Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei tullut apuun kun nyrjäytin nilkkani tien sivussa ja kaaduin

Vierailija
28.12.2021 |

Nilkka nyrjähti ihan kunnolla ja sen seurauksena päästin tuskaisen huudon ja kaaduin. En päässyt heti ylöskään. Bussipysäkillä oli pariskunta aivan vieressä, mutteivät tulleet apuun. Ei myöskään kukaan muukaan. Asun toki tällaisella omakoti/rivari-alueella ja on suht rauhallista, mutta voisi kuvitella että edes tuo pariskunta olisi tullut katsomaan pärjäänkö :D

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaiset kipukynnykset. Joku voi nähdä sinulle käyvän omasta mielestäsi pahasti ja ajatella, että eihän tuossa mitään. Ei ole vieraiden ihmisten velvollisuus puhaltaa pipiisi.

Ap huusi tuskasta, eiköhän se nyt kerro että siinä oli mitään. Onneksi ihan kaikki ei ole yhtä empatiakyvyttömiä kuin sinä, vaikka liian iso vaikuttaa olevankin.

Niin tyypillistä naista ylidramatisoida huutaen tuskasta, mutta apua ei saa pyydettyä, kun muiden pitäisi automaattisesti levittää se punainenmatto ja palvoa toisena päivätyönään koska kaatuja oli nainen.

Vierailija
42/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten logiikka: Autan jos saan pillua, jos en, en auta. Selvä. En minäkään jaksa auttaa teitä missään tilanteessa. Jääkää sitten vaikka auton alle kitumaan, kävelen ohi, koska en panisi teitä.

Avataan miesten ajattelua vielä: sen autettavan ei itse tarvitse olla seksikäs, kunhan lähistöllä on joku seksikäs nainen, johon voi tehdä vaikutuksen esittämällä avuliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteeni on, että jos itse mokaa, ei ansaitse apua.

Vierailija
44/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitan naisille etten ole uhka ja vaihdan kadulla puolta, kun naisoletettu tulee vastaan.

Vierailija
45/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaiset kipukynnykset. Joku voi nähdä sinulle käyvän omasta mielestäsi pahasti ja ajatella, että eihän tuossa mitään. Ei ole vieraiden ihmisten velvollisuus puhaltaa pipiisi.

Ap huusi tuskasta, eiköhän se nyt kerro että siinä oli mitään. Onneksi ihan kaikki ei ole yhtä empatiakyvyttömiä kuin sinä, vaikka liian iso vaikuttaa olevankin.

Niin tyypillistä naista ylidramatisoida huutaen tuskasta, mutta apua ei saa pyydettyä, kun muiden pitäisi automaattisesti levittää se punainenmatto ja palvoa toisena päivätyönään koska kaatuja oli nainen.

Niin no, minä kyllä tuossa tilanteessa kysyisin tarvitseeko apua, olipa kaatuja nainen tai mies. Kuinka kylmä ihminen pitää olla että ei auta tuskaista ihmistä vain koska se ei itse kysynyt apua?

Vierailija
46/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vieläkin siinä? Voi tulla vähä vilu!

Vierailija
47/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, minä kyllä tuossa tilanteessa kysyisin tarvitseeko apua, olipa kaatuja nainen tai mies. Kuinka kylmä ihminen pitää olla että ei auta tuskaista ihmistä vain koska se ei itse kysynyt apua?

Se joka eniten huutaa tarvitsee vähiten apua eli on toimintakuntoinen. Sanotaan ihan ensiapukurssillakin🤣

Vierailija
48/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten kaaduin pyörällä, aika yllättäen, kun laukun olin laittanut etukoriin huonosti, keli oli pimeä sekä sateinen ja laukun hihna jotenkin hirtti jarruun kiinni. Vastaan tuli pyöräilijä, vaihtoi toiselle puolelle tietä, autojen väylälle vasemmalle ja ei ollut näkevinään. Ei mulle muuta tullut kuin mustelmia, mutta olisin voinut loukkaantua pahastikin. Eikä pysähtynyt autotkaan. Kaikilla varmaan kiire töihin, mutta kyllä mä siisti keski-ikäinen nainen varmaan aika vaarattomalta näytin ja itse kyllä vastaavassa tilanteessa olen pysähtynyt, vaikka myöhästyinkin töistä, tosin tässä oli tilanne jossa pyöräilijä törmäsi mummoon ja se mummo vähän loukkaantui.

Vierailija
49/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti nainen koska kaipasit apua nilkan nyrjahdyksessä. Minä miehenä en uskalla auttaa vieraita naisia. Jostain tulee taatusti joku lynkkausjoukko kyselemään että hei mihin sää sitä muijaa oikein olet raahaamassa.

