Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa vedettyä jääkaappia paikoiltaan, miten ihmeessä sen takaa pitäisi pystyä poistamaan pölyt?

Vierailija
29.12.2021 |

Kun ilmeisesti on paloturvallisuusriski että jääkaapin taakse kertyy pölyä, mutta eihän sitä saa edes siirrettyä niin että pystyisi imuroimaan sivusta saati sitten takaa.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käyvät kiinteistöhuollon miehet siirtämässä. Kaupungin vuokra-asunto.

Kyllä hävettäisi, jos nokn yksinkertaiseen hommaan pitää tilata huoltomies.

Minulla on sormissa ja ranteissa nivelrikkoa ja häpeän nyt ihan hitosti. Auttavat kyllä tarvittaessa muitakin tässä asiassa, kastelehan taas pöksysi kun kaikki eivät ole yhtä näppäriä ja toimintakykyisiä kuin sinä.

Ja tuomariksi olisi pitänyt ekasta viestistä tajuta?

Kysymys kuului, miten pölyn saa poistettua jääkaapin takaa. Kysymys EI kuulunut, millaisia terveysongelmia vastaajilla mahdollisesti on.

Ja omakotitaloissa ei kenelläkään ole jääkaappia? Missä ne säilyttää ruuat?

Älä tyhmäile jos ei ole ihan pakko. Vaikka pakkohan sinun on.

Vierailija
42/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rasiaporalla reikä viereisestä huoneesta kaapin taakse. Taulu sitten peitoksi tuohon.

Huoltoaukosta on helppo imuroida vaikka joka viikko.

Mitähän naapuri tykkää. Häiriintyy vai hoitaako se sen imuroinninkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun jääkaappi on sellainen metrin mittainen jonka alla on kaappi. Miten sellaisen vetää ulos? Pitäisi tuoda ruokapöytä viereen ja saada se jotenkin vedettyä ruokapöydän päälle ja sitten vielä saada se laitettua takaisin. Jotenkin liu'uttaa se pöydän päältä siihen syvennykseen.

On jäänyt tekemättä, pitää vain toivoa ettei tule tulipaloa.

Juuri noin olen tehnyt vastaavassa tilanteessa, eli ruokapöydän päälle taituroiden nostettu ja siitä sitten imuroinnin jälkeen takaisin sinne koloonsa se kaappi.

Kaverin kanssa kaikki sujuu helposti, mutta yksin täytyy yrittää olla kekseliäs.

Muistaakseni tyhjän kaapin (hyllytkin poistettu) vedin ensin aika pitkälle ulos sieltä lokerosta ennen kuin laskin pöydän pintaan ja loppuosa kaapista sitten varovasti vähän kerrassaan ulos. Takaisin panemisessa onkin sitten vähän enemmän työtä.

Uskon kyllä, ettei pienelle ja heiveröiselle naiselle nämä jutut ihan helppoja ole.

Meitä naisia kun on moneen kokoluokkaan.

Vierailija
44/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoinen jääkaappi-pakastin yhdistelmä, jonka alareunassa on vetonaru. Todella helppo vetää koko kaappi ulos poterostaan, mutta ne kerrat kun olen sen ulos vetänyt, ei pölyä ole ollut oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
45/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee rasiaporalla reikä viereisestä huoneesta kaapin taakse. Taulu sitten peitoksi tuohon.

Minulla vielä kantava seinä ja timanttiporaus maksaisi kolmisen sataa ;-(

Vierailija
46/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tätä palstaa.

Asialliseen avustukseen vain länkytystä ja solvausta. Hohhoijaa.

Vierailija
47/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vielä kantava seinä ja timanttiporaus maksaisi kolmisen sataa ;-(

Naapuri häiriintyy vasta sitten kun se pora lipeää jääkaappiin kiinni tärvellen sen kylmäaineputkistot ja alat noitua kovaan ääneen kun joudut ostamaan uuden jääkaapin.

Vierailija
48/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa edes jääkaapin johtoa irrotettua seinästä koska en tuolilla seistessä ulotu niin kauas yläkaapin perällä. Kuka näitä juttuja suunnittelee? Ilmeisesti pitäisi olla kaksimetrinen painonnostaja että pystyy pitämään jääkaapin taustan pölyttömänä suositusten mukaan.

Yleensä sinne yläkaappiin mahtuu ylävartalonkin, mutta tuskin riittää rahkeet töpselin irrottamiseen muutenkaan, apuvälineitäkin on olemassa ihan suunniteltuja ja kauppoja jotka myy varta vasten. 

Vierailija
49/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjentää, pyytää apua ja/tai nostaa alareunaa sekä nitkuttaa.

