Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi yleisesti luullaan, että mt-syistä eläkkeellä olevat

Vierailija
14.04.2015 |

olisivat masentuneita? Itse olen mt-syistä eläkkeellä, enkä sairasta masennusta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä masennus tarkoittaa usein alkoholismia.

Vierailija
22/30 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ehkäpä yleistys eli ku masennus on niin yleistä nykyään.

Kaikki kuitataan samalla koodilla;" Hän on masentunut." Vaikka oikeasti diagnoosi voi oll mikä tahansa muu mielenterveyteen liittyvä sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:51"]

olisivat masentuneita? Itse olen mt-syistä eläkkeellä, enkä sairasta masennusta.

[/quote]Kuka luulee? Itselleni tulisi ekana mieleen esim. skitsofrenia. En tiedä miten asia on.

Vierailija
24/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä teillä sitten on?

Vierailija
25/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet nuorten eläkkeistä myönnetään mt-syistä, joista taas yleisin on masennus. Siksi varmaan ajatellaan, että olisi masennusta. Ihmiset yleistävät.

Vierailija
26/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 20:37"]

No mikä teillä sitten on?

[/quote]

Mulla on pakko-oireinen häiriö. ap

Vierailija
27/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei oikeasti usko MT-ongelmiin, ellei henkilö ole aivan selvästi "hullu". Joku masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelot yms ajatellaan olevan vain heikkoa luonnetta.

Vierailija
28/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:51"]

[/quote]

Itse myös ihmettelen, miksi luullaan, että kaikki nuoret eläkeläiset ovat sairaseläkkeellä mt-syistä.

[/quote]

Tuskin nyt luullaan, että kaikki on, mutta suuri osa.

Se taas ei ole luulo ---> Kelan alle 30-vuotiaita nuoria koskevasta, maaliskuussa julkaistusta tutkimuksesta käy ilmi, että joka arkipäivä keskimäärin kymmenen alle 30-vuotiasta siirretään työkyvyttömyyseläkkeelle. Kolme neljäsosaa heistä mielenterveysongelmien vuoksi.

Vierailija
29/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että nuoret eläkeläiset ovat nimenomaan mielenterveyssyistä kykenemättömiä normaaliin työntekoon.

Vierailija
30/30 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 20:53"]Aika moni ei oikeasti usko MT-ongelmiin, ellei henkilö ole aivan selvästi "hullu". Joku masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelot yms ajatellaan olevan vain heikkoa luonnetta.
[/quote]

"Hullun" tasoisesti masentuneita ei näy missään julkisilla paikoilla, voisko se olla syy? Katatonisena on hieman vaikea lähteä ihmisten näkyville "hulluilee". Harva tuttuni varmaan uskoisi, kun näkee minut vaikeassa masennuksessa, että olen ollut siitä tuplasti huonommassa kunnossa silloin, kun olin psykoottisesti masentunut. Onneksi olin sairaalassa säilössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan