Valtsikan/yhteiskuntatieteellisen parhaiten työllistävät alat?
Pieni pelko persiissä alanvaihtoa suunnittelevalla. Nykyisellä alalla työllisyystilanne on suht hyvä, mutta ala ei sovi mulle lainkaan, joten siirryn täältä matlusta sinne "huuhaa-humanistiseen".
Oikeastaan kaikki Helsingin valtiotieteellisen alat kiinnostavat, samoin muiden yliopistojen yhteiskuntatieteelliset. Lisäksi erityisesti filosofia vetää puoleensa, mutta olen saanut sellaisen käsityksen että sieltä on erityisen haastavaa työllistyä?
Löytyykö näiden alojen ja eri yliopistojen linjojen väliltä selkeitä eroja työllistymisessä opintojen jälkeen? Mitä suosittelette? Mistä kannattaa pysyä poissa?
Kommentit (7)
Sosiaalityö antaa 100% työllisyyden. Filosofian voi lukea vaikka harrastukseksi siihen päälle.
Sosiaalityö ja taloustiede ehdottomasti, mutta toki kannattaa pohtia mikä itseä oikeasti kiinnostaa. Itse valtsikasta valmistunut ja eri pääaineet ja siten työnkuvat tulevaisuudessa voivat vaihdella erittäin paljon.
Sosiaalityöstä työllistyy vaikkei edes tuntisi ketään. Jostain viestinnästä taas joo jos on tosi hyvin verkostoitunut. Ja muut on siltä väliltä.
Kiitos vastauksista! Sosiaalityö hieman mietityttää työn luonteen vuoksi. Kuulisin mielelläni vielä lisää muistakin linjoista. :)
-ap
No kauppis on helppo opiskeltava ja aika hyvä työllistäjä. Laskis ja vero pääaineiksi ja tilkkaamaan tai jonkun firman konsernilaskentatiimiin niin aika varmuudella pääsee leivän syrjään kiinni. Toki robotiikka näitäkin hommia uhkaa mutta pitää pitää vaan oma osaaminen pulssilla niin ettei joudu karsintaan. Työn luonteeseen kuuluu kausittaisuus, eli omaa elämää pitää pystyä joustamaan kauden vaiheiden ja tilinpäätösten aikataulun mukaan aika pitkälle vaikka uralla etenisikin.
up!