Mikä on henkilökohtainen motiivisi äänestää persuja?
Muiden kuin persujen parissa vallitseva käsitys tuntuu olevan, että persuja äänestää helposti höynäytettävät elämänkoululaiset, jotka eivät ymmärrä mitään politiikasta, protestoidakseen nykyistä politiikkaa vastaan kokonaisuutena. Minua kiinnostaisi kuulla mikä teidän henkilökohtainen motiivinne äänestää perussuomalaisia on.
Itse äänestin aiemmin Vihreitä, koska he kannattavat perustuloa ja liberaaleja ajatuksia kuten kannabiksen ja eutanasian laillistaminen. Kannatan Vihreiden ajatuksia maahanmuutto- ja energiapolitiikkaa lukuunottamatta, ja verrattuna Vasemmistoon he eivät vastusta ideologisesti Natoa ja yrityksiä. Äänestän jatkossakin heitä (Soininvaaraa) kunnallisvaaleissa.
Näissä vaaleissa äänestän perussuomalaisia vain maahanmuuttopolitiikan takia, sillä en ole muuten heidän kanssaan asioista samaa mieltä. Toivon, että joko muut puolueet muuttuvat maahanmuuttokriittisemmiksi tai perussuomalaiset asettavat humanitaarisen maahanmuuton vähentämisen kynnyskysymykseksi, esimerkiksi suostuen muihin vaatimuksiin jos pakolaiskiintiö alennetaan Englannin ja Ranskan tasolle, eli alle 100 henkeen vuodessa.
Olen tietoinen perussuomalaisten kannasta tasa-arvoiseen avioliittolakiin, mutta humanitaarinen maahanmuutto koskettaa minua henkilökohtaisesti, homoseksuaalien adoptiot ei, vaikka molemmat ovatkin tärkeitä kysymyksiä. Tasa-arvoisen avioliittolain kumoutuminen ei myöskään ole peruuttamaton päätös, mutta humanitaaristen maahanmuuttajien ottaminen on.
Olen itse maahanmuuttaja.
Kommentit (56)
Maahanmuuttoon liittyvien teemojen takia. Olen (myös) äänestänyt aiemmissa vaaleissa vihreitä koska olen huolestunut luonnosta.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:01"]
Mitä mieltä olet ulkomaalaisten karkottamisesta?
[/quote]
En pidä sitä ongelmana. Vaikka riskeeraan itseni joutumisen karkotetuksi, on epätodennäköistä että syyllistyisin sellaiseen rikokseen, josta minut karkotettaisiin, mutta yleinen turvallisuus paranee, ja siitä hyödyn itse. Ap
En ollut ennen juuri kiinnostunut politiikasta, lähinnä siksi että pidin sitä kolmen suuren puolueen paskanjauhantakilpailuna enkä jaksanut korvaani lotkauttaa vaalilupauksille yms. Persuissa "viehätti" se että ne rehellisesti kertoivat mitä edustavat, eivätkä vaan lässyttäneet jotain neutraalin ympäripyöreää äänestäjien katoamisen pelossa (niin kuin ne 3 suurta tekevät).
Plus että asun pienehkössä kaupugissa jossa on paljon mamuja, ja haluan että ne saavat ihan oikeasti tuntuvia rangaistuksia (maastakarkoitus jne.) tekemistään väkivalta- ja seksirikoksista.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:08"]
Maahanmuuttoon liittyvien teemojen takia. Olen (myös) äänestänyt aiemmissa vaaleissa vihreitä koska olen huolestunut luonnosta.
[/quote]
Tällainen ei ole edes harvinaista et joku näkee itselleen tärkeitä tavoitteita noinkin erilaisten puolueiden keskuudessa. Vihreät -> PS tai PS -> Vihreät, on ihan normaalia ja ok.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:01"]
[/quote]
En pidä sitä ongelmana. Vaikka riskeeraan itseni joutumisen karkotetuksi, on epätodennäköistä että syyllistyisin sellaiseen rikokseen, josta minut karkotettaisiin, mutta yleinen turvallisuus paranee, ja siitä hyödyn itse. Ap
[/quote]
Näin mäkin ajattelisin maahanmuuttajana. Ja itse asiassa olen ollutkin mamu itse ja osasin olla ihmisiksi ja kunnioittaa sitä maata ja kulttuuria johon sulauduIn. Toivon vaan ettei sinun kaltaisia asiallisia maahanmuuttajia leimata syyttä. Se ei ole oikein.
