Vihaan opiskelua mun koko sydämen pohjasta
Tältä tuntuu loman jälkeen. Mikään ei toimi. Koko ajan pitää ladata jotain turhia tiedostoja koneelle joita olisi voinut katsoa vain selaimesta, miljoona eri välilehteä pitää olla samaan aikaan auki ja pomppia niiden välillä, aineistoja ei pääse lukemaan ilman maksua tai kaikkien evästeiden hyväksymistä enää edes. Enkä edes opi mitään hyödyllistä. Olen oppinut, että opetusmateriaalien lukeminen on turhaa kun kaiken voi tentissä päätellä maalaisjärjellä.
Kommentit (34)
Opiskelukin on jo meriitti, vaikka et ikinä valmistuisikaan 👴🏼👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu ei sovi kaikille, mutta ei huolta! Kyllä vessojen siivoajia tarvitaan tulevaisuudessakin!
Siivousalallakin vaaditaan alan koulutus.
Mun mielestä opiskelu on kivaa. Harmi vaan, että mun ei ole mahdollista tehdä enää mitään järkevää tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu ei sovi kaikille, mutta ei huolta! Kyllä vessojen siivoajia tarvitaan tulevaisuudessakin!
Paitsi, että opiskelematon toimarin sukulaispoika kiilaa heti kokeneen maisterin edelle👍👍
Koulussa on myös paljon k*sipäisiä henkilöitä töissä, en tiedä ovatko ylityöllistettyjä vai mitä. Sekä myös täysin aivottomia opiskelijakolleegoita, joilta ei onnistu itsenäinen museokäynti eikä tehtävien palauttaminen huonojen tietoteknisten taitojen ja huonon navigoinnin takia.
Jos opiskelet alaa, joka kiinnostaa sinua ja jolle sinulla on taipumuksia, niin olet onnekas. Itse opiskelin maisteriksi alalta, joka ei kiinnostanut pätkän vertaa. En kehdannut vaihtaa alaa, niin tyhmä olin.
Viimeisestä virkkeestä tuli mieleen AMK. Osuiko?
Vierailija kirjoitti:
Koulussa on myös paljon k*sipäisiä henkilöitä töissä, en tiedä ovatko ylityöllistettyjä vai mitä. Sekä myös täysin aivottomia opiskelijakolleegoita, joilta ei onnistu itsenäinen museokäynti eikä tehtävien palauttaminen huonojen tietoteknisten taitojen ja huonon navigoinnin takia.
Yliopistostakin löytyy jos jonkinlaista lehtoria, proffaa ja assistenttia. Ihan mulkkujakin.
Opiskelu onnistui ennen muinoin mainiosti ilman noitakin, ihan vaan kirjoista. Et siis luultavasti vihaa itse opiskelua vaan tyyliä jolla se nykyään tehdään. Asiaan tuskin tulee muutosta joten olen pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka vastoin tahtoaan joutuvat opiskelemaan noin.
Mitähän tutkintoa suoritat, kun kaiken pystyy päättelemään...
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelet alaa, joka kiinnostaa sinua ja jolle sinulla on taipumuksia, niin olet onnekas. Itse opiskelin maisteriksi alalta, joka ei kiinnostanut pätkän vertaa. En kehdannut vaihtaa alaa, niin tyhmä olin.
Meinasin lopettaa melkein heti alussa, mutta sitten menin puhumaan siitä minun äidille, joka alkoi haukkua minua ja vetosi ettei saa luovuttaa, joten tässä sitä nyt vieläkin ollaan. Ei ole mitään toista suuntaa. Ja tämä ei ole ensimmäinen opiskelupaikka.
Sama. Lisään vielä loputtomat ryhmätyöt ja pakolliset lukupiirit. Joka jumalan kurssissa. Mitään et voi enää tehdä omaan tahtiin ja tehokkaasti, vaan kaikenlaiseen tyhjänlätinään menee kohtuuttomasti aikaa. Tutkinnot saisi nipistettyä varmasti puoleen kun tuo älyvapaa tyhjäkäynti jätettäisiin pois. Hyvin on aiemmatkin sukupolvet oppineet työelämän ryhmätyötarpeet ilman, että koko opiskeluaika tahkottiin viikosta toiseen ryhmätyönä ja tentitkin ryhmätentteinä. Näistä ei edes opi mitään kun jokainen tekee irrallisia siivuja sieltä täältä ilman mitään kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tutkintoa suoritat, kun kaiken pystyy päättelemään...
Pitäisi varmaan olla sellainen ala missä on sopivasti haastetta itselle, edellisessä insöörin tutkinnossa oli liikaa, mutta nyt sitten on liian vähän niin on sekin melko ongelmallista. Ehkä opiskelu ylipäätään ei ole ikinä ollut se mun juttu vaikka no nyt vaikka mun äiti on aina ajatellut, että se nimenomaan olisi mun juttu. Ehkä olen rakentanut identiteettiäni liikaa äidin mielipiteisiin perustuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin lopettaa melkein heti alussa, mutta sitten menin puhumaan siitä minun äidille, joka alkoi haukkua minua ja vetosi ettei saa luovuttaa, joten tässä sitä nyt vieläkin ollaan. Ei ole mitään toista suuntaa. Ja tämä ei ole ensimmäinen opiskelupaikka.
Olipa tyhmä ohje. Hukkaat vaan opintotukikuukausia ja jopa opintolainavähennyksen väärän tutkinnon opiskeluun. Nykyään ei todellakaan kannata sinnitellä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Lisään vielä loputtomat ryhmätyöt ja pakolliset lukupiirit. Joka jumalan kurssissa. Mitään et voi enää tehdä omaan tahtiin ja tehokkaasti, vaan kaikenlaiseen tyhjänlätinään menee kohtuuttomasti aikaa. Tutkinnot saisi nipistettyä varmasti puoleen kun tuo älyvapaa tyhjäkäynti jätettäisiin pois. Hyvin on aiemmatkin sukupolvet oppineet työelämän ryhmätyötarpeet ilman, että koko opiskeluaika tahkottiin viikosta toiseen ryhmätyönä ja tentitkin ryhmätentteinä. Näistä ei edes opi mitään kun jokainen tekee irrallisia siivuja sieltä täältä ilman mitään kokonaiskuvaa.
Meinasin ottaa luovan kirjoittamisen kurssin, mutta kun kurssialusta avautui näin, että siellä oltaisiin kirjoitettu RYHMÄSSÄ jotain max 200 sanan kirjoitelmia. Niin vihaan ryhmässä kirjoittamista, että en osallistunutkaan kurssille.
Vierailija kirjoitti:
Tule opiskelemaan matematiikkaa niin ei ole tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin ottaa luovan kirjoittamisen kurssin, mutta kun kurssialusta avautui näin, että siellä oltaisiin kirjoitettu RYHMÄSSÄ jotain max 200 sanan kirjoitelmia. Niin vihaan ryhmässä kirjoittamista, että en osallistunutkaan kurssille.
Siis niin, että kaikki kirjoittavat yhdessä samaa tarinaa.
Sama homma. siitä huolimatta että on insAMK ja DI koulutukset takana, olen aina vihannut opiskelua, erityisesti selkkareiden tekemistä. Mitä helkutin hyötyä siitä selkkarilässytyksestä on ollut, etenkin nykyään kun kaikki dokumentoidaan "ei-ihan-niin-selkkaformaatissa" erilaisiin järjestelmiin.