No ei siel ole kuin mustikkakeittoa, valo,

margariini ja silmälääke (pitää säilyttää kylmässä)😄

Vierailija
50/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisen hankala on semmoinen jenkkikaappi, joka ei ole lattiatasossa vaan vähän ylempänä. Täysin mahdoton saada yksin siirrettyä turvallisesti. Lattialla olevaa voi kallistaa vähän ja vaikka maton avulla vetää ulos, vaikka hankalaa sekin on ilman apuvoimia.

Mulla oli vuokrakämpässä juuri tälläinen jääkaappi ja sivuista näki että takaosa on ihan täynnä pölyä... Onneksi ei vuoden aikana sattunut mitään, tuskin vuosikymmeneen imuroitu sitä.

Vierailija
51/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappia vaihtaessa on imuroitu. Kerran sen jälkeen. Ei ollut viimeksi paljon pölyä tuollaisen "kalusteisiin upotetun" jääkaapin takana. Luulen, että se nitkuttelu saattaa olla yhtä suuri riski koneelle kuin imuroimattomuus.

Vierailija
52/92 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään lihaskimppu, mutta sekä jääkaapin että pakastimen olen saanut kikottelemalla  liikkumaan sen verran ulos sieltä syvennyksestä. Kuten jo todettua ekaksi alhaalta se muovinen irtoava osa pois ja niin saa tukevan otteen kaapin alareunasta. En ole onnistunut kumpaakaan rikkomaan.  Enemmin niistä irtoaa kahvat, jotka on muovia ja ruuvattu lyhyillä metalliruuveilla oveen kiinni. Joskus imuroin vain sieltä alta ja pyyhin pölyt päältä.

Eikä sitä pölyä nyt niin tavattomasti kerry sinne takaseinämään, kun yleensä putsaushommat ajoittuu talvella siihen, kun pakastin sulatetaan. Ts. kerran vuodessa tämä rituaali.

Hankalassa paikassa ne pistokkeet on, mutta käytän muutenkin tukevia alumiinisia A-tikkaita apuna siivouksessa. Helpompi pyyhkiä pölyt kirjahyllyjen päältä ja kattolampuista.

Vierailija
53/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä edes saan tuollaisen täyskorkean jääkaapin pois kolostaan? Yritin äsken

ap

Vierailija
54/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeellä edes saan tuollaisen täyskorkean jääkaapin pois kolostaan? Yritin äsken

ap

Tyhjennät jääkaapin ja otat mahdollisen listan edestä pois? 

Vierailija
55/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tyhjennät jääkaapin ja otat mahdollisen listan edestä pois? 

Joku muoviosa alhaalla on, mutta ei se irronnut.

ap

Vierailija
56/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä isoissa kaapeissa on takana pyörät.

Jos sattuu vaikka niin, että siinä kolossa johon se kaappi on tungettu, ei ole samaa lattiapinnoitetta kuin huoneessa muuten, voi kaapin ulosvetämistä olla haittamassa jonkinlainen kynnys. 

Sun pitää vaan kovasti yrittää. Kyllä se sieltä tulee.

Ei näissä kaapeissa kuitenkaan minkäänlaisia pyörien lukitsemisjuttuja ole, tarpeettomiahan ne olisivat. 

Ja jos se kaappi on siis todella naftissa kolossa, niin siellä takana ei juurikaan pölyä kyllä ole.

Mulla se kaappi on just naftissa kolossa, ja on se kynnyskin, joten tiedän kyllä miten vaikeaa sen kaapin kolostansa pois saaminen voi olla.

Vierailija
57/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on täysin integroitu jääkaappipakastin, pitäisi irrottaa ovet kahdesta  ovesta saranoineen päivineen  jne. En ole imuroinut 18 vuoteen minkä olen täällä asunut, eikä tule onnistumaan ennenkuin tämä jääkaappi joskus hajoaa, pitää siten tilata joku huoltofirma hoitamaan homma. 

Vierailija
58/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, laihduta ?

Vierailija
59/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin timpureilla on sellainen fetissi, että ne tykkää ahtaista raoista. Niinpä, kun jääkaapin leveys on 595mm, niin ahtaan raon mies tekee sille asennustilaksi 600mm. Todellisuudessa mitta voi sitten olla 595mm, kuten meillä. Sain sen paikoilleen, kun aukaisin oven, menin lattialle istumaan ja junttaisin jaloilla oviaukon reunoihin. Seuraava repii sen irti.

Vierailija
60/92 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilteman tai Motonetin ns nokkakäryillä hiissaan ja haalaan jääkaappia ulos sieltä "pyhäköstä", jotta voin imuroida sen kopperon. Lisäksi se jäähdytysripahässäkkä on muuten mahdoton puhdistaa. Smat kärryt sopivat astian- ja pyykinpesukoneiden siirtelyyn, joten ne on oikeastaan must minun kotitaloudessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme