Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisarukset tosi erinäköisiä keskenään, kateutta ilmassa

Vierailija
13.04.2015 |

Meillä on siis 2 tyttöä, toinen tokalla ja toinen ekalla. Tytöt on aina olleet parhaat kaverit keskenään mutta nyt pienempi on alkanut kadehtimaan isompaa ja osoittaa sen esim. haukkumalla tyhmäksi ja kieltäytymällä yhteisistä leikeistä.

Pelkään että tämä johtuu siitä että vieraat ja tyttöjen kaverit kehuvat isompaa jatkuvasti, koska hän on tosi näyttävä ja kaunis, pitkätukkainen ja hänellä on suuret tummat silmät. Toki pienempikin on mielestäni oikein kaunis, mutta vieraat sivuuttavat hänet usein kokonaan ja kehuvat vain isompaa. Olen yrittänyt sanoa ihmisille että kehuisivat tasapuolisesti mutta enhän minä esim. koulussa ole aina paimentamassa. Itse kehun aina molempia.

Isommalla on pitkät tummanruskeat paksut hiukset ja pienemmällä on vaaleat, lyhyet ja heiveröiset jotka eivät vain kasva vahvoiksi vaan ovat ihan kuin vauvalla. Nyt pienempi on alkanut vaatia että siskollekin pitää leikata lyhyet hiukset.

Molemmat tykkäävät kivoista vaatteista, haluavat ja saavatkin valita itselleen nätit vaatteet, ja nyt pienempi vaatii aina että "mulle hienommat kuin siskolle". Käy myös siskonsa huoneissa varkaissa.

Isompi on suhtautunut tähän yllättävän hyvin, on kiltti pikkusiskolle ja kehuu tätä kivaksi, ymmärtää että toinen on pienempi eikä aina mieti loppuun asti sanomisiaan. Kerran tosin tuli kohtalokas moka, kun isompi suuttui pienemmälle (syystä) ja sanoi tätä kaljupääksi. Pienempi itki tätä monta iltaa.

Pelkään että tästä seuraa sisarusten välille ajan mittaan kaunaa ja kateutta ja olen aika neuvoton. Korostan aina että molemmat tytöt ovat kivoja ja ihania sellaisina kun ovat ja tietysti sitä että sisin ratkaisee, ei ulkonäkö. Mutta nyt kun kuvioon on tullut koulu ja läheiset kaverisuhteet niin tunnen oloni voimattomaksi :(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:57"]

Ihme bimboja olet kasvattamassa, meidän piireissä ei todellakaan kilpailla kauneudessa tai kommentoida muiden ulkoisia ominaisuuksia.

[/quote] Ihme bimbo olet itse kun et ymmärrä mistä kirjoitin. Meidän piireissä ei todellakaan haukuta muita bimboiksi tai kommentoida viesteihin lukematta niitä.
ap

[/quote]

Kamalan nostalginen "ite oot!" -argumentti, seuraavaksi varmaan vilautetaan kateuskorttia? Kommentoin aloitukseen, jossa sisaruksia oltiin opetettu pitämään ulkoisia ominaisuuksia tärkeinä.

Minun lapsuudessani eikä nykyäänkään kommentoida kenenkään naamaa tai kroppaa varsinkaan koulussa, näytti se sitten millaiselta hyvänsä.
[/quote]

Ai ei kommentoida koulussa nykyään? Aina on kommentoitu ja aina tullaan kommentoimaan. Ulkonäkö on usein "syy" koulukiusaamiseen.

Vierailija
42/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:12"]

Ai ei kommentoida koulussa nykyään? Aina on kommentoitu ja aina tullaan kommentoimaan. Ulkonäkö on usein "syy" koulukiusaamiseen.

[/quote]

Siinä tapauksessa kannattaa vaihtaa oppilaitosta tai vähintään opettaa niille muksuille sosiaalisia taitoja. Minä näin peruskoulussa yhden ainoan koulukiusaamistapauksen, joka sekin oli pelkästään häilyvää vastahakoisuutta äärimmäisen huomionhakuista ja ylivilkasta lasta kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse melko ''näyttävä'' lapsi erittäin tuuhealla, pitkällä ja paksulla blondilla hiuksilla ja jäänsinisillä silmillä (sain ihasteluja osakseni aikuisilta) ja ohuthiuksinen pikkusiskoni oli minulle kateellinen. Tuntu aika pahalta katsoa, kuinka hän yritti saada samanlaisia hiuksia kuin minulla laittamalla kasan lankaa päähänsä :( Siskoni kuitenkin oli minua ''reippaampi'', sosiaalisempi ja siistimpi ja siitä hän sai kehuja ja minä taas olin kateellinen hänelle noista ominaisuuksista. Uskon että siis ihan normaalia, ja taitaa vanhempi olla nuoremmalle myös kateellinen jostain.

Vierailija
44/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:57"]

Ihme bimboja olet kasvattamassa, meidän piireissä ei todellakaan kilpailla kauneudessa tai kommentoida muiden ulkoisia ominaisuuksia.

[/quote] Ihme bimbo olet itse kun et ymmärrä mistä kirjoitin. Meidän piireissä ei todellakaan haukuta muita bimboiksi tai kommentoida viesteihin lukematta niitä.
ap

[/quote]

Kamalan nostalginen "ite oot!" -argumentti, seuraavaksi varmaan vilautetaan kateuskorttia? Kommentoin aloitukseen, jossa sisaruksia oltiin opetettu pitämään ulkoisia ominaisuuksia tärkeinä.

