Mikä on henkilökohtainen motiivisi äänestää persuja?
Muiden kuin persujen parissa vallitseva käsitys tuntuu olevan, että persuja äänestää helposti höynäytettävät elämänkoululaiset, jotka eivät ymmärrä mitään politiikasta, protestoidakseen nykyistä politiikkaa vastaan kokonaisuutena. Minua kiinnostaisi kuulla mikä teidän henkilökohtainen motiivinne äänestää perussuomalaisia on.
Itse äänestin aiemmin Vihreitä, koska he kannattavat perustuloa ja liberaaleja ajatuksia kuten kannabiksen ja eutanasian laillistaminen. Kannatan Vihreiden ajatuksia maahanmuutto- ja energiapolitiikkaa lukuunottamatta, ja verrattuna Vasemmistoon he eivät vastusta ideologisesti Natoa ja yrityksiä. Äänestän jatkossakin heitä (Soininvaaraa) kunnallisvaaleissa.
Näissä vaaleissa äänestän perussuomalaisia vain maahanmuuttopolitiikan takia, sillä en ole muuten heidän kanssaan asioista samaa mieltä. Toivon, että joko muut puolueet muuttuvat maahanmuuttokriittisemmiksi tai perussuomalaiset asettavat humanitaarisen maahanmuuton vähentämisen kynnyskysymykseksi, esimerkiksi suostuen muihin vaatimuksiin jos pakolaiskiintiö alennetaan Englannin ja Ranskan tasolle, eli alle 100 henkeen vuodessa.
Olen tietoinen perussuomalaisten kannasta tasa-arvoiseen avioliittolakiin, mutta humanitaarinen maahanmuutto koskettaa minua henkilökohtaisesti, homoseksuaalien adoptiot ei, vaikka molemmat ovatkin tärkeitä kysymyksiä. Tasa-arvoisen avioliittolain kumoutuminen ei myöskään ole peruuttamaton päätös, mutta humanitaaristen maahanmuuttajien ottaminen on.
Olen itse maahanmuuttaja.
Kommentit (56)
Minua ottaa suunnattomasti päähän:
1. Nykyinen kielipolitiikka
2. Rajat vuotaa kuin seula murtokeikkaajia ja taskuvarkaita
3. Monikulttuuri-Islamisaatio-katastrofi, meillä on jo tuleva Libanon länsinaapurissa
4. Rahan haaskaus niihin kulttuuri-juttuihin joita enemmistö kansasta ei rahoittaisi
5. Yleisradion liian suuri budjetti ja sekava tehtävä-määritys
6. EU:n liittovaltiokehitys moninaisine yhteisvastuineen
7. Ulkomaalaisten rikollisten hotelli-majoittaminen Suomessa
8. Suomen kielen ja kulttuurin halveksunta
9. Suomen kansallisvaltion halveksunta
10. Lukemattomat järjettömyydet, aina paskalaista päästökauppaan
Siksi Perussuomalaiset, uskoni politiikkaan on palautunut, eikä minun tarvitse passivoitua sohvalle.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:02"]
Suomalaisilla ei ole varaa ottaa lisää maahanmuuttajia. Miksi ottaa töihin somaliasta, kun vaihtoehtona voisi ottaa Saksasta. Suomalaisille työtä ja vanhuksille paremmat olot. Kehitysapu on toimimaton ja siitä voi leikata.. Ilmaston päästöt pitää saada kuriin. Autoveron poisto siitä seuraa vähäpäästöiset autot ja ydinvoima vähentää päästöjä tehokkaasti. Pienyrittäjälle arvonlisärajan nosto on hyvä asia. Köyhille ja eläkeläisille 1000€ verottomana.
Suomalaisten naisten turvallisuus on uhattuna. Raiskaukset on lisääntynyt ja yleensä tekiä on maahanmuuttaja.
[/quote]
Tänne kukaan saksalainen viitti tulla kun asenteet on niin nuivat maahanmuuttoa kohtaan. Kun ei täältä maahanmuuttaja saa töitä. Siivoojankin edellytetään puhuvan täyttä suomea. Kannattaisi näiden maahanmuuttokriittisten muistaa, että jos ei halua somalia, niin samalla mekkalalla jää ilman niitä koulutettuja saksalaisia ja muita länsimaalaisia muuttajia.
[/quote]
Tottakai suomessa edellytetään puhuvan suomea. Mieluummin nekin työpaikat annettaisiin suomalaisille.
Siinä oiva blogi joka kannattaa lukea. Miksi afrikasta tuleva maahanmuutto ei toimi.
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2015/04/05/matkaopas-suvaitsevaisille/
[/quote]
Niin just, mamu on huono kun sitä pitää elättää, mutta ei mamu työtäkään saa tehdä kun joku suomalainen työnvieroksuja on työttömänä. Sivistysmaissa on työpaikkoja maahanmuuttajille, joissa ei edellytetä täyttä kielitaitoa, niistä sitten etenee parempiin töihin, kun kielitaito on ensin kohentunut. Tällä edellytetään heti täyttä kielitaitoa ja sitten räkytetään kun on mamutyöttömyyttä. Ei pidä syyttää tulijoita siitä ettei osata kotouttaa.
Maahanmuutto, pakkoruotsi ja edellisen tavoin toivon muutosta.
Äänestän persuja, koska se on ainoa puolue joka kritisoi maahanmuuttoa ja kehitysapua. Minusta suvaitsevaisuusaate on liian kauan pitänyt sensuurin varjoa julkisen keskustelun yllä tietyistä aiheista, ja haluan että se loppuu. Motiivini ovat siis sananvapaudessa ja avoimmuudessa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:11"]
Äänestän persuja, koska se on ainoa puolue joka kritisoi maahanmuuttoa ja kehitysapua. Minusta suvaitsevaisuusaate on liian kauan pitänyt sensuurin varjoa julkisen keskustelun yllä tietyistä aiheista, ja haluan että se loppuu. Motiivini ovat siis sananvapaudessa ja avoimmuudessa.
[/quote]
Ja kaikki muu on sinulle ihan sama? Se yksi asia ratkaisee kaiken?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:13"]
[/quote]
[/quote]
Tuo on tärkein asia joka merkitsee minulle juuri nyt. Tottakai on muitakin syitä, myös syitä äänestää muita puolueita kuin persuja. Esimerkiksi haluaisin kasvattaa tuloeroja, jonka puolesta pitäisi äänestää Kokoomusta. Toisaalta taas minusta vankeusrangaistusten kovuutta pitäisi lieventää, joka johdattaisi minut Vihreiden kannattajaksi. Mutta äänestäjänä joutuu priorisoimaan minkä kokee tärkeimpänä, koska puolueita on vain rajallinen määrä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:13"]
[/quote]
[/quote]
Tuo on tärkein asia joka merkitsee minulle juuri nyt. Tottakai on muitakin syitä, myös syitä äänestää muita puolueita kuin persuja. Esimerkiksi haluaisin kasvattaa tuloeroja, jonka puolesta pitäisi äänestää Kokoomusta. Toisaalta taas minusta vankeusrangaistusten kovuutta pitäisi lieventää, joka johdattaisi minut Vihreiden kannattajaksi. Mutta äänestäjänä joutuu priorisoimaan minkä kokee tärkeimpänä, koska puolueita on vain rajallinen määrä.
[/quote]
Haluat kasvattaa tuloeroja, eli duunarit palkkakuoppaan ja johtajille entistä suuremmat tulot?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:38"]
En äänestä perussuomalaisia, mutta jos äänestäisin, ääneni menisi perussuomalaisille sillä perusteella, koska perussuomalaiset ajavat tavallisen kansan ja pienen ihmisen asiaa (mm. autovero pois ja alle 1000 euron kuukausitulot verottomiksi), ajavat asioita, jolla valtion ylenpalttinen tuhlaaminen ja rahojen syytäminen ulkomaille vähenisi tai loppuisi.
[/quote]
Meneekö muka alle 12 000 euron vuosituloista veroa, muuten kuin joku 10 prosenttia?
[/quote]
Se 10% on liikaa jos on noin pienet tulot.
[/quote]
Ja maksumiehiksi joutuu taas tavallinen palkansaaja, jonka etua ei aja kukaan. Kaikki ostovoima pois alemman keskiluokan lapsiperheiltä.
Henkilökohtainen motiivi on tietty "kapinallisuuden" tunne. Liikun juuri niissä porukoissa, jossa pitäisi äänestää vihreitä tai vasemmistoa. En vain enää jaksa valtamedian ja vihervasemmiston tekopyhyyttä ja älyllistä epärehellisyyttä mm. maahanmuuttoasioissa. En tajua miten monet ovat valmiita vetämään koko länsimaalaisen sivistyksen alas vessanpöntöstä, koska pitää miellyttää jotain tiettyä ryhmää.
En halua ruotsin mallia, jossa koko yhteiskunta pitää panna sekaisin suvaitsevaisuus-ideologian sokaisemana. Näen todella kieroutuneena nykyisen tilanteen, jossa puolustellaan ties mitä hirveyksiä, vain monikulttuurisuuteen perustuen.
Lisäksi mielestäni Perusuomalaisissa on hyvin päteviä, korkeakoulutettuja ja järkiperäisesti argumentoivia ehdokkaita, muihinkin asioihin kuin maahanmuuttoon liittyen. He ajavat Suomen vahvaa omaa puolustusta ja talouslinjauksetkin tuntuvat järkeviltä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:26"]
Haluat kasvattaa tuloeroja, eli duunarit palkkakuoppaan ja johtajille entistä suuremmat tulot?
[/quote]
Tavallaan kyllä. Perusteluna on se, että tuloerot motivoivat ihmisiä satsaamaan koulutukseen, perustamaan yrityksiä ja tekemään kovemmin töitä. Tämä puolestaan kasvattaa yhteiskunnan elintasoa kokonaisuudessaan, josta hyötyvät kaikki, myös duunarit. Toki kaikkein pienempituloisin duunariporukka todennäköisesti kuitenkin jää häviölle.
Henkilökohtaisin motiivi: Olen homoseksuaali. En halua Suomeen porukkaa, jonka mielestä homot pitäisi tappaa. Toisekseenkin sympatiat Persujen puolelle, heitä haukutaan tosi alatyylisesti. Ja se että nämä haukkujat ovat sitä "oikeamielistä sivistyneistöä", on vieläkin pelottavampaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:06"]Henkilökohtaisin motiivi: Olen homoseksuaali. En halua Suomeen porukkaa, jonka mielestä homot pitäisi tappaa. Toisekseenkin sympatiat Persujen puolelle, heitä haukutaan tosi alatyylisesti. Ja se että nämä haukkujat ovat sitä "oikeamielistä sivistyneistöä", on vieläkin pelottavampaa.
[/quote]
Totta, olen itse biseksuaali ja äänestän persuja.
Koska raiskaavat somalit ovat nykyään arkipäivää.
Äänestän persuja alle 1000 euroa tienaaville verovapaat tulot on fiksuin idea persuilta aikoihin!
Suurin yksittäinen syyni äänestää persuja on keskisormen näyttäminen kok/kes/sdp/vas/vih/kd/rkp:lle.
Tässä listassa onkin ne tarkemmat syyni äänestyskäyttäytymiseeni. http://www.vauva.fi/keskustelu/4443795/ketju/mika_on_henkilokohtainen_motiivisi_aanestaa_persuja/viesti/43#43
Tuosta monikulttuurista on omaa kokemusta sen verran, etten ikinä halua suomeen samaa. Asuin vuodet 1999-2005 ruotsin göteborgissa ja vieläkin tulee vierailtua joka kesä sukulaisten luona. Joukkoraiskauksia, aseellisiä ryöstöjä, jengiväkivaltaa, autojen ja talojen tuhopolttoa sattui silloinkin ja vauhti vain kiihtyy vuosi vuodelta.
Ja nyt tuntuu kuin kaikki muut puolueet perussuomalaisia ja muutosta lukuunottamatta ovat kimpassa ajamassa sitä samaa suomeen. Haluan suomen pysyvän suomena ja turvallisena maana lapsieni takia. Tämän takia äänestän persuja.
t. 32v perheellinen mies
Mulle maahanmuuttopolitiikka on tärkein syy äänestää persuja. Olen myös arvokonservatiivi, joten PS on siinäkin mielessä hyvä valinta. Jos persuja ei olisi, äänestäisin KD:tä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 21:04"]
katkeruus, kateus, tunne kelkasta putoamisesta
[/quote]
Nekö ovat sinun syysi äänestää persuja?
Maahanmuuttopolitiikka, tasa-arvo, helpotusta yrityksille ja lisää työnantajia eli lisää töitä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:02"]
Suomalaisilla ei ole varaa ottaa lisää maahanmuuttajia. Miksi ottaa töihin somaliasta, kun vaihtoehtona voisi ottaa Saksasta. Suomalaisille työtä ja vanhuksille paremmat olot. Kehitysapu on toimimaton ja siitä voi leikata.. Ilmaston päästöt pitää saada kuriin. Autoveron poisto siitä seuraa vähäpäästöiset autot ja ydinvoima vähentää päästöjä tehokkaasti. Pienyrittäjälle arvonlisärajan nosto on hyvä asia. Köyhille ja eläkeläisille 1000€ verottomana.
Suomalaisten naisten turvallisuus on uhattuna. Raiskaukset on lisääntynyt ja yleensä tekiä on maahanmuuttaja.
[/quote]
Tänne kukaan saksalainen viitti tulla kun asenteet on niin nuivat maahanmuuttoa kohtaan. Kun ei täältä maahanmuuttaja saa töitä. Siivoojankin edellytetään puhuvan täyttä suomea. Kannattaisi näiden maahanmuuttokriittisten muistaa, että jos ei halua somalia, niin samalla mekkalalla jää ilman niitä koulutettuja saksalaisia ja muita länsimaalaisia muuttajia.
[/quote]
Tottakai suomessa edellytetään puhuvan suomea. Mieluummin nekin työpaikat annettaisiin suomalaisille.
Siinä oiva blogi joka kannattaa lukea. Miksi afrikasta tuleva maahanmuutto ei toimi.
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2015/04/05/matkaopas-suvaitsevaisille/