Miesystävä kutsui minut luokseen syömään. Sain tölkkihernekeittoa ja kinkunjämiä, jotka oli keitetty hernekeitossa
Että sillä tavalla. Miehet, yrittäkää nyt edes vähän.
Kommentit (143)
jos kinkusta tehtyä ni superhyvää, ei ole sun arvoinen mies
siellä katottu gaurizmäkeä eilen
On sellaisia naisiakin että kutsuu kylään eikä tarjoa mitään vaan syö yksin itse sen hernekeittonsa toisten katsellessa. Sellaisiakin on tarjottu että on itse pitänyt viedä syötävää tai kuorittu porkkana viilikuppi pöydässä.Kyllä tuo ihan hyvää on kuitenkin enemmän ruokaa kuin joku majoneesi salmonella burger.
Useimmin on niin että naiset maksaa oman ruokansa ja jos asuu yhdessä puolet vuokrasta ja pesee pyykit. Usein miehet vaan menee syömään jättää naisen jonnekin odottaan eikä tarjoa mitään. Että jos tarjoaa edes soppaa se on jo paljon tässä tylyssä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeiton keittäminen on niin helppo ruoka, joten miksi mies ei viitsinyt edes sen verran tehdä? En alkaisi millekään tuollaisen miehen kanssa, kun hänelle ruuanlaitto on pelkkää einesten lämmittämistä.
Huvittavaa. Asuin maassa, jossa aina oletettiin, että vieraille tarjotaan joko lounas tai päivällinen. Sen sijaan kukaan ei koskaan olettanut, että ruoka olisi kotona tehtyä. Oli aivan hyväksyttyä, että sen hankki valmina tai sitten teki itse, ei eroa. Ja maa on tunnettu hyvästä ruoastaan..
Mitä säilyketölkkiruokia sinä ostat, kun tarjoat ystävillesi illallisen? Jotain purkkiraviolia ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsun kotiini syömään, niin ei kyllä mieleen tule tarjota tölkkiruokaa.
Joo yllättyisin minäkin, jos kutsutaan syömään ja tarjotaan halvin mahdollinen tölkkiruoka vanhalla lihajämällä. Hyi helv. tti miten noloo.
Tölkki jaettiin kahteen pekkaan?
Sehän oli kuin hamppareiden rantapiknikki.
Hieman erikoista Vauva.fi-menoa. Jos tämä sama olisi kirjoitettu tuohon ketjuun, että Miksi lopetit miehen/naisen tapailun tyyliin "Mies kutsui syömään ja tarjosi tölkkihernekeittoa joulukinkun jämillä" se olisi KAMALAA HIRVEÄÄ ONNEKSI VÄISTIT LUODIN OLIPA TOOPE MIES.
Nyt se on tässä mies, joka väisti nirppanokkaisen AP-luodin.
Ei voi voittaa, ei Vauvalla :D
Vierailija kirjoitti:
Pistin just herneet likoamaan yön yli.
Loppu joulukinkku häviää siihen ja kutsun huomiseksi naisystäväni syömään hernekeittoa (torstai ei hänelle käynyt).
Apua, en tajunnut että kilosta liotettuja herneitä tulee näin valtava annos hernekeittoa. Laitoin eilen ne herneet 4-litraan vettä ja ajattelin, että tuleepa sitä.
Nyt kun vähän aikaa keitellyt ja vettä joutunut lisäämään, nii soppaa on jo ainakin 7-litraa ja kinkut vielä puuttuu seasta.
Ruokavalio seuraavaksi viikoksi on selvillä ja pakastimeen loput.
Pyydä ap mies vastavierailulle ja tarjoa Pirkka valmispastaa. Lisää vesi ja lämmitä 5min, johan on carbonarat valmiina
Vierailija kirjoitti:
Pyydä ap mies vastavierailulle ja tarjoa Pirkka valmispastaa. Lisää vesi ja lämmitä 5min, johan on carbonarat valmiina
Sellainen kuivamuonapussi, johon vaan lorautetaan kuuma vesi, odotetaan ja syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto joulukinkusta on ihan perinteinen joulun jälkeinen ruoka ja kelpaa ainakin tälläiselle ihan tavalliselle naiselle.
Normaalit ihmiset tekee keiton itse eikä laita kinkun paloja tölkkikeittoon.
Perheessä tehty hernekeitto aina purkista. Äiti joskus kokeili tehdä itse ja lopputuloksesta ei erottunut, mutta vaivasta kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistin just herneet likoamaan yön yli.
Loppu joulukinkku häviää siihen ja kutsun huomiseksi naisystäväni syömään hernekeittoa (torstai ei hänelle käynyt).Apua, en tajunnut että kilosta liotettuja herneitä tulee näin valtava annos hernekeittoa. Laitoin eilen ne herneet 4-litraan vettä ja ajattelin, että tuleepa sitä.
Nyt kun vähän aikaa keitellyt ja vettä joutunut lisäämään, nii soppaa on jo ainakin 7-litraa ja kinkut vielä puuttuu seasta.
Ruokavalio seuraavaksi viikoksi on selvillä ja pakastimeen loput.
Sinä kuitenkin kerroit etukäteen, että teet hernekeittoa ja valmistat vielä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto joulukinkusta on ihan perinteinen joulun jälkeinen ruoka ja kelpaa ainakin tälläiselle ihan tavalliselle naiselle.
Normaalit ihmiset tekee keiton itse eikä laita kinkun paloja tölkkikeittoon.
Perheessä tehty hernekeitto aina purkista. Äiti joskus kokeili tehdä itse ja lopputuloksesta ei erottunut, mutta vaivasta kylläkin.
Joko äitisi onnistui jotenkin sössimään keiton teon tai sitten teillä on makuaistissa jotain vikaa. Jotkut purkkiherneketitot ovat ihan ok maultaan, mutta eivät mitenkään peittoa itse tehtyä.
Miesystäväsi yritti vaan viestittää sinulle, että on hyvä talousihminen. Ekologinen nääs, ei mene ruokaa haaskuuseen vaan syöttää ne sinulle. Ajattele ilmastonmuutosta. Yksi tällainen rokka-annos on päivän lähempänä maailman pelastumista. Uusiikäyttöä pitäisi muutenkin suosia enemmän. Voisittehan yhdessä tehdä myös jotain kivaa, esim. askarrella vanhojen tennissukkien varsista hikirannekkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on varmasti apn olemukseen nähden yritetty jo ihan riittävästi. Vähän jo ylikin.
Vihjasi että jos vaikka laihtuisit tällä omia ruokiasi huomattavasti kevyemmällä keitolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kuivamuonapussi, johon vaan lorautetaan kuuma vesi, odotetaan ja syödään.
Hyvää!
Saako pilua jälkkäriksi, jos kehuu vuolaasti kokintaitojasi?
Palvihernekeitto, jossa on joulukinkkua kuutioina on parasta hernekeittoa, mitä voi saada.
Hyvähän se vaan on että purkkihernekeittoa juhlaruokana pitävät löytävät toisensa. Ei tule sitten myöhemmin pettymyksiä.
Jos kutsun kotiini syömään, niin ei kyllä mieleen tule tarjota tölkkiruokaa.