Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia emättimen-/kohdunlaskeumista kaivataan!

Vierailija
13.04.2015 |

Hei! Esikoinen on kohta 2 kk vanha ja seksiä harrastettu pari kertaa. Ongelma on kipu emättimen takaosassa, kiristävä tunne. Tästä syystä penistä ei saa työnnettyä niin syvälle kuin ennen. Mies myös sanoi, että emättimessä tuntuu jotain, aivan kuin jotain tulisi siellä vastaan. Katsoin peilillä ja reiästä näkyy jotain pullistumaa ja kokeilemalla tuntui kuin etuseinä olisi pullistunut. Ainakin tuntuu aivan erilaiselta kuin ennen. :/ Tuntuu myös välillä kuin tampooni ym. olisi sisällä. Myös virtsasuihkun katkaisu onnistuu välillä, mutta välillä ei, kun testasin lantionpohjanlihaksia. Niitä treenasin raskaana, mutta nähtävästi en tarpeeks.

Olen vasta parikymppinen, joten tämä ahdistaa tosi paljon. Ensi viikolla onneksi jälkitarkastus. Kuulostaako teidän mielestä laskeumalta? voiko korjaantua jumpalla vai tarvitseeko leikata?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksikin itse tiedät parhaiten että siellä on jotain mitä ei pitäisi olla. Minun piti käydä kolmella gynellä että löytyi oikeanlainen laskeuma. jos eka sanoo että ei ole laskeumaa niin älä usko - niitä on erilaisia, minulla on emättimen takaseinän laskeuma ja kohdunlaskeuma, ehkä sinulla on jotain muuta. Kyllä tuo kuulostaa siltä että joku laskeuma sinulla varmaan on. Olen menossa leikkaukseen, niin että niitä voidaan leikata kyllä. Samoin jos emättimesi on pahasti revennyt jostain ja se vaivaa sinua, tai seksielämä ei enää suju tai tunnu miltään, sitäkin voidaan (ja pitää) korjata. ÄLÄ kuuntele av:n vitsailijoita jotka puhuu kauneusleikkauksista yms. Se on invalidisoivaa jos alapää on rikki. Lisäksi virtsankarkailua ja ulosteen karkailua voi korjata. Lantionpohjalihaksia voidaan jumpata fysioterapiassa sähköllä jos alapää on kovin väljä ja lihakset ihan kuolleet. Pitää vain olla sitkeä ja vaatia apua tarpeeksi monesta paikasta. Jos terkkarin gyne on idiootti vanha ukko (niin kuin minulla oli :( niin mene yksityiselle ja kysy kuka gyne on laskeumien ja emätinkorjausten asiantuntija.

Ei johdu sinun jumppaamisesta että kuinka alapää kestää synnytyksen, esim. minulla oli imukuppisynnytys ja tosi pahat repeämät. Se vaan on aika rajua ja raadollista toimintaa.

Näitä minun mielestä hyssytellään liikaa ihan kuin synnytys olisi kaikille "ihan helppoa ja luonnollista". Paljon meitä sitten korjaillaan.

Kerro miehellesi että kyse ei ole siitä ettet halua mutta hänen pitäisi tukea sinua että saatte yhdessä sinulle hyvää hoitoa. Kenen tahansa naisen identiteetille ottaa kun intiimeimmät paikat ei olekaan sitä mitä ennen. Se ottaa parisuhteellekin jos ette juttele siitä ja hoida sinua yhdessä kuntoon.

Tsemppiä, kyllä se siitä korjaantuu, minä olen jo leikkausjonossa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla