Fitnesspäiväkirjat LIVE KESKUSTELU
Kommentit (660)
Joo tuo Venlan poikaystävä Markku tais jossain vaiheessa jotain kuuria vetää, kun melkoinen kasvu tuli jossain vaiheessa salatuissa elämissä. Ja mitä Venlaan tulee, niin kyllähän siitä joissakin salkkarijaksoissa näki että jotain on tehty. Mutta ei mitkään ihmeelliset lihakset (esim. hiihtäjät bjorgen ja saarinen veisivät 100 - 0).
Tuosta Eevistä luin juttua. Aika terveellä pohjalla. http://www.iltalehti.fi/viihde/2015041319510653_vi.shtml Minusta sellaisten ei kannata edes lähteä kisaamaan, joilla ei ole rakenne lajiin sopiva eli x- kroppa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:12"]
Ai että toi Karalahti on luotaantyöntävä. Ja Nanna kihertää jutuille kuin pikkutyttö.
[/quote]
Näin.
Lisäksi ainakaan sillä minifitnessillä ei ollut kyllä mitään näkyvää lihasta.
Tämä blogiporukka on kyllä yhteiskunnan ongelma :(
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:00"] Jos meen syömishäiriöisten sivuille niin tietenkin löydän sen syömishäiriöisten kannan asiaan?! Mutta en ole kiinnostunut syömishäiriöistä vaan fitness ilmiönä kiinnostaa mua ja tämä parjaaminen lähinnä naurattaa. Minkä tahansa liikuntaharrastuksen ympäriltä löytyy henkilöitä joilla homma on mennyt överiksi, miksi nämä muka olisivat se jonka perusteella lajista pitäisi muodostaa kuva? [/quote] Juu, missä tahansa lajissa voi vetää yli, mutta kun fitnesiin KUULUU sairaalloinen ruuan kyttääminen, pannaan asettaminen ja muu sairas toiminta. Se ei ole lähelläkään normaalia saliharratusta. . Enkä parjaa nyt erityisemmin tämän ohjelman henkilöitä, vaikkakin heidänkin elämäntyylistä ja suhtautumisesta ruokaan ja treeniin näkee hyvin yleistä meininkiä. . Myös nuo Vajakkimaamaiset "läskit mammat itkee" -argumentit voit jättää samaten.
[/quote]
Se että se on sun mielestä sairasta ei siitä automaattisesti sellaista tee. Syömishäiriö on sairaus, sairas ihminen ei voi hyvin eikä jaksa treenata, ainakaan kauaa. Fitneksen perusajatus on täyspainoinen treeni jota oikeanlainen ruokavalio tukee. Jos se jollakin menee sairauden puolelle ei tarkoita että koko laji olisi sairas. Olet yksinkertaisesti väärässä. Ei myöskään kuulu nimittely tapoihini vaikka se näyttää olevan palstan tapa kun fitnesnaisista tulee puhe.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:26"] veikkaan ettei hirveän monelta löydy samanlaista itsekuria esim. ruuan suhteen [/quote]
Anoreksiaa sairastaneena uskoisin, että itseltäni löytyy, mutta se on viimeisiä asioita joista voisin olla ylpeä saati leveillä sillä somessa tai blogissa. Paljonkin tuttuja piirteitä välillä huomaa fitness-tytöissä :) syömishäiristä toiseen, hyväksytympään ja ihaillumpaan.
niin teennäistä että ihan oksettaa. Elän itsekin kuten nuo tytöt (treenaan tavoitteellisesti ja syön terveellisesti), eli tähän väliin on turha vetää kateellisuus-korttia. mun mielestä jokainen noista vaan on persoonana niin ärsyttävä, että en varmaan enää pysty katsoa yhtäkään sarjaa ko. ohjelmasta. Mikä on tosi harmi, koska ohjelma muuten olisi kiinnostanut tosi paljon. Mari vaikuttaa happamalta ja pakkomielteiseltä (ulkonäkö kuiva ja rääkätyn näköinen). Nanna on jotenkin ärsyttävän tekopirteä, en jaksa katsoa minuuttiakaan. Venla kovasti selittelee miten haluaa näyttää esimerkkiä, kuinka voi elää rennosti mutta olla silti pienissä rasvoissa ja kovassa kunnossa... Onkohan oikeasti näin? Mä ainakin tunnistin pinnan alta pientä perfektionistia (siivousvimma yöllä, ihan liian laiha ja kuihtunut ulkonäkö). Olen itse aikoinaan ollut ihan samanlainen, annoin muille ymmärtää että kaikki on ok, mutta todellisuus oli jotain ihan muuta. Ne jotka on itse kokenut vastaavaa, tunnistaa kyllä piirteet... En ala niitä sen enempää luettelemaan. Ja sitten Eevi... joku mainitsi että tulee mieleen koulukiusaajat, mulle tuli sama mieleen. Breikkaus-kohta sai ihan vilunväreet aikaan, tosi rasittava teennäinen nauru. Blogista saa paljon asiallisemman, kypsemmän ja ystävällisemmän kuvan.
Minä minä minä.... Huoh.
(Anteeksi kappalejaot, puhelimella kirjoitan)
"Tiukan itsekurin" taustalla voi olla OCD eli obsessiivis-kompulsiivinen häiriö. Tavoitellaan täydellisyyttä ja ollaan joustamattomia.
Tällaselle henkilölle tiukat rutiinit ovat turvallisia, eikä itsekurin kanssa tarvitse juuri kamppailla. Ristiriitoja sen sijaan synnyttää ne tilanteet, joissa pitäisi joustaa omista rutiineistaan.
Ohjelman katsottuani varmistuin siitä, että fitness on ihan tyhjäpäisten hommaa.
Kellä on 300 kg prässi ja onko pohjasta vedetty? Oliko kukaan kyykkäämässä, oliko kunnon kyykkyjä vapailla painoilla - ei pyllistyksiä tai smithissä. Paljonko oli painot?
Ohjelmana, ei antanut mitään muuta kuin vahvistuksen tyhjäpäisyydestä. Varsinkin tämä Karalahti, vai mikä Koivisto nyt onkaan. Hirvittävää kun ihmisestä näkee heti, ettei elämässä ole muuta sisältöä kuin tuijotella peilistä omia liikkeitään. Glamouria ja blingblingiä pitää olla ja jenkeissä käydä salilla :D Vertaisin tätä tyttöä kuivaan tiskirättiin. Muut tytöt oli ehkä hieman "normaalimpia".
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:50"]Kellä on 300 kg prässi ja onko pohjasta vedetty? Oliko kukaan kyykkäämässä, oliko kunnon kyykkyjä vapailla painoilla - ei pyllistyksiä tai smithissä. Paljonko oli painot?
[/quote]
Venla kyykkäsi mutta YLLÄTTÄEN smithissä, ihan liikaa painoja ja "kyykky" oli pelkkä pyllistys taaksepäin, hyvä että polvet koukistui kymmentä senttiäkään. Että siinä oikeen FITNESSTÄ ja "kovaa treenaamista" kerrakseen :D
Yllätti myös tuo Venlan kyykky. Hänen treenaamisensa on muuten näyttänyt aika hyvältä, niin erikoista että a) kyykkää smithissä b) kyykky oli pelkkä pyllistys eikä mennyt lähellekään 90 astetta saati sen ali..
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 06:51"] Ottaako teitä muutamaa todella näin koville, kun fitness on jo todettu ja luokiteltu syömishäiriöksi ja sekopäiseksi toiminnaksi? . Enkä todellakaan ole kateellinen jostain "uskomattomasta kurista", olen jo anoreksiani sairastanut ja kiitos ei enää :D [/quote] Joo nää av-mammojen luokitukset ja toteamiset on kyllä nähty. Ehkä jään ootteleen asiaa tuntevampien lausuntoja aiheesta. [/quote] http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/syomishairiot1.html aloitahan vaikka tuolta. Samasta jutustahan tuossa on loppujen lopuksi kyse. Elämä pyörii syömisen,kalorien ja liikunnan ympärillä.
[/quote]
Niin missä täällä mainittiin asiasta? Fitness ei ole mikään helvetin syömishäiriö. Se toki voi olla sitä ja monella onkin, mutta automaattisesti se ei sitä ole.
Hyi, vilahti Kira Kosonenkin ohjelmassa, yöks.
Venla on noista ainoa, jolla on päässä järkeä ja on muutenkin symppis. Tykkään myös hyvinvointitreenaamisen ajatuksesta, mutta valitettavasti Venlan olemus kielii, että on Venlallakin kääntynyt pakkomielteen puolelle tuo elämäntyyli. Vuosi tai pari sitten Venla oli upean näköinen, terveen urheilullinen, nyt on mielestäni huolestuttavan laiha. Toivottavasti löytää vielä tasapainon elämäänsä.
Sanoiko tuo Nanna olevansa 27v? Käytöksen perusteella kyllä luulisi olevan pahainen teinityttö. Ja se nauru, my god. Ylimielinen pissis.
Olen saanut blogista ihan erilaisen kuvan Eevistä, luen sitä blogia silloin tällöin. Oli jotenkin luotaantyöntävän oloinen, tosiaankin kuten joku sanoi, tuli mieleen koulukiusaaja. Nanna oli ihan järkky. Venla vaikutti ainoalta järkevältä porukassa, vaikka olikin aika ruipelossa kunnossa. Saa nähdä, mitä tulee jatkossa, vai onko ohjelma samanlaista minä minä minä, kauheaa miten muut syö huonosti, minä minä minä syön oikein.
