Minä en rakasta enää puolisoani.
Onko kuitenkin väärin jatkaa yhdessäoloa? Me emme ole olleet yhdessä kauaa, vain 2 vuotta. Ostimme yhteisen kodin puolisen vuotta sitten.
Miehessäni ei ole mitään vikaa.Hän on minuun erittäin rakastunut. Puhuu häistä, haluaa naimisiin ja haluaa olla kanssani loppuelämänsä.
Olisiko väärin jatkaa yhdessäoloa? Emme kuitenkaan voi/halua myydä asuntoamme, enkä edes halua erota miehestä. En vain rakasta häntä enää samallailla kuin ennen. Yhteiselämämme sujuu hyvin, mies sanoo olevansa erittäin onnellinen. Minäkin kai olen, mutta eri tavalla. Ajattelin antaa aikaa suhteelle sen 1,5 v jolloin olemme asuneet asunnossa 2 vuotta ja myyminen olisi silloin ok. Toivon että ehkä rakkaus palaisi/ olisin tehnyt tuossa ajassa päätöksen olla yhdessä tai erota.
Onko tämä väärin?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:29"]
Rakkaus onkin tahdon päätös eikä tunteen asia. Ei pappi alttarilla kysy että "rakastatko" vaan hän kysyy että "tahdotko rakastaa" Se on tahtotila eikä tunteiden hetteikkö.
Tunteita tulee ja menee eikä niiden pitäisi keinuttaa laivaa. Tahdon päätös ja luja sitoutuminen ovat avainsanoja avioliitossa sekä parisuhteessa.
Minä ottaisin paljon mieluummin vaimon joka tahtoo rakastaa minua kuin vaimon joka vain rakastaa minua. Tahtovaimon kanssa sitten vanhoina kurppina yhdessä pihakeinussa istuttaisiin. Rakastava vaimo rakastaisi minun jälkeen vielä kymmeniä muita miehiä ja lopulta suurella mahdollisuudella kuolisi yksin kun rakkaus taas kerran oli loppunut kesken matkan.
Mies 77
[/quote]
<3