Miten pidättää itku hautajaisissa? En osaa itkeä äänettä nätisti?
Rakas pappani haudataan pian. Minä en osaa itkeä kuten elokuvissa nätisi pari sievää kyyneltä valuen. Mitään rauhoittavia lääkkeitä en saa menneisyyteni vuoksi.
Kommentit (28)
Jos vainaja on minulle rakas, koen suorastaan tärkeäksi, että saatan hänet itkien hautaan. Minusta rakas ihminen on ansainnut kyyneleeni, tekivät ne minusta sitten miten ruman tahansa.
Minä olen myös näitä "räkä roiskuu"- itkijöitä, jotka eivät pitsiliinalla sitä yhtä kyyneltä pyyhi poskelta. Olen ollut monissa hautajaisissa kanttorina ja usein ollut se ainoa, joka itkee, vaikka en ole vainajaa ollenkaan tuntenut.
Kaikista hämmentävin oli kokemus, jossa taas kerran itkin tuntemattoman ihmisen hautajaisissa. Haudalla kun oltiin, niin pyyhin nahkahansikkailla silmiäni. Kotiin kun menin, niin huomasin, että mustat hansikkaat olivat päästäneet väriä ja mustine silmänympäryksineni näytin ihan pandalta.
Sulle tärkein asia on se miltä sä näytät? Rakkaan pappasi hautajaisissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös näitä "räkä roiskuu"- itkijöitä, jotka eivät pitsiliinalla sitä yhtä kyyneltä pyyhi poskelta. Olen ollut monissa hautajaisissa kanttorina ja usein ollut se ainoa, joka itkee, vaikka en ole vainajaa ollenkaan tuntenut.
Kaikista hämmentävin oli kokemus, jossa taas kerran itkin tuntemattoman ihmisen hautajaisissa. Haudalla kun oltiin, niin pyyhin nahkahansikkailla silmiäni. Kotiin kun menin, niin huomasin, että mustat hansikkaat olivat päästäneet väriä ja mustine silmänympäryksineni näytin ihan pandalta.
Kiitos nauruista🤣🤣🤭🤭
Itse harjoittelen eri itkuja eri tilaisuuksiin vähintään kaksi kertaa viikossa useamman tunnin kerrallaan, joskus myös useammin. Peilin edessä harjoittelua myös suosittelen.
Minua hävettää hautajaisissa se että itken niin hirveästi ja kasvoni muuttuvat aivan kirkuvan punaisiksi itkemisen takia. Kirkuvan punainen itkevä naama ei ole kaunis näky.
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhdet hautajaiset, joissa olin ainoa, joka vaan itki. Muut olivat suorastaan iloisen oloisia. Olivat helluntailaisia.
Olipa kiinnostava viesti! Olen myös kerran ollut melko nuoren ihmisen hautajaisissa (helluntalaisia), joissa tunnelma oli kuin iloisissa kesäjuhlissa. Kaikki lavalla esiintyjät hymyilivät ja nauroivat...jokaisella oli sellainen ylivirirtetty hymy naamalla. Minua ahdisti niin, että voin fyysisesti pahoin.
Varmaan näinkin.
T. Edellinen