Minun lapsuudessani eikä nykyäänkään kommentoida kenenkään naamaa tai kroppaa varsinkaan koulussa, näytti se sitten millaiselta hyvänsä.

[/quote] Eikös ollutkin nostalginen kommentti? 

Odotitko jotain järkevää takaisin kun tulit haukkumaan lapsiani bimboiksi, varsinkin kun olen maininnut jo monesti että en keskity heidän ulkonäköönsä vaan se tulee muualta, enkä voi tyttöjä tynnyrissäkään pitää.

Koulussa kommentoidaan kyllä, kommentoitiin jo minun lapsuudessani.

t. Ap

PS. Isäs oli bimbo ku sua teki :D

Vierailija
45/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:12"]

[/quote]

Siinä tapauksessa kannattaa vaihtaa oppilaitosta tai vähintään opettaa niille muksuille sosiaalisia taitoja. Minä näin peruskoulussa yhden ainoan koulukiusaamistapauksen, joka sekin oli pelkästään häilyvää vastahakoisuutta äärimmäisen huomionhakuista ja ylivilkasta lasta kohtaan.

[/quote]

Aha, sulle ei oo tapahtunut = muillekaan ei voi. Fiksua.

Vierailija
46/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kasvattaa ne lapset, niin että itsetunto ei perustu pelkkään ulkonäköön. Koska on oikeasti ihan yksi hailee kuinka hyvännäköinen poika tai tyttö on, saa hän kuulla arvostelua ulkonäöstään. Jokainen meistä muistaa ihan varmasti omasta lapsuudesta kuinka täysin normaalipainoisia lapsia haukuttiin läskeiksi ja normaalinnäköisiä lapsia rumiksi.

Vierailija
47/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:13"]

KAteus on ihan tavallista sisarusten välillä, turha sinun on siitä pahoittaa mieltäsi. Kannusta molempia lapsiasi liikunnallisiin harrastuksiin. Ei muuta neuvoa.

[/quote]

Miksi juuri liikunnallisiin?

[/quote]

Liikuntaharrastus parantaa kehonhallintaa, ulkonäköä ja itsetuntoa.

[/quote]

Ehkä sitä itsetuntoa vois kohottaa muutenkin kuin keskittymällä pelkkään ulkonäköön. Tuolla asenteella se nuorempi lapsi jää ikuiseksi kakkoseksi koska mikään liikunta ei kasvata samanlaisia hiuksia kuin isosiskolla ja samalla vaan korostuu se ulkonäkökeskeisyys. Olisi parempi jos lapsi löytäisi ne omat jutttunsa joissa olisi hyvä ja loistaisi. Kehonhallinnasta tässä ei tainnut olla kysymyskään.

[/quote]

Joo, outoja neuvoja, kun kyseessä ei ole 20cm vuodessa kasvavat teinit, jotka sotkeutuvat omiin jalkoihinsa. Kas kun ei neuvottu tekemään kyykkyjä ja kehittämään piukeat pakarat.

Vierailija
48/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Omassa lähipiirissä on vastaaava tilanne. Esikoistyttö on oikeasti todella kaunis. Pitkät ruskeat hiukset ja kauniit kasvot. Tulee varmasti näyttävä nainen. Pienempi tyttö on vaalea ja arkisempi ulkonäöltään. Ei ruma , muttei kaunotarkaan. Tekstisi voisi olla heidän perheestään. 

Tiedän, että ulkonäön kommentoiminen on typerää. Enkä itse koskaan kommentoi kenenkään ulkonäköä . Mutta kyllä pakostakin mietin, onko tässä tapauksessa pikkusisko kateellinen isomman ulkonäöstä. 

Itse olin lapsena ja teininä ruma. Huono iho, pikkuisen pyöreä, ujokin vielä. Aikuisena ihan ok. Meikkaamalla ja pukeutumisella saa ihmeitä aikaan ;) 

Vierailija
49/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruskateus on pahinta mitä tiedän.
nim.kokemusta on

Vierailija
50/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:13"]

KAteus on ihan tavallista sisarusten välillä, turha sinun on siitä pahoittaa mieltäsi. Kannusta molempia lapsiasi liikunnallisiin harrastuksiin. Ei muuta neuvoa.

[/quote]

Miksi juuri liikunnallisiin?

[/quote]

Liikuntaharrastus parantaa kehonhallintaa, ulkonäköä ja itsetuntoa.

[/quote]

joo parantaa itsetuntoa vain siinä tapauksessa, että on hyvä liikunnassa...

Vierailija
51/51 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap!

ihmiset ovat kuin kukkia, jotkut puhkeavat aikaisemmin kukkaan. hienoa, että kannustat molempia tyttäriä ja olet tasapuolinen. Vaikka nyt voi tehdä pienemmälle sisaruksille tiukkaa, myöhemmin asiasta voi olla hyötyä. Ihminen yleensä vain jalostuu sisuuntuessaan ja pystyy parempiin suorituksiin. Kun pikkusisar on asian käsitellyt, hän on entistä vahvempi. Oma itsensä. On Tragedia voi olla se, että saa asiat liian helposti esim. Ulkonäkönsä avulla.  Monet "liian" kauniit tytöt eivät saavuta parasta potentiaaliaan, kun tärkein aika nuoruudesta voi kulua poikien ihailussa kylpiessä. Silloin ei näe vaivaa esim. hyvän opiskelupaikan suhteen samalla tavoin.