Nettiautosta vastaava päällikkö TM:lle: Käytettyjen sähköautojen kysyntä kasvaa nyt pystysuoraan
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahhahhaa.. Mäkin olen nostanut tota kiinnostustilastoa, kun olen tehnyt sähköautoista hakuja ja vertaillut ominaisuuksia.
Ei se silti tarkoita, että olisin tippaakaan kiinnostunut oikeasti ostamaan sellaista kapinetta.
Miksi haeskelet käytettyjä autoja joita et ole oikeasti kiinnostunut tippaakaan ostamaan? Outoa ajan haaskausta.
No vaikka siksi, että olen kiinnostunut aiheesta ja
että tietäisin, mistä puhun, kun keskustelen aiheesta muiden kanssa.
Yhtä hyvin voisin sanoa, että miksi katsella tv:tä, kun se on ihan ajanhukkaa. Tai musiikinkuuntelu, tai maalausharrastus. Outoa ajan haaskausta...
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että vuonna 2022 päättäjät järkiintyvät sähköautohehkutushuumassaan.
Punahuulihallitus ei ymmärrä mistä päättää. ihan vakavissaan päämnisteriä myöten tarjoavat ratkaisuksi köyhille käytettyjä sähköautoja jos ei varaa uuteen. Siis akkuväsyneitä, kalliita ja vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käytettyjen sähköautojen kysyntä kasvaisi pystysuoraan, niin mitään muunlaisia autoja ei enää haettaisi ensimmäistäkään. Ihan kirjaimellisesti.
Ei se noin mene. Ensinnäkin se "pystysuora" kysyntä riippuu paljolti siitä, millä aikavälillä joku grafiikka tehdään. Tehdään vaikka sadanvuoden käyrä, niin alkaa olla varmaan sitä pystysuoraa käyrää. Ei se tarkoita sitä, että muilla autoilla ei olisi kysyntää.
Nythän se käyrä josta keskusteltiin ei ollut "pystysuora" vaan pystysuora. Ja suora pystysuorassa on ihan samannäköinen katsot sitä sitten millä aikavälillä tahansa. Tosin pitkällä aikavälillä joudut scrollaamaan sinne alkuun.
Ja jos tuotteen a kysyntä nousee 100 prosenttiin kokonaismarkkinoista (näin käy pystysuorassa liikkeessä), niin tuotteen b kysyntää tipahtaa nollaan.
Jaa, että noin ei voi todellisuudessa käydä. No ei tietenkään. Vaan enpä sellaista väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
En usko tuon olevan noin. Ja yleenskin kun jokin lähtee hypetykseen niin parasta säästöä on kulkea vastavirtaan tai ainakin katsoa faktat rauhassa ja niitähän ei vielä ole. Odotan kyllä tilanteen paranevan 3-5v sisään.
Litiumakku keksittiin v.1912. Litium on kevein ioni akkukäytössä. En odota mitään oleellista parannusta.
Olen pahoillani.
Nyt ei kannata kiirehtiä autokaupoille. Tekniikka kehittyy.