Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea ottaa vastaan negatiivista palautetta

Vierailija
12.04.2015 |

Otan aina jotenkin itseeni ja mua alkaa itkettää jos saan (rakentavaakin) negatiivista palautetta. Siinä tilanteessa oon ihan ok mutta joudun pidätteleen itkua ja myöhemmin tunnen itseni ihan huonoksi ihmiseksi ja oon ihan maassa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja tunne lukkosi

Vierailija
2/7 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautteen antaja todennäköisesti kunnioittaa sinua ja työpanostasi. Muista tämä. Palautetta annetaan, jotta päästään yhdessä eteenpäin ja saadaan asiat hoidettua. Kyse ei ole sinusta, vaan työstä ja lopputuloksesta. Tällä hetkellä mielesi ohjaa palautteen vahvasti suoraan minuuteesi ja persoonaasi, joka on väärä osoite! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:07"]Palautteen antaja todennäköisesti kunnioittaa sinua ja työpanostasi. Muista tämä. Palautetta annetaan, jotta päästään yhdessä eteenpäin ja saadaan asiat hoidettua. Kyse ei ole sinusta, vaan työstä ja lopputuloksesta. Tällä hetkellä mielesi ohjaa palautteen vahvasti suoraan minuuteesi ja persoonaasi, joka on väärä osoite! :)
[/quote]

Koeta siis jotenkin ajatella työtä ja lopputulosta kun saat negatiivista palautetta. Sinulla ja palautteen antajalla on sama päämäärä: saada työn lopputuloksesta mahdollisimman hyvä. Ole siis kiinnostunut palautteesta ja ohjaa se ajatuksillasi koskemaan työtäsi. Koeta vaikka kysellä tilanteessa lisää jos pystyt, jotain sellaista mistä olisi vielä hyötyä työn teossa. Tsemppiä! Tuo on yleinen ongelma ja siitä voi harjoittelemalla päästä ihan kokonaan irti. Sanon tämän omasta kokemuksestani. :)

Vierailija
4/7 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On palautteen antajallakin vastuunsa. Mua ei haittaa rakentava palaute, mut loukkaa kun jos tunnen et palaute on epäreilu tai annettu kateuden puuskassa. Oon huomannut että mua kohtaan ihmiset haluaa olla usein vaan töykeitä. Eivät huomaa asioita jotka teen. Vain etsiivät vikoja. Johtuu varmaan ulkomaalaisen näköisyydestäni.

Vierailija
5/7 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:41"]On palautteen antajallakin vastuunsa. Mua ei haittaa rakentava palaute, mut loukkaa kun jos tunnen et palaute on epäreilu tai annettu kateuden puuskassa. Oon huomannut että mua kohtaan ihmiset haluaa olla usein vaan töykeitä. Eivät huomaa asioita jotka teen. Vain etsiivät vikoja. Johtuu varmaan ulkomaalaisen näköisyydestäni.
[/quote]

Tottakai palautetta voi antaa väärin, tai sitten unohdetaan kokonaan hyvä palaute eli kaikkea onnistunutta pidetään itsestään selvänä. Tai vaikka ei pidetäkään niin palautteen saajalle tätä ei kerrota jolloin palautteen saaja ei välttämättä tajuakaan kuinka paljon tekee asioita hyvin ja oikein. Aloittaja kuitenkin kertoi olevansa huono ottamaan rakentavaakaan palautetta vastaan.

Vierailija
6/7 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas otan mielelläni rakentavaa palautetta.
Haluan kehittyä koko ajan työntekijänä eikä se onnistu ilman palautetta.
Voisitko sinäkin ajatella asian noin?

Vierailija
7/7 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:01"]Minä taas otan mielelläni rakentavaa palautetta.
Haluan kehittyä koko ajan työntekijänä eikä se onnistu ilman palautetta.
Voisitko sinäkin ajatella asian noin?
[/quote]
Ajattelu siinä pitäiski saada muutettua. Nyt otan sen asian niin että olen kelvoton ihminen. Tietotasolla tiedän että sitä ei pidä ottaa noin mutta tunnetasolla se aina menee tuohon enkä saa sitä pysäytettyä. Siis tiedän miten asiaan tulis suhtautua mutta käytännössä en kuitenkaan kykene siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme