Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidättää itku hautajaisissa? En osaa itkeä äänettä nätisti?

Vierailija
28.12.2021 |

Rakas pappani haudataan pian. Minä en osaa itkeä kuten elokuvissa nätisi pari sievää kyyneltä valuen. Mitään rauhoittavia lääkkeitä en saa menneisyyteni vuoksi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tartte pidätellä. Elokuvat ei ole totta, ne siis ei useinkaan vastaa todellisuutta. Voit itkeä hautajaisissa just niinku sä itket.

Vierailija
2/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissa hautajaisissa. Ihan turhaan ajattelet koko asiaa, paikalla olevat naiset aloittavat tietyssä kohtaa toimitusta aina kuoroitkun, ei siinä kuunnella miten se tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä itkeä. Minusta kyllä hautajaisissa voitaisiin myös kunnioittaa vainajan elettyä elämää ja muistella hyvällä.

Vierailija
4/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina kynsillä peukalon ja etusormen välistä ihoa. Se auttaa itseäni kun vie huomion muualle. Auttaa myös jos aivastuttaa.

Vierailija
5/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas pullo jallua ja loput papan haudalle. Pappa hymyilee haudassa.

Vierailija
6/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota paksu huivi mukaan ja itke siihen, suodattaa vähän ääntä. Näin tein mummini hautajaisissa. Huivi pesuun hautajaisten jälkeen.

Vierailija
7/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itkun tulla jos on tullakseen. Ei ketään kiinnosta (vain selkeästi teeskennelty ja teatraalinen esitys vi*uttaa ja pistää silmään).

Vierailija
8/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke etukäteen.

Vierailija
9/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvisin yksistä hautajaisista niin, että keskityin ajattelemaan jotakin itselleni neutraalia asiaa. Toistelin sitten sitä mielessäni aina kun tuntui että itku meinaa tulla.

Vierailija
10/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kai sitä itkeä. Minusta kyllä hautajaisissa voitaisiin myös kunnioittaa vainajan elettyä elämää ja muistella hyvällä.

Millaisissa hautajaisissa yleensä käyt? Kyllähän se itku ja hyvällä muistelu kulkee aika käsi kädessä.

Vierailija
11/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, jos ei suruaan saa näyttää ulospäin, koska se ei ole riittävän esteettistä. Ennen vanhaan oli paremmin, kun oli virallisia itkijänaisia, jotka hoitivat homman kokemuksella ja ohjasivat väkeä tunteiden näyttämisen tielle. 

Vierailija
12/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vakiorallatus, jota alan lauleskella päässäni hautajaisissa samalla kun "lasken" silmilläni paneeleita tai laattoja tmv. En tykkää tunteilla ihmisten edessä, siksi tämä.

Vierailija
13/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja usein näin käykin sitten muistotilaisuudessa. Itse siunaus ja mahdollinen hautaus tuppaavat olemaan se vaikeampi osuus. Itselläni ei kyllä koskaan tule mieleen ajatella miten toiset itkevät, itsessä riittää olemista.

Vierailija
14/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnät sen nessun syvälle nassuun ja koitat itkeä ääneti samalla kun räkää valuu ja kyynelille ei näy loppua. Näin ite :D

Vierailija
15/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä kuin muutkin, että itke jos itkettää, tässä lajissa ei anneta teknisiä ja taiteellisia pisteitä. On ok itkeä tai olla itkemättä omalla tyylillään.

Mutta jos haluat välttämättä rauhoittavaa hautajaisiin etkä saa kunnon reseptinappeja, niin itselläni pari valeriaanaa auttaa lähes yhtä hyvin. Saa mm Ruohonjuuresta.

Vierailija
16/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhdet hautajaiset, joissa olin ainoa, joka vaan itki. Muut olivat suorastaan iloisen oloisia. Olivat helluntailaisia.

Vierailija
17/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vakiorallatus, jota alan lauleskella päässäni hautajaisissa samalla kun "lasken" silmilläni paneeleita tai laattoja tmv. En tykkää tunteilla ihmisten edessä, siksi tämä.

Sama. Itse hoen jotain mantraa voi widdu mitä pelleilyä tms. pidätelläkseni itkua,

Vierailija
18/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itkun tulla vaan 😢

Omasta isästäsi kysymys, ei ole mitään syytä pidätellä itkua eikä Surua💔

Vierailija
19/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke vaan, niin me muutkin olemme tehneet, kun läheisiämme olemme hyvästelleet. Maski onneksi auttaa siihen, että koko naama ei näytä niin itkettyneeltä, vaikka maskin kanssa itkeminen onkin kyllä vielä hirveämpää kuin muuten.

Vierailija
20/28 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan itkeä julkisesti, en ajattele, ettei surua saisi näyttää, mutta se on jotenkin niin henkilökohtainen asia mulle, etten haluaisi itkeä kuin harvojen ja valittujen aikana. Olen myös äärettömän huono pidättelemään itkua, joten hautajaiset todella ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän