Löytyykö täältä vertaistukea alkoholistille, tai muuten tsemppausta?
Tiedän kyllä, että moni teistä ajattelee minun olevan luuseri, pohjasakkaa yms yms, ja niinhän minä olenkin, kun heikkoudessani hain lohtua alkoholista, ja todella jäin siihen koukkuun... Nyt alamäki on niin raju, että pohjalla ollaan. Tämä on niin häpeällistä, en ole vielä muille kehdannut myöntää kuin lapsilleni, jotka tästä tietenkin ovat kärsineet eniten.
Olen kait tyypillinen äitialkkis, työt hoidan hyvin ja ajallaan, kotonakin hommat hoituu, mutta viinin tai oluen avustuksella :(, kulissit siis aika ok. Alkoholismin lisäksi olen puolen vuoden aikana sairastunut myös masennukseen, paniikkihäiriöön, näihin on lääkitys, mutta jotenkin tuntuu ettei niistä ole kunnolla tehoa, toki juominen vähentää vaikutuksia? Ainoa, mitä en ole saanut hoidettua ollenkaan hyvin, on laskut, joten ulosottoon on matkalla muutama lasku, häätö edessä... Miten ihminen voi vajota näin alas??
Kommentit (7)
AP, niin syömishäiriökin tässä on kehittynyt, syön kerran päivässä, joskus en sitäkään.
Nyt olen ollut lauantaista asti juomatta, tilalle olen ottanut alkoholitonta olutta, mutta mutta...
Tsemppiä, nyt kevään tullen voisi olla oikea aika ryhdistäytyä. Valosta saa ennemmän energiaa kuin taas syksyllä. Muista liikkua ja ulkoilla, jos suinkin mahdollista ja kykenet, niin oma keho tuottaa mielihyvähormoneita ja olo kohenee.
Ja ota kiltti yhteyttä AA-klinikalle ja myös velkaneuvontaan tai yritä sovitella velkasi velkojien kanssa. Hae apua ongelmiisi.
Ap, joo, mun ryhtiliike on nyt alkanut, yöt vaan aika tuskaisia, hikoilua ja pientä kramppailua, onko normaalia?
Itse olen saanut avun vertaistukiryhmistä. Aa ja na-ryhmät. Tutustu ihmeessä ja ota yhteys oman kaupungin a-klinikkaan. Et ole yksin ♥
Et sinä olet hylkiö, olet arvokas ihminen! Et vain osaa kanavoida ahdistustasi oikein. Alkoholi pahentaa sitä entisestään ja juot pahaan oloon. Kierre on valmis. Mutta sen kai tiesitkin.
Itselläni on sama ruoan suhteen. Ahmin ja salailen sitä. Terveys romahtamaisillaan enkä pysty lopettamaan. Minulla on paljon tietoa ja taitoa syömishäiriöistä, ja silti vaan jatkan :(