Mielestäni kyseinen puolue ajaa selkeimmin tavallisten suomalaisten etua, sen sijaan että ajaisi vain jonkun tietyn erityisryhmän etua tyyliin Kokoomus tai RKP. Pidän myös siitä että puolue uskaltaa puolustaa perinteisiä konservatiivisia arvoja. Mielestäni politiikan tehtävä ei ole ensisijaisesti jatkuva "eteenpäin meneminen ja maailmanparantaminen", vaan tarjota pysyvyyttä ja pitää yllä jonkinlaista järjestystä maan rajojen sisäpuolella. Aika tylsät ja epäseksikkään perustelut siis, mutta mielestäni politiikka voikin olla tylsää. Maailmanparantamista ja bailausta voi jokainen harjoittaa yksityisenä ihmisenä niin paljon kuin huvittaa, kunhan ympäröivä yhteiskunta tarjoaa siihen turvalliset puitteet.
Vähän vaikuttaa sekin, että kyseistä puoluetta lyötiin mediassa niin kovaa varsinkin viime eduskuntavaalien yhteydessä.. sympatiani ovat altavastaajan puolella. :)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:25"]
Mielestäni kyseinen puolue ajaa selkeimmin tavallisten suomalaisten etua, sen sijaan että ajaisi vain jonkun tietyn erityisryhmän etua tyyliin Kokoomus tai RKP. Pidän myös siitä että puolue uskaltaa puolustaa perinteisiä konservatiivisia arvoja. Mielestäni politiikan tehtävä ei ole ensisijaisesti jatkuva "eteenpäin meneminen ja maailmanparantaminen", vaan tarjota pysyvyyttä ja pitää yllä jonkinlaista järjestystä maan rajojen sisäpuolella. Aika tylsät ja epäseksikkään perustelut siis, mutta mielestäni politiikka voikin olla tylsää. Maailmanparantamista ja bailausta voi jokainen harjoittaa yksityisenä ihmisenä niin paljon kuin huvittaa, kunhan ympäröivä yhteiskunta tarjoaa siihen turvalliset puitteet.
Vähän vaikuttaa sekin, että kyseistä puoluetta lyötiin mediassa niin kovaa varsinkin viime eduskuntavaalien yhteydessä.. sympatiani ovat altavastaajan puolella. :)
[/quote]
Sepäs onkin paras syy äänestämiseen: kun niin säälitti! Ja ihan syyttä suottahan niitä tietysti (kuvitteellisesti) sorsittiin ja kiusattiin.
Aloitus on ihan puhdasta mielikuvitusta. Kukaan vihreitä äänestänyt ei siirry persujen riveihin oikeasti.
Mä äänestän näissä vaaleissa nimenomaan maahanmuuttokysymysten perusteella. Näen kyllä mihin muu eurooppa on menossa enkä halua tänne sellaista. Kyseessä on todellinen ja vakava turvallisuusuhka, johon on vielä mahdollista vaikuttaa. Esim Ruotsissa tilanne on jo menetetty. Hälyttävää on myös se, ettei asioista saa keskustella niin kuin ne on. En usko hyssyttelyn olevan hyödyksi kenenkään osapuolen kannalta. Se lisää vain molemminpuolisia ennakkoluuloja ja ongelmia.
Tänne saa tulla, kunhan ollaan kunnolla. Tunnen paljon asiallisia maahanmuuttajia ja toivon heille onnea ja menestystä!
En äänestä perussuomalaisia, mutta jos äänestäisin, ääneni menisi perussuomalaisille sillä perusteella, koska perussuomalaiset ajavat tavallisen kansan ja pienen ihmisen asiaa (mm. autovero pois ja alle 1000 euron kuukausitulot verottomiksi), ajavat asioita, jolla valtion ylenpalttinen tuhlaaminen ja rahojen syytäminen ulkomaille vähenisi tai loppuisi.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:38"]
En äänestä perussuomalaisia, mutta jos äänestäisin, ääneni menisi perussuomalaisille sillä perusteella, koska perussuomalaiset ajavat tavallisen kansan ja pienen ihmisen asiaa (mm. autovero pois ja alle 1000 euron kuukausitulot verottomiksi), ajavat asioita, jolla valtion ylenpalttinen tuhlaaminen ja rahojen syytäminen ulkomaille vähenisi tai loppuisi.
[/quote]
Tämä toimiikin oivallisena "Miksi ei kannata äänestää persuja" -lainauksena. Nuohan on aivan päättömiä lupauksia, jos tuollaisia on tehty!
Vihaan tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta. Vihaan kaikkea ja maailma on mätä, en halua maailman muuttuvan paremmaksi paikaksi. Haluan, että Suomi purkaa kaikki kansainväliset sopimukset ja muuttuu koko maailman vihaamaksi hirviö-valtioksi.
Äänestän persuja maahanmuuttokysymysten takia. Olen maltillinen muslimi ja me tavismuslimit kärsitään eniten näistä ääriryhmistä.
[/quote]
Meneekö muka alle 12 000 euron vuosituloista veroa, muuten kuin joku 10 prosenttia?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:27"]
[/quote]
Meneekö muka alle 12 000 euron vuosituloista veroa, muuten kuin joku 10 prosenttia?
[/quote]
Se 10% on liikaa jos on noin pienet tulot.
Äänestin viime vaaleissa persuja, vaikka olen pesun kestävä kokkari. Nyt onneksi kokoomukseltakin löytyy maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita.
Äänestin ennen KD:tä mutta en enää halua kannattaa hallituspuolueita, persut on vakavassa harkinnassa koska ei ne nyt ainakaan yhtä pahasti voi mokata mitä viime hallitus. Ehdokkaista en kyllä tiedä mitään, Varsinais-Suomesta jos ajattelee niin mitä esim. Kike on nyt aikaisemmin oikeasti konkreettisesti ja henkilökohtaisesti saanut aikaan eduskunnassa? Pitäisi ehtiä perehtyä tällaisiin. Muille pienpuolueille ei ole oikein sijaa, vaikka varmasti heillä on hyviä teesejä mutta saavatko yhden yhtäkään ehdokasta läpi?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:02"]
Suomalaisilla ei ole varaa ottaa lisää maahanmuuttajia. Miksi ottaa töihin somaliasta, kun vaihtoehtona voisi ottaa Saksasta. Suomalaisille työtä ja vanhuksille paremmat olot. Kehitysapu on toimimaton ja siitä voi leikata.. Ilmaston päästöt pitää saada kuriin. Autoveron poisto siitä seuraa vähäpäästöiset autot ja ydinvoima vähentää päästöjä tehokkaasti. Pienyrittäjälle arvonlisärajan nosto on hyvä asia. Köyhille ja eläkeläisille 1000€ verottomana.
Suomalaisten naisten turvallisuus on uhattuna. Raiskaukset on lisääntynyt ja yleensä tekiä on maahanmuuttaja.
[/quote]
Tänne kukaan saksalainen viitti tulla kun asenteet on niin nuivat maahanmuuttoa kohtaan. Kun ei täältä maahanmuuttaja saa töitä. Siivoojankin edellytetään puhuvan täyttä suomea. Kannattaisi näiden maahanmuuttokriittisten muistaa, että jos ei halua somalia, niin samalla mekkalalla jää ilman niitä koulutettuja saksalaisia ja muita länsimaalaisia muuttajia.
Kuten ketjusta on tullut esille, suurin osa persujen suosiosta perustuu mamu-kritiikille. Mutta siihen se sitten jää. Esimerkiksi tulevat "Suomi-kuntoon"-leikkaukset eivät hetkeuta heitä mitenkään, sillä he kuvittelevat että kaikki ratkeaa kun kehitysavusta leikataan. Minäpä kerron: se ei riitä alkuunkaan ja se leikkuri sahaa duunarin persettä paljon kovemmin kun Kokoomus pääsee painamaan kaasua.
Toiseksi Kokoomus, jonka kanssa haluatte hallitukseen ja jonka takapuolta mielellänne nuolette, haluaa tuoda maahan maahanmuuttajia entistä enemmän. He tekevät sen siksi, että pystyisivät polkemaan palkkoja alaspäin ja luomaan halpatyövoiman reserviä. Samalla he hyökkäävät ay-liikkeitä vastaan, etteivät nämä suojaisi duunareita tältä ilmiöltä. Ja taas persut komppaavat kieli ruskeana, koska niin kovasti vihaavat "sosialismia" ja ay-liikettä.
Ei hyvältä näytä. Nauran teille vielä pitkään, omaa kuoppaanne kaivatte kun porvarihallitukseen menette.