romani olemaan. Helluntailainen vielä. Jehovat käy muslimit samoin vaparit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hölösuita täällä on? En mä kommentois mitään vaikka ois kotona samanlainen lamppu, pöytäliina, vessanraikastin kuin mitä töissäkin on.
1: "Voi harmi kun taa kiva lamppu katosi"
2: "niimpä, hajotikkohan siivooja sen"
3: "mulla on kotona samanlainen :)"
Ehkä sä ole niitä harvoja, jotka osaa pitää turpansa satunnaisesti kiinnikin. Epäilen silti.
Heiiii, mulla on samanlaiset verhot! Mulla on tuo joulukoriste! Äidillä on samanlainen lamppu! Sisko osti just saman maton! Näitä tuntuu riittävän yhden ja toisen suusta ainakun duuniin jotain uutta ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ap vihdoin, onko se jotain tusinadesignia vai oikeasti harvinainen? Lokkeja ja Blockeja on joka kodissa (melkein), eikä Aallonkaan lamput ole maailman harvinaisimpia. Ihan hyvin työkaverilla voi olla samanlainen. Mitä esimies teki silloin, kun lamppu katosi? Aika kova syytös lähteä syyttämään varkaudesta ilman todisteita.
Ei ollut mitään tusinatuotantoa, Alvar Aallon lamppu oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin kaupungin kiinteistönhoitajana ja aina kun kouluja, päiväkoteja tai virastoja tyhjennetään niin ihan hyvällä omallatunnolla olen kuskannut jokaisen Artekin huonekalun, designvalaisimen, ylipäätään minkä tahansa arvokkaan asian kotiini, joko omaan käyttöön, eteenpäin annettavaksi tai jopa ihan myyntiin.
Roskalavalla ne eivät hyödytä yhtään ketään.
Mä olen roskalavalta roudannut näitä kotiin. Tein muutama vuosi sitten vuokrafirman kautta keikkaa eri ravintoloissa ja aina roskien viennin yhteydessä bongailin näitä "aarteita". Kyllä, ihan pokkana virastot ja muut heittää roskiin näitä.
Aina menee siivoojan tms piikkiin. Olen työpaikan rehellisin ja vaitioloni pitää 100%. En todellakaan juorua kenellekään yhdestäkään asiakkaasta. Yhtäkään roskapussi en ole vienyt. Muita työntekijöitä on koko ajan hakemassa paperia, käsisaippuaa tai muuta "lainaksi" koska ei viitsi mennä kaupan kautta. Koskaan en ole huomannut kenenkään palauttava. Päinvastoin roskapussi ja WC paperirullia häipyy kuukausittain. Ja silti kaikki menee aina siivoojan piikkiin. Moni näyttää ajattelevan, että työpaikan tavara on heidän palkan jatke ja kuuluu heille.
Siivooja kyllä ilmoittaa, jos rikkoo jotain työpaikalla.
Kerro nyt AP mikä design lamppu on kyseessä? Kuitenkin joku tusina block -valaisin, joita on jaettu jopa kylkiäisenä lehtitilauksen yhteydessä ja sitten sinä siellä yrität keksiä tekosyytä, että työkaverisi saisi potkut? Käykö toisen parempi työsuoritus jotenkin hermoillesi, että pitää keksiä jotain salapoliisidraamaa varastetuista lampuista ja stalkata vielä facebookista pomolle todisteita. Ei helvata millainen kyylä.