Napakoru!!!!
Moikka,tarkoituksena olisi mennä ottamaan napakoru tällä viikolla,jotenka haluaisin kysyä muutamia kysymyksiä napakoruun liittyen.
1.Sattuuko napakorun laitto?
2.Tulehtuuko helpolla? Vinkkejä puhdistukseen!
3.Voiko kasvaa heti ulos,jos keho hylkii korua tai vastaavaa?
4.Voiko ulos kasvua,jotenkin estää?
Kiitos vastanneille!
Kommentit (32)
Hei! Jos asut pääkaupunkiseudulla, lävistäjäksi suosittelen ehdottomasti Petskull lävistysliikkeen Petskua! Liike sijaitsee Kampin kauppakeskuksen lähettyvillä, tarkan osoitteen saa liikkeen nettisivuilta. Petsku on toiminut lävistäjänä pitkään, ja kaikki tuttuni, jotka ovat läväreitä ottaneet, ovat käyneet hänen luonaan. Kaikki ovat olleet todella tyytyväisiä.
Itse olen käynyt lävistyttämässä Petskulla kieleni (joskus teininä, nyt kyseisestä killuttimesta jo luopunut), sekä napani noin puolitoista vuotta sitten. Liikkeestä saa hyvää palvelua, läviatyksen hoito-ohjeet, sekä paikalle saa aina mennä takaisin kyselemään mikäli joku korussa arveluttaa. Petskull on myös hieman edullisempi, kuin monet Helsingin lävistyspaikat.
Mikä saa ihmisen ottamaan napakorun? Kyllä nuoren naisen vatsa on kaunein ihan sellaisenaan, ei sitä kannata mennä pilaamaan millään lävistyksillä, jotka antavat halvan vaikutelman. Napakoru menee ihan samaan sarjaan kuin joku nännilävistys. Niistä intoilee vaan roskaväki.
Sitten kun vaihtaa sen ensimmäisen korun johonkin omaan koruun niin minkälainen sen pitäisi olla? Näyttää olevan kirurginterästä yms.... Mikä on paras valinta?
Titaani on parempi vaihtoehto kuin kirurginteräs
Miten napakoru toimii raskauden aikana? Plumpsahtaako se pois? :D
Mulla on ollut kaksi kertaa napakoru. Eka koru oli 12mm. Olin tosi tyytyväinen pysyi suorassa ja näytti hyvältä. Meni umpeen raskauduttu, kun otin korun pois. Toisen kerran kun laitettiin lyhyempi koru se alkoi mennä vinoon. Ja jäi aina kiinni johonkn. Otin taas pois, kun tuli raskaaksi. Mulla oli niin isot raskausvatsat, ettei raskauskorut olisi toimineet, kun napa plumpsahti ulos jo raskauden keskivaiheilla. Nyt olen miettinyt laitanko uudestaan, mutta on siitä vaähän vaivaa, kun mlla tuli ainakn kipeäksi, jos housujen vyötärö painoi napaan. Eli tarvisi aina pitää alle navan korkuisia housuja ja hameita. Tykkäsin kyllä korusta ja mun mielestä mun napa on jotenkintuntuu n alaston ilman korua :-)
Jee tänään tuli sitten tehtyä napakoru,eikä sattunut ollenkaan niin paljon kun luulin!:) Korun laitto sattui eniten koko hommassa ja puhdistus ohjeetkin sain. (pese vedellä & saippualla muutaman kerran päivässä,ei desinfointiaineitta.) Voi myös keittosuolaliuos hellii ihoa muttei pakollinen niin en ole sitä viellä ostanut. Todella kipeä koru kyllä on alusta asti ollut.Mitään nestettä/verta ei ole kyllä päivän aikaan tullut,paitsi laitossa hieman verta.
Heeii mitä ohjeita sulle annettiin siellä lävistäjällä? Koska saa ottaa poies jne?
Sekä viellä että mitä makso ja missä teit?
Tein napakoruni Turun pajalla happy hourin aikana (klo:16-17),jolloin kaikki lävistykset ovat 20€! Aloituskoru vaihdetaan noin 4 viikon jälkeen hyvänlaatuiseen/uuteen lävistyskoruun. Kannattaa ainakin aina pestä kädet kun on koskemassa koruun jne ettei tuu bakteereita. Sitten olen myös ajatellut muutaman päivän kuluttua ostaa puhdistus aineitta:)
Itse en kyllä ainakaan sen takia napakorua jätä ottamatta ettei miehet siitä tykkäisi
Muistahan, että vaikka hoito ohjeita on useita, älä rupea itse niitä yhdistelemään. Kyllä lävistäjä neuvoo. Tuttavapiirissä on, ja oli etenkin nuorempana paljon napakoruja( itsellänikin tällä hetkellä ylhäällä, alhaalta otin pois), mutta ikinä en ole törmännyt uloskasvuun. Netistä kyllä olen lukenut kauhutarinoita, mutta harvemmin se todellisuudessa kasvaa ulos. Kun et muhi sitä vaatteiden alla 24/7, tai kolhi mihinkään.