Tyttöni kertoi tänään kaverilleen, mitä homo ja lesbo tarkoittaa
Kuuntelin tänään sivukorvalla tyttäreni ja kaverinsa juttelua. Ovat ykkösluokkalaisia. En tiedä miten heille aihe tuli alun perin puheeksi, mutta tyttöni kertoi kaverilleen, että homo on mies joka tykkää miehistä ja lesbo on nainen joka tykkää naisista. Kaveri kysyi hämmentyneenä, että "ai pussaako ne?" ja tyttöni vastasi että joo. Ja sitten kertoi tätinsä olevan sellainen. Kaveri taisi olla vähän hämmentynyt, mutta vastasi sitten, että okei. Olin oudolla tavalla liikuttunut. :)
Kommentit (15)
Mua haukuttiin seiskaluokalla lesboksi, enkä tiennyt mitä se tarkoittaa. En muista milloin sain selville. Olen 50-luvun lopulla syntynyt.
Ja vanhemmat vielä väittää kuinka vaikeeta on kertoo lapsille mitä homoseksuaalisuus on.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:25"]
Mua haukuttiin seiskaluokalla lesboksi, enkä tiennyt mitä se tarkoittaa. En muista milloin sain selville. Olen 50-luvun lopulla syntynyt.
[/quote]
No ootko?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:26"]
Ja vanhemmat vielä väittää kuinka vaikeeta on kertoo lapsille mitä homoseksuaalisuus on.
[/quote]
No onhan se nyt HIUKAN muutakin kuin "kaksi miestä tykkää toisistaan" ja "naiset pussaavat toisiaan". Minä olin pentuna hämmentynyt, kun kuulin tuollaisen vastaavan määrittelyn: että kyllähän minäkin tykkään äidistä ja parhaasta kaverista ja usein suukotan pikkusiskoa, niin olenko minäkin sitten "LESPO"...
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:43"]
[/quote]
No onhan se nyt HIUKAN muutakin kuin "kaksi miestä tykkää toisistaan" ja "naiset pussaavat toisiaan". Minä olin pentuna hämmentynyt, kun kuulin tuollaisen vastaavan määrittelyn: että kyllähän minäkin tykkään äidistä ja parhaasta kaverista ja usein suukotan pikkusiskoa, niin olenko minäkin sitten "LESPO"...
[/quote]
Tarvitseeko heterosuhdettakaan selittää sen monimutkaisemmin, että mies ja nainen tykkää toisistaan? :D
Minuakin muuten haukuttiin joskus alakoulussa lesboksi, enkä ymmärtänyt mitä se tarkoittaa. Tämä oli tosin jo toka-kolmosluokalla.
T. N21
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:43"]
[/quote]
[/quote]
Tarvitseeko heterosuhdettakaan selittää sen monimutkaisemmin, että mies ja nainen tykkää toisistaan? :D[/quote]
Ei heterosuhdetta tarvitse selittää ollenkaan, koska se on luonnollista :P
Mulla tuli eilen liikuttunut olo, kun näin isän opettavan pikkupojalle pyörällä ajoa. Pojalla oli tosi keskittynyt ilme ja apupyörät. Sitten ohi ajoi vanha pappa harmaa parta ja hiukset tuulessa vipattaen. En tiedä miksi, mutta tuli liikuttunut olo.
Joo. Meillä meni suuri ja dramaattinen homokeskustelu näin.
Poika: Äiti mikä on homo?
Äiti: Homo tarkoittaa sitä että mies tykkää toisista miehistä eikä naisista niinkuin yleensä. Menee miehen kanssa naimisiin ja niin edelleen.
Poika: Aha. Missä on mun jalkapallo (tai jotain vastaavaa).
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:25"]
[/quote]
No ootko?
[/quote]
En todellakaan.
Niimpä. Lapsille siinä ei ole mitään luonnotonta, ja vielä kehdataan vetää kiusaamiskorttia esiin mm. adoptio-oikeuskeskusteluissa. Mistähän ne asenteet mahdetaankaan oppia..
Lapset on yleensä fiksumpia kun aikuset