Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu nähny unia/painajaisia jota et pysty kuvailemaan mitenkään?

Vierailija
28.12.2021 |

Sain lapsena yöllisiä kauhukohtauksia ja vanhempana ne muuttuivat lievemmiksi painajaisiksi. Nykyään en enää onneks nää niitä.

Se uni oli aina sama. Se oli ihan järkyttävä, mutta en ikinä ole pystynyt kuvailemaan kenellekkään sitä mitä unessa tapahtuu. Ainoat asiat mitä pystyn sanomaan on, että näin jotain kuvioita ja isoja asioita joita en pysty nimeämään. Tämäkään kuvaus ei kerro juuri mitään. Uneen liittyi aina aivan hirveä pelko ja ahdistus, jota ei voi sanoin kuvailla.

Kauhukohtausaikoina huusin ja itkin herättäen koko talon, mutta minua ei saatu hereille. Kaikki joutui vain odottamaan että lakkaan huutamasta. Itse en muista huutaneeni. Heräsin vain itkeneenä ja suu kuivana kun koko perhe oli ympärilläni huolestuneen näkösenä.

Myöhemmin en enää huutanut vaan nyyhkytin hiljaa ja heräsin äidin sängyn viereltä. Olin pyytänyt äitiltä apua.

Lopulta sitten enää heräsin vain omassa sängyssä itkien kunnes unet loppuivat kokonaan.

Mietin että onko muilla ollut vastaavia?
Tai sitten onko kukaan muu nähny noin omituisia painajaisia, joita ei pysty edes sanoin selittämään?

Äitin veli on myös saanut yöllisiä kauhukohtauksia, mutta hänellä se toistuva uni oli selkeä: hän pelkäsi tippuvansa kaivoon. Olisipa itselläkin ollut mahdollista selittää mistä kyse, mutta en vain koskaan pysty.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pienenä lapsena ollut öisiä kauhikohtauksia, jolloin olen vain itkenyt ja huutanut.

Näin lapsena samantyylisiä painajaisia kuin sinäkin. Isoja palloja ja neliöitä vieri ja pomppi mustassa äärettömyydessä ja se oli hirveän pelottavaa ja ahdistavaa. Myös pitkiä tikkuja liikkui siinä mustassa äärettömyydessä.

Vierailija
2/2 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on pienenä lapsena ollut öisiä kauhikohtauksia, jolloin olen vain itkenyt ja huutanut.

Näin lapsena samantyylisiä painajaisia kuin sinäkin. Isoja palloja ja neliöitä vieri ja pomppi mustassa äärettömyydessä ja se oli hirveän pelottavaa ja ahdistavaa. Myös pitkiä tikkuja liikkui siinä mustassa äärettömyydessä.

Okei, mielenkiintosta. Osasit kuvailla sitä paljon paremmin!

Joskus kun yrittäny jollekin selittää ni oon huomannu että toinen ei ymmärrä yhtään mitä tarkotan.

Oon aina luullu että oon ainoa maailmassa jolla on ollu tollasia unia. Olen pitänyt itseäni jotenki outona sen takia.

Törmäsin siis somessa vaan ohi mennen tuohon aiheeseen liittyen ni rupesin miettii et onko sittenki joku muuki nähny jotain samantapaista..

Ois mielenkiintosta tietää nuista unista lisää että mistä ne kertoo tai johtuu tms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla