Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei tullut apuun kun nyrjäytin nilkkani tien sivussa ja kaaduin

Vierailija
28.12.2021 |

Nilkka nyrjähti ihan kunnolla ja sen seurauksena päästin tuskaisen huudon ja kaaduin. En päässyt heti ylöskään. Bussipysäkillä oli pariskunta aivan vieressä, mutteivät tulleet apuun. Ei myöskään kukaan muukaan. Asun toki tällaisella omakoti/rivari-alueella ja on suht rauhallista, mutta voisi kuvitella että edes tuo pariskunta olisi tullut katsomaan pärjäänkö :D

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä Suomessa. Ollaan niin yksityisyyttä arvostavia ettei kehdata edes mennä apuun kun jotain sattuu.

Vierailija
2/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti nainen koska kaipasit apua nilkan nyrjahdyksessä. Minä miehenä en uskalla auttaa vieraita naisia. Jostain tulee taatusti joku lynkkausjoukko kyselemään että hei mihin sää sitä muijaa oikein olet raahaamassa.

Vierailija
4/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti nainen koska kaipasit apua nilkan nyrjahdyksessä. Minä miehenä en uskalla auttaa vieraita naisia. Jostain tulee taatusti joku lynkkausjoukko kyselemään että hei mihin sää sitä muijaa oikein olet raahaamassa.

En olisi lopulta tarvinut apua kävelyyn ( kyllä tuo kipeänä on ja askellus sattuu/ ei pysty liikuttamaan nilkkaa vielä) mutta kyse oli lähinnä siitä, että kukaan ei edes kysynyt ”pärjäätkö” tms. Itse kyllä ainakin kysyisin jos näkisin vastaavan tilanteen. :D Ap

Vierailija
5/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen erehtynyt nuorempana auttamaan ihmisiä julkisilla paikoilla. Kuraa tuli poikkeuksetta niskaan joten en auta enää kuin vanhuksia.

Vierailija
6/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei nykyään kyllä naisenakaan uskalla tarjota apua. Olen saanut joltain äijältä nyrkistä, kun menin katsomaan, miten hänelle kävi, kun hän kaatui ja makasi maassa tiedottoman oloisena. Olen myös tarjonnut apua naisille lastenvaunujen kanssa (pitänyt auki ovea, tajonnut nostoapua julkisiin jne) ja saanut osakseni vain vihasia mulkasuja.

Vierailija
7/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei nykyään kyllä naisenakaan uskalla tarjota apua. Olen saanut joltain äijältä nyrkistä, kun menin katsomaan, miten hänelle kävi, kun hän kaatui ja makasi maassa tiedottoman oloisena. Olen myös tarjonnut apua naisille lastenvaunujen kanssa (pitänyt auki ovea, tajonnut nostoapua julkisiin jne) ja saanut osakseni vain vihasia mulkasuja.

Minä sain positiivisen vastaanoton kun avasin ovea naapurin somalin kahdelle vaimolle, molemmilla siis lapsi lastenvaunussa. Ihan tyytyväisiä olivat kun pääsivät kapeasta ovesta vaunuineen kätevästi.

Vierailija
8/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulivat varmaa sua humalaiseksi!

Vierailija
9/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Itse kaaduin kerran talvella lenkkipolulla, löin leukani niin, että veri valui, lisäksi toiseen jalkaan sattui. Istuin maassa vähän aikaa ja itkin, useampi lenkkeilijä (miehiä ja naisia) viiletti ohi. Kukaan ei pysähtynyt kysymään kävikö pahasti, saatikka että olisi tarjonnut apua. Onneksi pääsin klenkkaamalla kotiin. Itse en pystyisi ohittamaan kysymättä tarvitaanko apua.

Vierailija
10/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voivat avata sanaisen arkkunsa ja kertoa aivoituksensa?

Vierailija
11/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muakaan ole autettu tuollasessa tilanteessa. lisäksi mä itkin.

itse auttaisin toista kyllä aina.

Vierailija
12/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teh'n olette kun kun pappi ja leevil'inen siin' laupiaassa samarialaisessa.

Vierailija
13/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa: oletteko sitä mieltä, että apua pitää edelleen tarjota, vaikka niihin avun tarjoamisiin suhtauduttaisiin huonosti?

Vierailija
14/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet auttavat vain naisia, joita haluaisivat panna. Tämä on ikävä totuus.

Vierailija
15/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa pysyä pystyssä.

Vierailija
16/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulivat varmaa sua humalaiseksi!

Aha! Humalassa olevallakin voi olla sairaskohtaus tai muu avun tarve!

Tai humalassa olevalta näyttävällä olla sairauskohtaus.

Työkaverin puoliso sai aivoinfarktin ja örvelsi jossain puskassa, joten häntä ei autettu. Hoitoonpääsy viivästyi. Nopeampi hoitoonpääsy olisi todennäköisesti estänyt aivovamman.

Vierailija
17/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa: oletteko sitä mieltä, että apua pitää edelleen tarjota, vaikka niihin avun tarjoamisiin suhtauduttaisiin huonosti?

Kyllä. Joskus saatat kävellä vaikka kuolevan ihmisen ohi koska joskus joku autettava oli sulle töykeä. Omasta turvallisuudesta pitää kyllä pitää huolta, eikä esim. maassa makavaa aggressiivisen sekavan oloista ihmistä tarvitse mennä lähelle, vaan vaikka kysellä kauempaa ja mahdollisesti soittaa 112. Haluaisitko ettei sinuakaan auteta jos saat vaikka joskus yllättävän epilepsiakohtauksen ulkona? Minä kyllä pyrin auttamaan turvallisuuden rajoissa, vaikka en siitä saisikaan kiitoksia ja haleja.

Vierailija
18/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyimpiä julkisella paikoilla ovat naiset (20 - 40-vuotiaat). Heille ei oikeasti uskalla tarjota apua, vaikka tekisivät kuolemaa. Kuvittelisivat siitäkin, että heistä ollaan nyt kiinnostuneita ja kyseessä on vähintäänkin seksuaalinen häirintä.

Vierailija
19/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet auttavat vain naisia, joita haluaisivat panna. Tämä on ikävä totuus.

Mitä sitten? Miksi auttaisin rumaa naista? 

Ihan sama ketä autat. Selitin vain ap:lle miksi häntä ei autettu.

Vierailija
20/93 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerran kaaduin työmatkalla pyörällä, eikä kukaan pysähtynyt katsomaan. Olkaluu murtui. Pääsin kyllä kotiin itse, mutta olisi silti joku voinut kysyä, että kävikö pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän