Sos. tilanteiden pelko ja postissa asioiminen...
Tässä kerään rohkeutta lähteä postiin, hassua mutta totta. En pysty asioimaan missään, jos en tiedä tarkalleen mitä olen tekemässä. En ole vuosiin lähettänyt postipakettia joten en tiedä miten ne nykyään menee. Mun pitäisi postittaa puhelin. Kuplamuovia on omasta takaa sopiva palanen puhelimen suojaksi, mutta mitään kirjekuorta tai pakettia ei ole valmiina. Ostanko sellaisen postista? Katsonko itse vai kysynkö myyjältä oikean kokoisen? Mitä sitten, paketti kai punnitaan ja maksan sen mukaan? Olisin kiitollinen jos neuvoisitte ettei tarvitse jännittää niin paljon.
Kommentit (8)
Menee asian vierestä mutta minua kiinnostaa ahdistaako sinua sosiaalisten tilanteiden lisäksi myös muuten ihmisten ilmoilla liikkuminen?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:06"]
Menee asian vierestä mutta minua kiinnostaa ahdistaako sinua sosiaalisten tilanteiden lisäksi myös muuten ihmisten ilmoilla liikkuminen?
[/quote]
Vähän, mutta liikun silti ihan normaalisti ihmisten ilmoilla. Kaikki asioiminen ym kun joutuu puhumaan vieraille eikä ole varma asiastaan pelottaa. En ole uskaltanut vielä käydä äänestämässä vaikka haluaisin.
Äänestäpä samalla kun käyt siellä postissa, niin saat hoidettua kaksi vaikealta tuntuvaa asiaa samalla kertaa. Sitten on hyvä mieli jälkeenpäin eikä tarvitse jännittää sitä äänestämistä enää erikseen :)
Jos tänään käyt postissa, niin samalla voit äänestää. Kaksi hommaa saat samalla kertaa hoidettua.
Kysy rohkeasti virkailijoilta apua, ne saa siitä hommasta palkkaa. Homma heillekin on mukavampaa kun saavat auttaa eikä vain robottina ohjata mummoja jonosta toiseen.
Tsemppiä, kyllä sinä pärjäät.
Käytä Smartpost-pakettiautomaattia, niin ei tarvitse asioida ihmisen kanssa ;)
Hienoa että pystyt kuitenkin liikkumaan normaalisti ihmisten ilmoilla. Minulle se on vaikeaa, välillä tuntuu että olen ainoa jolle tämä on ongelma. Toivottavasti tämä helpottaisi joskus.
Jep, noin juuri. Yleensä posteissa on standit, joissa on noita kuoria ja pakettilaatikoita, valitset niistä sopivan, laitat puhelimen pakkaukseen, suljet sen ja kirjoitat päälle osoitteen tai täytät postista saatavan osoitekortin, jos lähetys vaatii sellaisen. Virkailija kertoo, jos tarvii. Mainitset asioidessasi, että otit pakkaukset sieltä postin standista, niin tietävät lisätä sen hinnan mukaan.