En olisi lopulta tarvinut apua kävelyyn ( kyllä tuo kipeänä on ja askellus sattuu/ ei pysty liikuttamaan nilkkaa vielä) mutta kyse oli lähinnä siitä, että kukaan ei edes kysynyt ”pärjäätkö” tms. Itse kyllä ainakin kysyisin jos näkisin vastaavan tilanteen. :D Ap

siis naisethan eivät minulle pinppiä anna, niin miksi heitä auttaisiń

Vierailija
50/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka eniten huutaa tarvitsee vähiten apua eli on toimintakuntoinen. Sanotaan ihan ensiapukurssillakin🤣

Kyllä tämä opetettiin koulussakin. Onko siellä enää kansalaistaitoa? Sillä tunnilla se opetettiin. 

Vierailija
51/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se naapuri joka ei koskaan tervehdi kun tullaan vastaan? Jos olet niin älä enää ihmettele.

Autat ainoastaan tietynlaisia ihmisiä? Tervehdittömyyden lisäksi, mitkä asiat saavat sinut ylimielisenä kävelemään apua tarvitsevan ohi? Aika oksettavaa ettet voi auttaa jos et saa itsellesi jotain takaisin. Harmi etten usko karmaan.

Vierailija
52/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkat ei taho kestää kun paljon ylipainoa.

Vierailija
53/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Kyllä minä ainakin aina autan, jos näen jonkun kaatuvan tai loukkaantuvan. Eri asia sitten, jos pääsee itse ylös ja jatkaa matkaansa jo ennen kuin pääsen hänen luokseen.

Jos kaikki olisivat samanlaisia, eivätkä auttaisi, mieheni olisi paleltunut hengiltä viime talvena, kun oli tulossa myöhään yöllä kotiin töistä ja pysähtyi kaupassa, mutta parkkipaikan reunalla oli saanut sairaskohtauksen ja jäänyt hankeen virumaan. Onneksi joku oli käynyt katsomassa ja löytyi ajoissa. Hankeen tuupertuneita vielä helposti luulee känniläisiksi, mutta kyllä heitäkin pitäisi käydä patistelemassa ainakin, etteivät palellu.

Itse olen auttanut nuorta naista, joka oli kaatunut pyörällä pahasti ja verta vuosi päästä, ei kyllä ollut ihan tajuissaankaan siinä. Annoin numeroni ensihoitajille, että antavat sen nuorelle tai tämän vanhemmille, koska otin polkupyörän itselleni säilytettäväksi, kun en tiennyt missä tyttö asui, eikä ensihoitajatkaan saaneet häntä sen verran tajuihinsa, että olisi osannut sen kertoa.

Parin päivän päästä tytön vanhemmat kävivät pyörän hakemassa ja vielä myöhemmin tyttö itse laittoi viestiä ja kiitteli kovasti, kun olin pysähtynyt auttamaan. Kyllä kanssaihmisiä pitää auttaa!

Vierailija
54/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmästi jättävät naisetkin minut pinpittä

Vierailija
55/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä opetettiin koulussakin. Onko siellä enää kansalaistaitoa? Sillä tunnilla se opetettiin. 

huusin minäkin kun en saanut pinppiä, arvaa auttoko

Vierailija
56/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, esim. akuutin vatsakivun takia valittavan voi vaan rauhassa jättää huomioimatta. Tai lapsensa kuolemaa huutavan. Tai katkennutta jalkaa itkevän, pärjäähän se nyt yksinkin.

Vierailija
57/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kommenteista on kyllä tietysti trolleja, mutta aika karmivaa lukea miten vähän jotkut ihmiset välittävät muista. "En auta koska joskus autoin enkä saanut kiitosta", "en auta koska kuoleman ansaitseva juoppo/nisti", "en auta koska ei pyydetty", "en auta koska maassa makaava kipua itkevä ihminen ei oikeesti tarvii apua". Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
58/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi pyytää apua jos tarvii. Suomalainen jos tyypillisesti myös marttyyri.

Vierailija
59/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko se naapuri joka ei koskaan tervehdi kun tullaan vastaan? Jos olet niin älä enää ihmettele.

Autat ainoastaan tietynlaisia ihmisiä? Tervehdittömyyden lisäksi, mitkä asiat saavat sinut ylimielisenä kävelemään apua tarvitsevan ohi? Aika oksettavaa ettet voi auttaa jos et saa itsellesi jotain takaisin. Harmi etten usko karmaan.

-Olet jo käytökselläsi vuosien ajan osoittanut ettet pidä minua edes ihmisenä, vaikka naapureita ollaan.

Vierailija
60/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa: oletteko sitä mieltä, että apua pitää edelleen tarjota, vaikka niihin avun tarjoamisiin suhtauduttaisiin huonosti?

Sinäkö siis autat vain siksi, että saisit kehuja ja kiitoksia? Itse autan koska se on oikein, olipa avunsaajan reaktio mikä tahansa. Tietysti jos tilanteessa selviää ettei kohde tarvitsekaan apua ja siksi suhtautuu huonosti, niin pyytäisin anteeksi ja jatkaisin matkaa. Itse olen ollut kuudessa tilanteessa joissa olen auttanut fyysisesti huonossa kunnossa olevaa ihmistä. Yksi niistä kiitti. Aion silti auttaa jatkossakin, ihan ihmisyyden ja empaattisuuden takia, en siksi että kerjäisin ylistystä ja kiitoksia auttamiltani ihmisiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan