Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottamattomilta lapsilisät pois?

Vierailija
13.04.2015 |

Australiassa on jo käytössä systeemi, missä rokottamattomat jätetään ilman eräitä sosiaalietuuksia. Ehdotan samaa Suomeen, aloitetaanko vaikka poistamalla lapsilisät?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:28"] Päiväkoteihin vaatimus, että lapsen tulee olla rokotettu tai muutoin saa itse hoitaa lapsensa. [/quote] Miksi? Jos muut lapset on rokotettu, niin eihän ne siltä rokottamattomalta tautia saa. Vai ette kai te usko siihen, että rokottaminen ei suojaa? [/quote] Tätä itsekin olen aina ihmetellyt, kyllä nuo rokotefanaatikot on niin fiksuja, että :D

[/quote]

Rokottamaton lapsi voi tartuttaa taudin vauvaan (esim päiväkoti-ikäisen sisarukseen) joka ei ikänsä puolesta rokotetta vielä saa ja vauva voi siis kuolla. Ettekö te hyvänen aika nyt sen verran käsitä?

Vierailija
22/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan veis vauvansa päiväkotiin? Melkoinen idiootti pitää olla. Miksette hoida itse lapsianne? Perustakaa vaikka rokotettujen lasten päiväkoti ja sitten toinen joka on rokottamatttomien lasten päiväkoti. Mutta älkää vaatiko että yhteiskunnan pitäisi osallistua kustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:52"]mihin vedetään raja?

[/quote]

Siitä varmaan voidaan keskustella. Sinun kommenttisi tosin kuulostaa siltä, että koska rajojen vetäminen on vaikeaa, ei sitä pitäisi edes yrittää.
[/quote]

Eli et kykene keskustelemaan asiasta? Kerro ihmeessä, mihin raja pitäisi mielestäsi vetää? Itselläsi taitaa ainut vaatimus olla, että kunhan rokotukset, muuten voi olla välittämättä lapsen terveydestä. Minun mielestäni sen pitäisi sitten koskea kaikkia vähänkin itseaiheutettuja sairauksia, myös synnynnäisiä ja geneettisiä. Näin rajanveto on tasapuolista.

Vierailija
24/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:28"] Päiväkoteihin vaatimus, että lapsen tulee olla rokotettu tai muutoin saa itse hoitaa lapsensa. [/quote] Miksi? Jos muut lapset on rokotettu, niin eihän ne siltä rokottamattomalta tautia saa. Vai ette kai te usko siihen, että rokottaminen ei suojaa? [/quote] Tätä itsekin olen aina ihmetellyt, kyllä nuo rokotefanaatikot on niin fiksuja, että :D

[/quote]

Rokottamaton lapsi voi tartuttaa taudin vauvaan (esim päiväkoti-ikäisen sisarukseen) joka ei ikänsä puolesta rokotetta vielä saa ja vauva voi siis kuolla. Ettekö te hyvänen aika nyt sen verran käsitä?
[/quote]

Käsitetään kyllä. Vauvoihin ei onneksi tartu niin helposti, etenkään imetettyihin.

Ja rotavirustahan on rokotetun vauvan uloste täynnä aina annoksen jälkeen, voi levitä helposti esim. sisaruksille.

Vierailija
25/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:17"]

Perustakaa vaikka rokotettujen lasten päiväkoti ja sitten toinen joka on rokottamatttomien lasten päiväkoti. Mutta älkää vaatiko että yhteiskunnan pitäisi osallistua kustannuksiin.

[/quote]

Siis tätä nimenomaan on ehdotettukin: yhteiskunnan tukemiin päiväkoteihin vain rokotettuja lapsia. Rokottamattomia varten foliohatut voivat sitten perustaa omia päiväkotejansa elleivät itse hoida lapsiansa.

Vierailija
26/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:17"]Miksi kukaan veis vauvansa päiväkotiin? Melkoinen idiootti pitää olla. Miksette hoida itse lapsianne? Perustakaa vaikka rokotettujen lasten päiväkoti ja sitten toinen joka on rokottamatttomien lasten päiväkoti. Mutta älkää vaatiko että yhteiskunnan pitäisi osallistua kustannuksiin.
[/quote]

Näinpä. Mutta kun MINÄ haluan päättää miten muut toimivat. Minä ja MINUN lapseni.

Vierailija
27/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:28"]Päiväkoteihin vaatimus, että lapsen tulee olla rokotettu tai muutoin saa itse hoitaa lapsensa.
[/quote]
Syntyisi yksityisiä päiväkoteja.

Vierailija
28/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:17"]

Perustakaa vaikka rokotettujen lasten päiväkoti ja sitten toinen joka on rokottamatttomien lasten päiväkoti. Mutta älkää vaatiko että yhteiskunnan pitäisi osallistua kustannuksiin.

[/quote]

Siis tätä nimenomaan on ehdotettukin: yhteiskunnan tukemiin päiväkoteihin vain rokotettuja lapsia. Rokottamattomia varten foliohatut voivat sitten perustaa omia päiväkotejansa elleivät itse hoida lapsiansa.
[/quote]

Ei, vaan yhteiskunnan ei tulisi tukea kenenkään lapsia ilmaisella hoidolla tasapuolisuuden nimissä. Rokottamattomuus kun ei ole rikos tai kiellettyä tällä hetkellä. Hoida omat lapsesi, ota vastuu, kun olet hankkinutkin. Tai palkkaa hoitaja omalla rahalla.

Vierailija
29/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:31"]

Käsitetään kyllä. Vauvoihin ei onneksi tartu niin helposti, etenkään imetettyihin.

Ja rotavirustahan on rokotetun vauvan uloste täynnä aina annoksen jälkeen, voi levitä helposti esim. sisaruksille.
[/quote]

Ethän hiukan liioittele? Ulosteesta on näytteissä todettu YKSITTÄISIÄ rotaviruksia, jotka eivät käytännössä voi sairastuttaa kuin immuunipuutteisen ihmisen.

T. Th
[/quote]

Kyllä meidän neuvolassa ihan painotetaan hyvää käsihygieniaa vaipan vaihdon jälkeen, koska rotavirusta on ulosteessa rokotuksen antamisen jälkeen. Joillekin on myös tullut itse tauti rokotteen antamisen jälkeen. Ja pahin on se suolentuppeuma ja muut suolisto-ongelmat.

T. Toinen th

Vierailija
30/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:27"]

Jos näin käy niin sitten ryhdyn varastelemaan. Otan lapsilisärahat sitten sillä tavalla.

[/quote]

Tuo kertoo kaiken rokotusvastaisten älyllisestä kapasiteetista ja moraalista.

Kannatan lämpimästi tukien poistoa niiltä joita ei rokoteta!
[/quote]

Kannata ihan rauhassa, eipä tule toteutumaan haaveesi :D Mielummin tuet pois tuollaisia typeryyksiä ehdottelevilta.

Vierailija
31/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"päiväkodeissa on myös hyvin pieniä lapsia, jotka eivät vielä ole saaneet kaikkia rokotuksia."

Oletko vähän tyhmä? Kyllä yhdeksänkuukautinen on jo rokotteita saanut. Vai meinaatko, etteivät tehoa? Mitä ihmeen hulluja hysteerikkoja nämä rokotefanaatikot ovat? Uskallatteko poistua kotoa ollenkaan ulos?

Vierailija
32/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:46"]

"päiväkodeissa on myös hyvin pieniä lapsia, jotka eivät vielä ole saaneet kaikkia rokotuksia." Oletko vähän tyhmä? Kyllä yhdeksänkuukautinen on jo rokotteita saanut. Vai meinaatko, etteivät tehoa? Mitä ihmeen hulluja hysteerikkoja nämä rokotefanaatikot ovat? Uskallatteko poistua kotoa ollenkaan ulos?

[/quote]

Itse horiset tyhmyyksiä. Tarkistapa minkä ikäisenä ensimmäinen MPR-rokote annetaan. MPR antaa suojaa erittäin tarttuvaa tuhkarokkoa vastaan. Vaikka itse vähättelet ongelmaa, niin itse en olisi valmis leikkimään venäläistä rulettia.

