Nettiautosta vastaava päällikkö TM:lle: Käytettyjen sähköautojen kysyntä kasvaa nyt pystysuoraan
Kommentit (45)
Ahhahhaa.. Mäkin olen nostanut tota kiinnostustilastoa, kun olen tehnyt sähköautoista hakuja ja vertaillut ominaisuuksia.
Ei se silti tarkoita, että olisin tippaakaan kiinnostunut oikeasti ostamaan sellaista kapinetta.
Uusia joutuu odottamaan luvattoman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Fake news
Eipä ole. Kaveri kävi meillä eilen kylässä kaksi vuotta vanhalla Miillään ja sanoi että siitä tarjoaa autokauppa nyt kaksi tonnia enemmän kuin mitä hän siitä maksoi :D
Ei ole ihmeiden aika ohi kun auton arvo nousee sen kahden ensimmäisen vuoden aikana!
Ei kai 2-3 v. vanhassa sähköautossa vielä mitään ongelmaa ole. Onko sellainen oleellisesti halvempi kuin uusi?
Kysynnän ja tarjonnan laki, minulla laskee sähköautokuume heti kun laittaa kukkaron otsalle.
Jos käytettyjen sähköautojen kysyntä kasvaisi pystysuoraan, niin mitään muunlaisia autoja ei enää haettaisi ensimmäistäkään. Ihan kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytettyjen sähköautojen kysyntä kasvaisi pystysuoraan, niin mitään muunlaisia autoja ei enää haettaisi ensimmäistäkään. Ihan kirjaimellisesti.
Kiitos tiedosta, assburger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta, assburger.
Heh. Mikä on assburger?
Purilaisista toki pidän...
Sinä vaikutat jotenkin mulkulta.
Sitä ilmausta siis on käytetty laisistasi jo kymmeniä vuosia.
Käytetty sähkis on todella huono hankinta. Muutamassa vuodessa virattomia laitteita. Akut pitää uusia kalliilla hinnalla ym.
juuri tehtiin tehdastilaus uuteen bensakäyttöiseen autoon.
Vierailija kirjoitti:
Ahhahhaa.. Mäkin olen nostanut tota kiinnostustilastoa, kun olen tehnyt sähköautoista hakuja ja vertaillut ominaisuuksia.
Ei se silti tarkoita, että olisin tippaakaan kiinnostunut oikeasti ostamaan sellaista kapinetta.
Miksi haeskelet käytettyjä autoja joita et ole oikeasti kiinnostunut tippaakaan ostamaan? Outoa ajan haaskausta.
Uskoisin että kiinnostus ei välttämättä toteudu tehtyinä kauppoina. Minäkin olen hakenut sekä uusia että käytettyjä sähköautoja netin markkinapaikoilta, mutta tarjonta ei ole ollut minua kiinnostavaa. Uudenkarhean käytetyn ostoa voisin siis harkita perheen kakkosautoksi jos hinta olisi kohdallaan, mutta en kovin iäkästä enkä ihan mitä autoa tahansa. Toistaiseksi etäisestikään nämä ehdot täyttävää ei ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytetty sähkis on todella huono hankinta. Muutamassa vuodessa virattomia laitteita. Akut pitää uusia kalliilla hinnalla ym.
Se riippuu hinnasta ja käyttötarpeesta.
Vierailija kirjoitti:
No, voi harmi minulla on 8 vuotta vanha sähköauto, miten mahdan nyt selvitä ollenkaan, nyyh.
Pihassa kaksi autoa, 14- ja 16-vuotiaat.
Toiselle vois ehkä olla korvaava sähköisenä, mutta hinta on aika tapissa, toiselle ei edes ole vielä.
Valetta. Tai tilastovaletta.
Läpitsän kylässä Martti osti sähköauton, kylän enimmäisen sähköauton, lokakuussa.
Läpitsän kylässä Pertti osti sähköauton marraskuussa.
Paikallislehti uutisoi etusivulla "Sähköautojen määrä Läpitsässä kasvaa pystysuoraan. Kanta jopa tuplaantunut yhdessä kuukaudessa".
Ei kai kukaan enää polttomoottoriautoa osta? Ne häviää vähitellen.
KIINNOSTUS käytettyjä täyssähköautoja kohtaan on noussut jo niin suureksi, että kysyntä on ylittänyt tarjonnan, kertoo Tekniikan Maailma -lehden haastattelema liiketoimintapäällikkö Erno Kalalahti.