Fitnessiä verratessa muihin "oikeisiin" urheilulajeihin, on huvittavaa, kuinka sitä pitää todistella terveydellä vrt. esim. kilpahiihtoon. Toki muissakin urheilulajeissa on ylitreenaavia ja syömishäiriöisiä, mutta he eivät ainakaan ota pers- ja ruokakuvia todistellakseen terveyttään ja tuloksiaan, tai kerjää sääliä itseaiheutetuilla loukkaantumisilla tai sairauksilla mediassa.
Vaikka terveydestä on hyvä mediassa puhua, mietityttää, onko tv-yhtiöillä mitään vastuuta terveysviihteensä mahdollisista vaikutuksista nuoriin ihmisiin. Suurinta pudottajaa, Jutta-sitätätä, Fitnesspäiväkirjat... Vaikka nuoret ovat nykyään mediakriittisiä, on surullista, kuinka vartalon muokkaamisesta on tehty mediassa yksi elämän tärkeimmistä saavutuksista. Muistaakseni tämänkin sarjan mainos oli juuri Demi-lehdessä.
Tunnen useamman fitness-kisaajan ja raskaansarjan kehonrakaentajan ja eivät kyllä yhtään ole tuollaisia kuin tuossa ohjelmassa olleet typsykät. Osa on yrittäjiä, osa tekee päiväduunia kisaamisen ohessa ja yhtään pyllykuvaa eivät ole faceen postanneet, tosin kisojen edellä saatetaan vähän väläyttää kisakuntoon valmistautumiskuvia. Olipa kyllä ihan turha ohjelma, mä odotin enemmän treenihommeleita, olisi selitetty mitä tehdään ja miksi ja ruokapuolella sama juttu. Täähän oli kauheeta kanamaista koohotusta paikasta toiseen ja jotain lässyttämistä lapsuudenajan valokuvista ja hyppelyä sillalla keskellä muita ihmisiä. Plääh, en katso toiste, meen ennemmin itse salille :)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 11:08"]
Fitnessiä verratessa muihin "oikeisiin" urheilulajeihin, on huvittavaa, kuinka sitä pitää todistella terveydellä vrt. esim. kilpahiihtoon. Toki muissakin urheilulajeissa on ylitreenaavia ja syömishäiriöisiä, mutta he eivät ainakaan ota pers- ja ruokakuvia todistellakseen terveyttään ja tuloksiaan, tai kerjää sääliä itseaiheutetuilla loukkaantumisilla tai sairauksilla mediassa.
Vaikka terveydestä on hyvä mediassa puhua, mietityttää, onko tv-yhtiöillä mitään vastuuta terveysviihteensä mahdollisista vaikutuksista nuoriin ihmisiin. Suurinta pudottajaa, Jutta-sitätätä, Fitnesspäiväkirjat... Vaikka nuoret ovat nykyään mediakriittisiä, on surullista, kuinka vartalon muokkaamisesta on tehty mediassa yksi elämän tärkeimmistä saavutuksista. Muistaakseni tämänkin sarjan mainos oli juuri Demi-lehdessä.
[/quote]
Jos joku haluaa ottaa kankustaan kuvia, niin miksi se sinua häiritsee? Minusta on sairasta, että nuorille toitotetaan sitä että on ok että naiset haukkuvat muiden naisten ulkonäköä. Jos joku tykkää treenata, niin siitä vaan, jos joku tykkää enempi makoilusta, niin siitä vaan. Kaikki olemme samanarvoisia, olimme sitten minkä muotoisia tahansa. Fitness ON ulkönäkökeskeistä, tottakai koska kyseessä on laji jolla muokataan omaa kehoa. Mutta siinä on kyse myös terveellisyydestä ja hyvästä ravinnosta. Laihuus EI kuulu fitness-ihanteeseen, eihän liian laihoilla ole edes mitään mistä muodostaa lihaksia. Minusta nuoret tytöt sietäisivät ottaa enempi mallia fitness-harrastajista kuin esim sairaalloisen laihoista malleista. Eri asia ovat ne kreisit kisoissa ravaavat harrastajat, sillä kisadieetti on kaukana terveellisyydestä, ja juuri näihin tyyppeihin lajista tietämättömät sekoittavat tavalliset fitness-harrastajat.
Venla on kyllä symppis, hassua katsoa häntä hymyilemässä kun on tottunut katsomaan Venlaa salkkareiden Heidinä naama norsunvitulla jo monta vuotta putkeen :D