Konkreettisia vinkkejä ryhdistäytymiseen?
Kertokaapas parhaat vinkkinne, miten ottaa itseään niskasta kiinni. Oon ihan tavattoman laiska ja saamaton, käytetyt vaatteet lojuu pitkinpoikin, tiskit on tiskaamatta, paperit ties missä, kampaajaa en jaksa varata, muuttolaatikoita nurkissa, urheilut on jäänyt kokonaan, kavereita en jaksa tavata, kun pitäisi itse ehdottaa... Kuinka te pysytte touhukkaina ja tekevinä? Onko jotain rutiineja, mitkä pitää hommat hanskassa?
Kommentit (4)
Minä laitan illalla vaatteet kaappiin tai pyykkikoriin, niin ne ei jää lojumaan. Astiat suoraan koneeseen kun on syöty, jne. Pikkuasioilla saa pysymään paikat siistimpänä eikä synny katastrofisotkua muutamassa päivässä.
Lue Fly Lady Finland -sivustoa. Sieltä mä olen löytänyt vinkkejä.
Kotitöissä pieni on suurta, eli pyykit heti pyykkiin, astiat tiskikoneeseen, tiskikone tyhjennetään heti kun on aikaa jne. Mitä muuhun elämään tulee, esim ihmissuhteisiin, niin ei niissä ole oikotietä. Pitää osata ottaa itse vastuu ihmissuhteista, ja soittaa/viestitellä kavereille silloin tällöin. Samaa voi vastavuoroisesti odottaa heiltä. Ystävyydessä pääsääntöisesti menee asiat niin, että sitä saa mitä ansaitsee.
Pyykkikori käyttöön, jokailtainen tiskaus, kirjeet auki ja suoraan lokerolliseen paperitelineeseen.
Tavallisia kotitöitähän nuo ovat. Oletko aina ollut laiskanpuoleinen, vai onko tapahtunut muutos? Joskus välinpitämättömyys voi olla ulospäin näkyvin oire masennuksesta.