Vierailija
33/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:46"]

"päiväkodeissa on myös hyvin pieniä lapsia, jotka eivät vielä ole saaneet kaikkia rokotuksia." Oletko vähän tyhmä? Kyllä yhdeksänkuukautinen on jo rokotteita saanut. Vai meinaatko, etteivät tehoa? Mitä ihmeen hulluja hysteerikkoja nämä rokotefanaatikot ovat? Uskallatteko poistua kotoa ollenkaan ulos?

[/quote]

Itse horiset tyhmyyksiä. Tarkistapa minkä ikäisenä ensimmäinen MPR-rokote annetaan. MPR antaa suojaa erittäin tarttuvaa tuhkarokkoa vastaan. Vaikka itse vähättelet ongelmaa, niin itse en olisi valmis leikkimään venäläistä rulettia.
[/quote]

Kuinka tyhmä oikeasti olet? Tälläkin hetkellä on paljon mpr-rokotetta vailla olevia lapsia päiväkodeissa, koska eivät ole vielä rokoteiässä. Samassa päiväkodissa on myös rokotettuja ja rokottamattomia isompia lapsia. Ja kuinkas paljon näitä tapauksia todetaan? Mikä on ongelmasi? Suhteellisuudentajua ei ainakaan ole, mitä hyötyä saat tuollaisesta turhasta pelottelusta?

Menehän sitten itkemään niille vanhemmille, jotka laittavat mpr-rokotetta vailla olevan lapsensa päiväkotiin, itsehän siinä leikkivät venäläistä rulettia.

Uskallatko poistua kotoa tuon pöpökammosi takia? Ties mikä hirveä virus iskee heti, kun ei sinulla ole kaikkia vakavia tauteja vastaan rokotetta, miten uskallat elää? Nitrotkin varalla taskussa sydänkohtausta varten? Miten suojaudut syöpää vastaan, aika todennäköisesti sen kun saat? Entä lapsesi?

Vierailija
34/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:30"]

Hyvä idea. Tätä voitaisiin vielä korostaa sillä, että mikäli rokotteesta saa oireita, valtio korvaa kaikki kulut kärsimyksestä lähtien . Jos esim. sairastuu neurologiseen sairauteen, jonka voidaan olettaa johtuvan rokotteesta, saisi korvausta vuodessa verottomana noin 50 000 e. Tämän jälkeen rokotteiden laatuun kiiinnitettäisiin kunnolla huomiota. Vai oikeastiko ajattelet, että perhe kantaa yksin riskit siitä, että lapset pakkorokotetaan? Kun tiedetään, että esim. joka ikäluokasta rokotteisiin kuolee 1-2 lasta, niin oikeastiko otat sen riskin, että se on sinun lapsesi?

[/quote]

Tätähän oikeastaan luvattiin jo sikapiikin kanssa. Kun sitten pahin tapahtuikin, kaikki lupaukset syötiin ja yritettiin väittää, ettei mikään johdu rokotteesta. Kun se lopulta oli pakko myöntää sairastuneiden suuren määrän vuoksi,  omaiset joutuivat muun kärsimyksensä lisäksi taistelemaan siitä, että saivat edes maksutonta hoitoa lapsilleen. Mitään "superkorvauksia" ei todellakaan tullut.

En luota tippaakaan valehtelijoihin ja murhaajiin, vaikka lupaisivat miljoonakorvauksia etukäteen. Jälkeenpäin sanotaan vain, että Mitäs otit?! Eihän tätä voinut kukaan arvata...

Vierailija
35/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:27"]Jos näin käy niin sitten ryhdyn varastelemaan. Otan lapsilisärahat sitten sillä tavalla.
[/quote]

:D

Vierailija
36/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:05"]

Lapsilisät pois kaikilta, samoin kaikki muut höpötuet. Miksi lapsiperheitä pitää yhteiskunnan elättää, en ymmärrä. Lapsia saa hankkia tai olla hankkimatta varallisuutensa mukaan ja suu säkkiä myöten muutenkin. Johan täällä on ilmaiset koulut, puoli-ilmainen päivähoito, ilmainen neuvola yms. Ei rahat voi mistään riittää, kun kaikille pitää olla syytämässä rahaa sylikaupalla. Monet lapsiperheet itkee kun ei ole rahaa, no sitten kun katsoo tilannetta tarkemmin, niin kaikilla perheessä on älypuhelimet, löytyy jättitelkkaria, on nettiyhteys, auto, lomaillaan ulkomailla jne. Ja monilla rääkyjillä on se 200 neliön omakotitalo.

[/quote]

Onhan sinunkin äitisi saanut lapsilisät aikoinaan. Pitäiskö ne nyt sitten poistaa, kun sinä et niitä tarvitse, viis siitä vaikka muut tarvitsisivat?

Vierailija
37/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rokotukset kehitettiin Europassa niin silloin ei vielä ymmärrettiin hygienin merkityksestä. Hampaita ei pestiin,saunassa käyttiin vain kerran viikossa, intiimihygienasta ei tiedettiin mitään. Milloin alkoi kunnon käsipesu ennen ruokailua??? Kaikki tämä vaikutta epidemiaan ja sairauksien kehittymiseen!!! Tämä on jo todistettu. Toinen asia. Sokeri. Kaikki tietävät että sokeri elimistössä alkaa käydä ja aiheuttaa hiiva. Eikö tienyt??? Toinen -liha. Lihan sulattamiseen elimistössä kestää 7 vrk ja aiheutta kaasun ja bakterien kasvu. Niin pää.
Rokotukset aiheuttavat yllämainitut sivuvaikutukset ja tietynlaiset sairaudet ja myös geenimuutoksia!!! Menkää nettiin ja katsokaa IHAAN OMIIN SILMIN.
Vaikka tekisit kaikki rokotukset et silti pääset HENKILÖKOHTAISEN HYGIENIN YLI ,koska koko aika ihan vaan kehittyy maailmassa uusia sairauksi JOTTA ELIMISTÖMME PÄÄSE HARJOITTELEMAAN IMMUUNIN TOIMIVUUS.
Sen takia kaikkista toimiviin "lääke" on: rentoutuminen koska stressi kuluttaa immunijärjestelmä,sitten hygieni,kasvisyönti,sokerin jättäminen pois,TERVEELLINEN RUOKAVALIO.Mutta terveellinen ruokavalio ei auta jos tunneelämä on sekaisin ja stressi jyllää.
Ja vielä meidän ympärillä on baktereita ja viiruksia ja niitten kuuluu olla päiväkodissäkiin. Et voi suojaudua kaikkilta mutta voit vahvistaa immuuni oman ja myös lasten.

Vierailija
38/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 14:31"]

[/quote]

Ethän hiukan liioittele? Ulosteesta on näytteissä todettu YKSITTÄISIÄ rotaviruksia, jotka eivät käytännössä voi sairastuttaa kuin immuunipuutteisen ihmisen.

T. Th

Vierailija
39/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät KAIKILTA pois! Ei ole muiden ihmisten eikä yhteiskunnan tehtävä maksaa toisten lisääntymistä, koska lastenteko on vapaaehtoista ja varsinkaan kun siitä ei ole yhtään mitään takeita, että lapsesta tulisi tulevaisuudessa veronmaksaja.

Vierailija
40/44 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:22"]

Lapsilisät KAIKILTA pois! Ei ole muiden ihmisten eikä yhteiskunnan tehtävä maksaa toisten lisääntymistä, koska lastenteko on vapaaehtoista ja varsinkaan kun siitä ei ole yhtään mitään takeita, että lapsesta tulisi tulevaisuudessa veronmaksaja.

[/quote]

Minä ymmärsin vasta aikuiseksi tullessa miten paljon valtion hyysää kansalaisiaan ja olen sitä mieltä että se on liiallista. Kulttuuri tukahduttaa uuden yrittämisen ja erilaiset tuet kasvattavat vain riippuvaisuutta yhteiskunnasta. Veikkaan että jos niitä ei olisi, niin niitä ei osattaisi kaivatakaan vaan eletään omien resurssien mukaan. Plus ihmiset olisivat läheisempiä toisilleen, koska huomataan miten paljon tarvitaan muita. Ja päästäisiin eroon tuosta veronmaksaja pyhistelystä, joka nykyisellä hallinnolla on synonyymi sille että "annan ilomielin rahaa Kreikalle, Afrikalle, rikkaille poliitikoille ja vastaaville".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän